Nucile mențin creierul tânăr și activ la bătrânețe

Nucul este supra-numit regele pomilor fructiferi. Strămoșii noștri daci îl vedeau ca pe un simbol al longevității.

Comparativ cu alte fructe, nucile au o valoare energetică foarte ridicată.

Nucile mentin creierul tanar si activ la batranete

Nucile mentin creierul tanar si activ la batranete

Nucile sunt tonice și energetice

Conțin aminoacizi, acizi grași esențiali, fibre, vitamine, săruri minerale și antioxidanți.

Au proprietăți nutritive, energizante, laxative, calmante și fortifiante, atât la nivel fizic, cât și psihic.

Dau rezultate bune în anemie, rahitism, convalescență și deficite nutriționale.

Sunt recomandate în alimentația copiilor și vârstnicilor deopotrivă, precum și a celor care au un regim vegetarian.

Susțin sănătatea sistemului cardiovascular 

Consumul de nuci are efecte favorabile asupra sistemului cardiovascular.

Contribuie la scăderea colesterolului și prevenirea bolilor coronariene.

Studiile au arătat că persoanele care mănâncă des nuci au un risc mai mic de accidente vasculare.

Cercetările recente au evaluat efectele nucilor în declinul cognitiv asociat cu vârsta înaintată.

Citește șiFemeile care mănâncă nuci de 2 ori pe săptămână îmbătrânesc mai sănătos

Păstrează tinerețea creierului

Prevenirea bolilor neurodegenerative poate fi obținută din anii tinereții, printr-o dietă bogată în compuși antioxidanți și antiinflamatori.

Nucile sunt un aliment important într-o astfel de dietă. Conțin acizi grași polinesaturați cu proprietăți antiinflamatoare (Omega-3) și compușilor fenolici cu efect antioxidant.

Aceștia din urmă reduc încărcătura oxidantă și inflamatoare asupra celulelor cerebrale.

Totodată, îmbunătățesc semnalizarea dintre neuroni. Contribuie inclusiv la generarea de noi neuroni (neurogeneză).

Nu în mod coincidental miezul de nucă are o formă similară creierului uman.

Beneficiile lor asupra memoriei și intelectului sunt cunoscute încă din Evul Mediu.

Cercetătorii au demonstrat că nucile îmbunătățesc capacitatea de memorare și de concentrare.

Ajută chiar și în bolile mintale, și în durerile de cap.

Nucile mențin creierul sănătos la bătrânețe

Suplimentarea cu nuci ar putea ajuta la menținerea funcțiilor cognitive pe măsură ce creierul îmbătrânește.

Un studiu de 2 ani, publicat în anul 2020 în „American Journal of Clinical Nutrition” a arătat că nucile întârzie declinul cognitiv la vârstnicii cu risc crescut.

Aceste fructe pot reduce riscul de dezvoltare, sau pot întârzia declanșarea sau reduce progresia demenței și a declinului cognitiv ușor.

Reduc daunele oxidative, măresc apărarea antioxidantă și atenuează inflamația neuronală.

Studiile pe oameni și animale arată că nucile diminuează riscul de accidente vasculare cerebrale, depresie, Parkinson, diabet de tip 2 și boli cardiovasculare.

Citește șiNucile scad tensiunea arteriala la varstnici si doza de medicamente antihipertensive

Sugestii de consum

Miezul de nucă poate fi consumat cu miere, în cantități egale. Amestecul dă un preparat energizant, un aliment aproape complet.

Nu exagerați cu nucile, deoarece sunt foarte bogate în calorii. O mână pe zi sunt suficiente.

Uleiul de nucă este de asemenea deosebit de benefic în alimentație. Ajută la prevenirea aterosclerozei.

Citește șiMiere cu nuci – medicament întăritor pentru cei slăbiți, fără energie

Surse articol:

1. Constantin Milică, Camelia Roman, Daniela Troia, Nucul, Alimentația Rațională Pentru O Viață Sănătoasă, Editura Doxologia, 2017, pp. 83-84
2. Shibu M Poulose, Marshall G Miller, Barbara Shukitt-HaleRole of walnuts in maintaining brain health with age, J Nutr. 2014 Apr;144(4 Suppl):561S-566S: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24500933/
3. Aleix Sala-Vila, Cinta Valls-Pedret, Sujatha Rajaram, Nina Coll-Padrós, Montserrat Cofán, Mercè Serra-Mir, Ana M Pérez-Heras, Irene Roth, Tania M Freitas-Simoes, Mónica Doménech, Carlos Calvo, Anna López-Illamola, Edward Bitok, Natalie K Buxton, Lynnley Huey, Adam Arechig, Keiji Oda, Grace J Lee, Dolores Corella, Lídia Vaqué-Alcázar, Roser Sala-Llonch, David Bartrés-Faz, Joan Sabaté, Emilio Ros, Effect of a 2-year diet intervention with walnuts on cognitive decline. The Walnuts And Healthy Aging (WAHA) study: a randomized controlled trialm Am J Clin Nutr. 2020 Mar 1;111(3):590-600: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31912155/
4. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Nucul, Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe, Editura Fiat Lux, 2019, p. 70
5. Abha Chauhan, Ved Chauhan, Beneficial Effects of Walnuts on Cognition and Brain Health, Nutrients. 2020 Feb 20;12(2):550: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32093220/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.