Două mere pe zi scad colesterolul (studiu)

Este atât de ușor să ne păstrăm sănătatea, dacă suntem atenți la ce mâncăm!

Alimentele vegetale sunt cea mai bună sursă de hrană, de întreținere și de protejarea a corpului.

Doua mere pe zi scad colesterolul

Doua mere pe zi scad colesterolul

Cele mai multe îmbolnăviri se petrec din cauza excesului alimentar sau a unei diete sărace în nutrienți.

Un măr pe zi ține medicul departe, spune o veche zicală.

Un studiu recent a arătat că două mere pe zi țin colesterolul departe.

Două mere pe zi scad colesterolul

Cercetători din Italia și UK au realizat un studiu în care au evaluat efectele consumului de mere asupra mai multor factori de risc cardiovasculari, precum lipidele din sânge și funcția vasculară.

Studiul a fost unul de tip încrucișat, realizat pe 23 de femei și 17 bărbați cu vârsta medie de 51 de ani.

Toți aveau hipercolesterolemie ușoară.

Participanții au primit 2 mere pe zi sau o băutură cu zahăr, cu o densitate energetică similară merelor, timp de 2 luni fiecare.

Între cure a existat o pauză de 4 săptămâni.

Merele consumate aveau un conținut bogat în proantocianidine.

Analizele sangvine, efectuate înainte și după fiecare cură, au arătat că dieta cu mere a produs îmbunătățiri notabile.

Consumul de mere a redus colesterolul total, colesterolul LDL și triacilglicerolul. Nu a influențat alți markeri de risc cardiovascular.

Acest studiu demonstrează că merele îmbunătățesc nivelul colesterolului și funcția vasculară la persoanele cu colesterolul crescut.

Citește șiConsumatorii de mere au nevoie de mai puține medicamente

Merele – bogate în fibre și antioxidanți

Merele sunt incluse în categoria fructelor cu cel mai mare conținut de fibre și antixoidanți.

Acești compuși sunt responsabili pentru efectele lor benefice asupra metabolismului grăsimilor și sistemului cardiovascular.

Merele conțin 78-88% apă, substanțe pectice, celuloză, lignine, polifenoli, carotenoide, minerale, provitamina A, vitamina C, vitaminele B1, B2, B5, B6, biotină și PP.

Cosumul lor a fost asociat cu combaterea obezității. Acest efect este atribuit conținutului de polifenoli.

Testele din laborator au arătat că aceste fructe au o activitate antioxidantă puternică. Merele inhibă înmulțirea celulelor maligne, reduc oxidarea grăsimilor și diminuează colesterolul.

Cei mai importanți antioxidanți din mere sunt quercetina, catechinele, floridzina și acidul clorogenic.

În general, dietele bogate în antioxidanți protejează împotriva daunelor stresului oxidativ, a bolilor cronice și a îmbătrânirii premature.

Merele au proprietăți diuretice, depurative, antiseptice la nivel gastrointestinal, decongestive hepatice, calmante, laxative, sedative, urolitice și antireumatice.

Sunt indicate în astenie, oboseală fizică și mentală, convalescență, anemie, lipsă de minerale, obezitate, litiază urică, constipație, inflamații intestinale, ulcere gastrice, febră, boli de ficat, nervozitate, gută și reumatism.

Studiile recente sugerează că merele pot fi benefice în declinul cognitiv, controlul greutății corporale și a declinului cognitiv, în sănătatea oaselor, funcția pulmonară, protecția gastrointestinală și îmbătrânire.

Merele favorizează pierderea în greutate

O recenzie apărută în 2018 în „Journal of the American College of Nutrition” a concluzionat că merele ajută la scăderea în greutate.

Potrivit datelor obținute din experimentele pe animale și oameni, merele și sucul de mere produc o scădere a greutății corporale excesive.

Indiferent de forma în care sunt consumate merele, acestea ajută la eliminarea surplusului de kilograme în caz de supraponderalitate.

Nu doar merele, ci și perele au fost asociate cu scăderea greutății la femeile de vârstă medie supraponderale.

Reduc riscul de diabet, boli coronariene, cancer

Aceste fructe scad inclusiv riscul de diabet de tip 2. Efectul antidiabetic se datorează conținutului de quercetină, care se găsește într-o concentrație mare în cojile merelor.

La femei, aportul de flavonoide (catechine și epicatechine) poate reduce mortalitatea prin bolile coronariene.

Studiile epidemiologice au corelat consumul de mere cu un risc mai mic de boli cardiovasculare, diabet, astm și cancere.

Citește șiConsumul regulat de mere reduce incidența cancerului în diferite zone anatomice (studii)

Surse articol:

1. Liviu Gheorghe, Tudor Ilie, Mihai Minoiu, Călin Ianța, Merele, Vindecare și Purificare Prin Alimentație și Post, Vol. 2, Editura Kamala, Brașov, 2000, p. 167
2. Dianne A Hyson, A comprehensive review of apples and apple components and their relationship to human health, Adv Nutr. 2011 Sep;2(5):408-20: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22332082/
3. Jeanelle Boyer and Rui Hai Liu, Apple phytochemicals and their health benefits, Nutr J. 2004; 3: 5: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC442131/
4. Sedigheh Asgary, Ali Rastqar, Mahtab Keshvari, Weight Loss Associated With Consumption of Apples: A Review, J Am Coll Nutr. Sep-Oct 2018;37(7):627-639: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29630462/
5. Athanasios Koutsos, Samantha Riccadonna, Maria M Ulaszewska, Pietro Franceschi, Kajetan Trošt, Amanda Galvin, Tanya Braune, Francesca Fava, Daniele Perenzoni, Fulvio Mattivi, Kieran M Tuohy, Julie A Lovegrove, Two apples a day lower serum cholesterol and improve cardiometabolic biomarkers in mildly hypercholesterolemic adults: a randomized, controlled, crossover trial, Am J Clin Nutr. 2020 Feb 1;111(2):307-318: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31840162/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.