De ce consumă astronauții spirulina când zboară în spațiu? Uimitor!

Bazat pe studii științifice

Spirulina este considerată unul din cele mai hrănitoare alimente din lume.

Atât de hrănitor încât este folosită ca hrană pentru astronauții care zboară în spațiu.

De ce consuma astronautii spirulina când zboara în spatiu? Uimitor!

De ce consuma astronautii spirulina când zboara în spatiu? Philipp Alexander

Spirulina este o micro-algă marină cu o istorie lungă și fascinantă.

Se spune că aztecii o recoltau din lacuri cu barca. Apoi o uscau la soare și făceau din ea pâine sau o consumau cu apă.

Această băutură era folosită ca tonic de alergătorii la maratoane.

După secolul a 16, lacurile mari din Valea Mexicului au secat, iar spirulina a dispărut fără urmă.

A devenit din nou populară după ce a început să fie folosită de NASA ca supliment alimentar pentru astronauții aflați în misiune.

Citește și – Spirulina conține mai multe proteine decât carnea, și poate trata multe din bolile  momentului

De ce consumă astronauții spirulină?

Astronauții care zboară în spațiu trebuie să consume alimente și suplimente care îi ferește de:

  • scăderea densității osoase
  • atrofia musculară
  • schimbarea ratei metabolice
  • pierderea masei corporale
  • afectarea sistemului cardiovascular
  • scăderea imunității

Hrana lor trebuie să fie bine conservată. Trebuie să fie deshidratată sau uscată prin congelare.

În mediul în care ajung există niveluri crescute de radiații și o modificare a oxigenului, a dioxidului de carbon și a temperaturii.

Cea mai concentrată sursă de hrană pentru om

NASA a realizat o cercetare și a descoperit că spirulina este una din cele mai concentrate surse de hrană.

Are toți cei 8 aminoacizi esențiali.

Fierul pe care îl conține este de 6 ori mai bine absorbit decât fierul din suplimente.

Un kilogram de spirulină echivalează cu 1000 de kilograme de fructe și legume.

Este absolut uimitor.

Această micro-algă are un profil nutrițional impresionant:

  • proteine
  • aminoacizi esențiali (glutamat, leucine, aspartat, lizină, tirozină, metionină, fenilalanină)
  • acizi grași esențiali (acid palmitic, gama-linoleic, oleic, palmitoleic, stearic)
  • carbohidrați
  • fibre crude
  • vitamine (B12, B2, B3, B6, acid folic)
  • minerale (potasiu, fosfor, fier, magneziu, calciu, sodiu)
  • antioxidanți liposolubili (vitamina E și carotenoide)

Datorită valorii sale nutriționale extraordinare, spirulina poate preveni malnutriția la oameni.

Citește și – O rețetă care ne ajută să consumăm spirulină  într-un mod plăcut

Valoare terapeutică impresionantă

Spirulina nu este doar un aliment aproape complet. Conține compuși funcționali care îi conferă proprietăți terapeutice:

  • fenoli
  • flavonoide
  • ficocianine
  • aloficocianine
  • ficobiliproteine
  • polizaharide
  • clorofilă

Acești compuși au efecte antioxidante, antiinflamatoare și imunostimulatoare.

Spirulina ajută la scăderea colesterolului, trigliceridelor și a zahărului din sânge. Combate hipertensiunea arterială.

Previne sindromul metabolic (diabetul, obezitatea, bolile de inimă).

Modulează funcțiile sistemului imunitar. Înlătură toxinele.

Inhibă eliberarea de histamine și combate inflamațiile.

Recenziile sistematice sugerează că această algă are proprietăți anticancerigene, antivirale și antialergice.

Poate că nu intenționanți să deveniți astronauți, însă aceste informații vă pot convinge să consumați spirulină.

Este un super-aliment, cu o densitate nutrițională uimitoare. Ne poate proteja de deficite nutriționale și multe boli.

Citește și – Spirulina – contraindicații, precauții, doze recomandate

Surse articol:

1. Finamore A, Palmery M, Bensehaila S, Peluso I. Antioxidant, Immunomodulating, and Microbial-Modulating Activities of the Sustainable and Ecofriendly Spirulina. Oxid Med Cell Longev. 2017;2017:3247528. doi:10.1155/2017/3247528: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5274660/
2. Karkos PD, Leong SC, Karkos CD, Sivaji N, Assimakopoulos DA. Spirulina in clinical practice: evidence-based human applications. Evid Based Complement Alternat Med. 2011;2011:531053. doi: 10.1093/ecam/nen058. Epub 2010 Oct 19. PMID: 18955364; PMCID: PMC3136577: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18955364/
3. Mackenzie Watson, The history of spirulina: from nutrition provider to vivid color, Watson: https://blog.watson-inc.com/nutri-knowledge/the-history-of-spirulina-from-nutrition-provider-to-vivid-color
4. Dr. Eric Berg, Why do astronauts use spirulina? https://www.youtube.com/watch?v=K38hGim-3qA&ab_channel=Dr.EricBergDC

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.