Alimentația care poate atenua durerile de endometrioză – dr. Iren Alexoi

Endometrioza este o boală dureroasă, care poate duce la infertilitate.

Incidența ei a crescut mult în ultima vreme. Astăzi, 10 din 100 de femei sunt afectate.

Alimentatia in endometrioza

Alimentatia in endometrioza

Ilen Alexoi, medic specialist în medicină de familie și nutriționist, consideră că dieta are un rol important în această boală.

O alimentație corectă poate preveni instalarea endometriozei. Iar dacă afecțiunea este deja prezentă, poate încetini sau opri evoluția ei.

Citește șiDureri menstruale puternice – un semn posibil de endometrioză

ALIMENTAȚIA ÎN ENDOMETRIOZĂ 

Femeile cu endometrioză trebuie să știe că prin intermediul dietei pot reduce sau ține sub control simptomele.

Sfatul de bază este curățarea alimentație. Hrana trebuie să fie cât mai naturală și curată.

Legume la fiecare masă

Categoria de alimente cu cel mai valoros aport în endometrioză este categoria legumelor.

Consumați legume zilnic. Includeți-le la fiecare masă.

Evitați prepararea termică îndelungată. Mâncați-le, pe cât posibil, în stare crudă.

Cele mai valoroase sunt legumele cu frunze verzi, precum varza, broccoli, spanacul, salata verde, pătrunjelul și dovleceii.

Consumați roșii, ardei grași și alte legume bogate în antioxidanți.

Asigurați-vă un aport optim de fibre

Dieta în endometrioză trebuie să conțină neapărat fibre. Legumele, fructele, semințele și tărâțele furnizează cantități mari de fibre.

Includeți alimente care conțin probiotice

Un microbiom sănătos ne poate apăra de diverse boli.

Flora bacteriană intestinală benefică poate atenua durerile de endometrioză.

Bacteriile bune se găsesc în produsele fermentate. Iaurtul, kefirul, zerul, murăturile și borșul de tărâțe sunt cele mai bune surse de probiotice naturale.

Consumați nuci și semințe

Un nutrient valoros pentru orice dietă sănătoasă este Omega-3. Acest grup de acizi grași esențiali au proprietăți antiinflamatoare. Contribuie la atenuarea durerilor.

Îi găsim în alimentele oleaginoase. Nucile, semințele de in și uleiurile lor, uleiul de pește și peștele în general au mult Omega-3.

Citește șiEndometrioza – simptome, cauze, operație

Excludeți glutenul

Glutenul este unul din cei mai ascunți agenți pro-inflamatori din dieta occidentală.

Se găsește în pâine și în toate produsele din făină de grâu.

Încercați să excludeți o perioadă făina de grâu din meniu. Veți obține o reducere a inflamației sistemice.

Optați pentru orez, mei, hrișcă sau quinoa. Acestea sunt pseudo-cereale sau semințe, care nu conțin deloc gluten.

Eliminați zahărul

O altă cerință importantă în dieta anti-endometrioză este renunțarea la zahăr.

Orice persoană care încetează să mai consume zahăr poate simți o ameliorare a stării generale de sănătate. Cu atât mai mult când în corp sunt inflamații și boli cronice.

Dr. Iren Alexoi recomandă femeilor cu endometrioză să înlăture zahărul din alimentație pentru minim 6 săptămâni.

Alternative la zahărul alb sunt stevia, mierea, siropul de arțar sau de agave, pasta de curmale. Însă, ca orice îndulcitor, și acestea trebuie consumate cu moderație.

Dulcele trebuie să fie o gustare ocazională, și nu o masă în sine sau un obicei regulat.

Post periodic

Beneficiile dietei vegetariene sunt bine documentate în numeroase boli.

Zilele de post rânduite de Biserică sunt binevenite în dieta femeilor cu endometrioză, și nu numai.

Încercați să renunțați la carne, ouă și lactate luni, miercuri și vineri, sau măcar miercuri și vineri.

Alimentele de origine animală contribuie și ele la apariția sau agravarea inflamațiilor și a durerilor.

Când țineți post, este important să aveți un aport calitativ de proteine vegetale.

Consumați leguminoase și nucifere. Lintea, mazărea, năutul, fasolea, arahidele, nucile, migdalele și ciupercile sunt surse bune de proteine.

Citește șiCrețișoara – pentru probleme menstruale, fibrom, endometrioză, menopauză

Surse articol:

1. Iren Alexoi, Alimentația în endometrioză: https://www.youtube.com/watch?v=1Jalt7XlmlQ&ab_channel=Dr.IrenAlexoi
2. Mayo Clinic, Endometriosis: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/endometriosis/symptoms-causes/syc-20354656

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.