Iaurtul combate osteoporoza și infecțiile genitale

Iaurtul este unul din alimentele esențiale din dieta copiilor, adulților și vârstnicilor.

Oferă numeroși nutrienți importanți pentru creștere, dezvoltare și întreținere – proteine, vitamine, minerale și probiotice.

Beneficiile iaurtului

Beneficiile iaurtului: Stockking – www.freepik.com

Iaurtul – sursă de proteine și probiotice

Iaurtul conține proteine complete. Este foarte bogat în bacterii bune, precum Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum sau Streptococcus thermmophilus.

Probioticele au marele dar de a echilibra flora intestinală.

Îmbunătățesc digestia. Previn balonarea, crampele, colita, diareea, constipația și infecțiile cu bacterii și ciuperci.

Iaurtul ajută la înlăturarea infecției cu Candida albicanis, apărute în urma administrării de antibiotice.

Un aliment valoros pentru femei

Efectul protector asupra oaselor se datorează conținutului de calciu, vitamina D, vitamina B12 și vitamina P.

Femeile în special ar trebui să consume regulat iaurt. Mai ales în perioada de menopauză, când oasele lor pierd din densitate.

Fitoterapeutul Constantin Milică spune că acesta poate preveni bolile osoase, precum osteoporoza.

Mai mult, acționează ca un remediu împotriva infecțiilor vaginale cu Candida albicanis.

Citește și Iaurtul cu miere combate mai eficient candidoza vaginală decât Clotrimazol (studiu)

Autorul oferă de asemenea și un leac cu iaurt contra varicelor. Se toacă mărunt câteva frunze de pelin și se combină cu iaurt. Pasta obținută se aplică pe picioare, pe zonele afectate de varice.

Studiile epidemiologice și clinice recente sugerează că iaurtul ajută la controlul greutății corporale și poate preveni diabetul de tip 2.

Iaurtul crește pierderea de grăsime corporală, ajută la controlul apetitului, reduce aportul de alimente și mărește sațietatea.

Acidul lactic afectează microbiomul intestinal, scade răspunsul glicemic și insulinic și ajută la controlul zahărului din sânge.

Cercetările au confirmat că alimentele fermentate, prin conținutul bogat în microorganisme benefice, ajută la controlul greutății corporale, previn diabetul de tip 2, sindromul metabolic și bolile cardiace.

Consumul de iaurt contribuie de asemenea la scăderea colesterolului LDL din sânge.

Citește șiIaurt cu semințe de in – o combinație care scade colesterolul și îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Benefic pentru creștere și imunitate 

Iaurtul este un tonic alimentar valoros și pentru copii. Și în cazul lor, ajută la menținerea sănătății oaselor.

Calciul pe care îl conține are un grad înalt de asimilare în intestin, datorat prezenței acidului lactic.

Iaurtul este un aliment important pentru creșterea imunității. Datorită faptului că stimulează producția de leucocite (celule albe de sânge), crește rezistența la infecții.

Câteva studii au arătat că iaurtul și alimentele fermentate ajută la tratarea diareei infecțioase, reduc durata și incidența afecțiunilor respiratorii și îmbunătățesc răspunsul imun și antiinflamator.

Previne bolile bătrâneții și cancerul 

Nu trebuie să lipsească din alimentația nimănui. Are un rol important în îmbătrânire.

Poate preveni deficiențele nutriționale și musculoscheletice, imunosenescența, bolile cardiometabolice și tulburările cognitive.

Un aspect mai puțin cunoscut despre iaurt este că ajută la eliminarea unor compuși cu potențial cancerigen.

Consumul lui a fost asociat cu un risc mai mic de cancer gastric, colorectal, pancreatic, vezical și prostatic.

Totodată, produce o detoxifiere binevenită a organismului. Datorită acestui lucru, poate preîntâmpina boli grave de ficat, precum hepatitele cronice sau ciroza.

Citește și – Iaurt cu ghimbir – o combinație bună pentru sistemul digestiv și imunitar

Surse articol:

1. Constantin Milică, Camelia Roman, Daniela Troia, Laptele și produsele lactate, Iaurtul, Alimentația Rațională Pentru O Viață Sănătoasă, Editura Doxologia, 2017, pp. 98-99
2. Shirin Panahi, Angelo Tremblay, The Potential Role of Yogurt in Weight Management and Prevention of Type 2 Diabetes, J Am Coll Nutr. Nov-Dec 2016;35(8):717-731: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27332081/
3. Naglaa Hani El-Abbadi, Maria Carlota Dao, Simin Nikbin Meydani, Yogurt: role in healthy and active aging, Am J Clin Nutr. 2014 May;99(5 Suppl):1263S-70: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24695886/
4. Car Reen Kok, Robert Hutkins, Yogurt and other fermented foods as sources of health-promoting bacteria, Nutr Rev. 2018 Dec 1;76(Suppl 1):4-15: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30452699/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.