O singură ciupercă pe zi reduce riscul de cancer cu 45%

Bazat pe studii științifice

Unele alimente sunt atât de sănătoase încât chiar și o cantitate mică ne-ar putea aduce beneficii majore.

De pildă, un articol științific a arătat de curând că o singură ciupercă pe zi taie riscul de cancer în jumătate.

O singură ciupercă pe zi reduce riscul de cancer cu 45%

O singură ciupercă pe zi reduce riscul de cancer cu 45%: Azerbaijan_stockers

După cum am văzut într-un articol anterior, ciupercile joacă un rol important în imunitate.

O singură porție de ciuperci pe săptămână poate crește imunitatea mucoaselor expuse la agenți infecțioși pentru 2 săptămâni.

Un motiv în plus să le consumăm este acela că ne apără de cancer. Și în acest caz este nevoie de o cantitate mică.

Citește și – Ciupercile întăresc sistemul imunitar – dr. Mencinicopschi

O ciupercă pe zi taie în jumătate riscul de cancer

Cercetătorii de la Colegiul de Medicină Penn State din SUA au realizat o meta-analiză pe toate studiile publicate pe legătura dintre consumul de ciuperci și cancer.

Recenzia lor a fost publicată în octombrie 2021 în jurnalul „Advances in Nutrition”.

Ciupercile sunt o sursă bogată de compuși bioactivi.

Efectele lor benefice au fost exploatate în numeroase studii recente.

Autorii au analizat datele din cele mai relevante cercetări, publicate între anii 1966 și 2020. Au fost incluse 19,500 de persoane.

Rezultatele au asociat consumul cel mai mare de ciuperci cu un risc mai mic de cancer total și cancer la sân.

La un aport de 18 g de ciuperci pe zi, riscul de cancer a scăzut cu 45%, comparativ cu non-consumatorii.

18 g înseamnă o ciupercă albă medie.

Sunt și alte studii care au arătat că ciupercile scad riscul de cancer de prostată și cervical.

Dacă la o singură ciupercă pe zi protecția împotriva cancerului este atât de mare, ne putem imagina ce s-ar întâmpla la un consum mai rdicat.

Ciupercile conțin un compus cu efect protector celular

Ciupercile conțin un compus unic, cu efecte antioxidante, antiinflamatoare și protectoare la nivel celular.

Se numește „ergotioneină”, iar corpul nu îl poate sintetiza singur.

Cele mai bune surse alimentare de ergotioneină sunt ciupercile.

Se găsește în ciupercile obișnuite, albe și maro (Champignon, Portobello), dar mai ales în speciile Pleurotus și Shiitake.

Un studiu pe 19.000 de oameni a concluzionat că orice tip de ciuperci includem în dieta zilnică este benefic împotriva cancerului.

Citește și – Înlocuiți carnea cu ciuperci și veți pierde în greutate (studiu)

Ciupercile mențin buna funcționare a creierului la vârstnici

Ciupercile nu scad doar riscul de afecțiuni maligne, ci și riscul de demență.

Un studiu apărut în 2019 în „Journal of Alzheimer disease” a arătat că ciupercile au efecte benefice la seniori.

Au fost incluși 600 de vârstnici chinezi din Singapore.

Cei care au mâncat 2 porții de ciuperci pe săptămână au avut cu 50% mai puține șanse să sufere de deficite cognitive ușoare.

O porție a însemnat 150 de grame de ciuperci gătite (Champignon, Shiitake).

Cercetătorii cred însă că aceste beneficii pot fi obținute și la un aport mai mic, indiferent de specie.

Din nou, ergotioneina este implicată aici. Persoanele cu nivelurile cele mai mici de ergotioneină suferă de tulburări cognitive minore.

Deficitul cognitiv minor este situat între declinul cognitiv datorat îmbătrânirii și declinul provocat de demență.

Vârstnicii cu deficit cognitiv minor prezintă unele semne de pierdere a memoriei. Pot fi afectate insesizabil și alte funcții cognitive, precum abilitățile de vorbire, atenție și vizualizare.

Surse articol:

1. Plant Based Science London, What eating just 1 mushroom a day does to cancer risk: https://www.youtube.com/watch?v=DUvri4X6i2I&ab_channel=PlantBasedScienceLondon
2. Ba DM, Ssentongo P, Beelman RB, Muscat J, Gao X, Richie JP. Higher Mushroom Consumption Is Associated with Lower Risk of Cancer: A Systematic Review and Meta-Analysis of Observational Studies. Adv Nutr. 2021 Oct 1;12(5):1691-1704. doi: 10.1093/advances/nmab015. PMID: 33724299; PMCID: PMC8483951: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33724299/
3. National University of Singapore. “Eating mushrooms may reduce the risk of cognitive decline.” ScienceDaily. ScienceDaily, 12 March 2019. <www.sciencedaily.com/releases/2019/03/190312103702.htm>.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.