Cele mai bune alimente pentru curățarea ficatului – dr. Eric Berg

Sintagma „curățarea ficatului” pe care mulți o folosesc nu este 100% corectă.

Ficatul, spune dr. Eric Berg, nu este murdar. Dimpotrivă. Este un organ curățitor.

Cele mai bune alimente pentru curățarea ficatului – dr. Eric Berg

Cele mai bune alimente pentru curățarea ficatului – dr. Eric Berg

Principala sa funcție este aceea de a elimina toxinele, otrăvurile și substanțele chimice.

Ficatul nu acumulează toxine, decât dacă este un ficat gras (steatoză hepatică).

Practic, prin detoxifiere nu înțelegem curățarea ficatului în sine, ci stimularea funcțiilor sale detoxifiante.

Top 7 alimente pentru curățarea ficatului

Dr. Berg spune că există anumite alimente care pot ajuta ficatul să filtreze mai eficient toxinele.

Legumele crucifere

Pe primul loc în topul alimentelor care ajută detoxifierea ficatului sunt crucifere. Din această familie fac parte varza, broccoli, conopida, hreanul, gulia, ridichea, rucola și muștarul.

Acestea conțin sulforafan, un fitonutrient care ajută ficatul să scape de toxine și de inflamații.

Un ficat inflamat poate duce la rezistență la insulină, diabet sau cancer.

Sulforafanul acționează ca un hepatoprotector.

Este un compus foarte important pentru protejarea ficatului. Îl ajută să detoxifice mai ușor cafeaua, medicamentele, substanțele chimice și otrăvurile.

Este suficient să consumăm o dată legume crucifere pentru ca efectele lor să persiste în timp.

Dr. Berg spune că îmbunătățirea funcției ficatului care se produce după ce mâncăm crucifere se menține timp de 2 săptămâni.

Germenii de broccoli și alte crucifere sunt mult mai bogați în sulforafan.

Este foarte important să nu gătiți cruciferele foarte mult, deoarece temperaturile mari distrug acest compus.

Dacă gătiți broccoli sau conopida, adăugați și câteva bucățele crude.

Un alt secret este să puneți puțin muștar în salatele cu broccoli sau conopidă.

Acesta conține el însuși sulforafan, dar și enzimele necesare pentru activarea sulforafanului din cruciferele gătite.

Salatele cu varză crudă sau cu rucola proaspătă sunt de asemenea o sursă bună de sulforafan. La fel și varza murată.

Cruciferele reduc complicațiile diabetului și previn cancerele.

Usturoiul

Pe locul doi se află usturoiul. Acesta conține sulf, un mineral care susține detoxifierea ficatului.

În plus, are proprietăți antibiotice și antivirale.

Ajută la eliminarea grăsimii din ficat.

Conține vitamina B1, care reduce inflamațiile.

Usturoiul are de asemenea efecte antioxidante, antihipertensive, vasodilatatoare și anticancerigene.

Citește și – „Un ficat sănătos înseamnă și un sistem imun competent” – dr. Alina Dumitrașcu

Turmericul

Pe locul al treilea dr. Berg a clasat turmericul.

Substanța sa activă – curcumina – este un antiinflamator foarte puternic.

Includerea turmericului în alimentație reduce migrenele și alte dureri care necesită administrarea de antiinflamatoare sintetice ce pot afecta ficatul în timp.

Turmericul este cu atât mai valoros cu cât ajută ficatul să filtreze metalele grele, precum plumb, mercur, cadmiu sau arsenic.

Totodată, contribuie la repararea și regenerarea celulei hepatice.

Studiile au demonstrat că turmericul reduce grăsimea de pe ficat.

Sfecla roșie

Nu este o noutate. Cu toții știm că sfecla roșie este foarte bună pentru ficat.

Susține procesele de detoxifiere. Reduce enzimele hepatice crescute.

Antioxidanții pe care îi conține activează eliberarea de săruri biliare, fapt care contribuie la scăderea grăsimii din ficat.

Scade inflamația din ficat și încetinește progresia fibrozei și a cirozei.

Citește și – 5 substanțe naturale care apără ficatul de toxine

Ciupercile

În ciuperci se află principalul antioxidant pentru ficat. Este vorba despre glutation.

Acest compus protejează celula hepatică.

Toate speciile sunt bune, însă cele mai bogate în glutation sunt ciupercile Pleurotus.

Avocado

Avocado este o altă sursă bogată de glutation.

Acest fruct ajută la repararea ficatului.

Un avocado pe săptămână este suficient pentru îmbunătățirea funcției ficatului.

Are proprietăți antiinflamatoare, prin care combate hepatitele, steatoza hepatică și ciroza.

Uleiul de măsline

O singură linguriță de ulei de măsline extra-virgin adăugat în salate îmbunătățește enzimele hepatice.

Reduce grăsimea din ficat și rezistența la insulină.

Este de asemenea un bun antiinflamator.

Orice aliment care atenueză inflamațiile din corp este benefic pentru ficat.

Citește și – O linguriță de ulei de măsline stimulează și protejează ficatul

Sursă articol: Dr. Eric Berg DC, The best foods to clean out your liver: https://www.youtube.com/watch?v=xcS9x01gB18&ab_channel=Dr.EricBergDC

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.