50 g de ceapă pe zi previne creșterea colesterolului

Ceapa este considerată de cercetători un câștig global pentru sănătate. O adevărată protecție împotriva bolilor.

Substanțele pe care le conține au diverse beneficii. Sunt antitrombotice, antiplachetare, anticancerigene, antibiotice, antiastmatice, antiinflamatoare, analgezice și imunoprotectoare.

Ceapa scade colesterolul

Ceapa scade colesterolul

Ce proprietăți are ceapa

Valoarea terapeutică a cepei și a usturoiului este atribuită în special compușilor bogați în sulf și antioxidanților.

Ceapa conține zeci de compuși fenolici, în special flavonoide. 34 dintre ei au fost deja purificați. Aceștia au proprietăți anti-neuroinflamatoare.

Încă din anul 1996 sunt consemnate activități antidiabetice, hipocolesterolemiante și antibiotice ale cepei.

Tiosulfinatele sunt substanțe sulfurice volatile răspunzătoare pentru capacitatea cepei de a combate boli grave, precum boli coronariene, obezitate, diabet de tip 2, hipertensiune arterială, boli gastrointestinale, cataractă sau cancere.

Un domeniu în care legumele din familia Allium (ceapa, usturoiul, prazul) excelează este cel al sistemului cardiovascular.

Citește șiAveți colesterolul mărit? Mâncați cât mai multă ceapă și usturoi (studii)

Ceapa previne creșterea colesterolului

Doctorul în chimie și cercetătorul român Eugen Giurgiu spune că o ceapă coaptă în cuptor și legată pe talpi ca o compresă ameliorează diverse probleme cardiace.

Autorul recomandă ceapa în angină, arterioscleroză, edeme cardiace, hipertensiune arterială, ischemie cardiacă, tromboze și varice.

Potrivit unei cercetări aflate în fază preliminară, o cantitate mică de ceap poate împiedica creșterea colesterolului.

Sunt suficiente 50 de grame de ceapă crudă pe zi pentru a preveni creșterea colesterolului din sânge. Această protecție a fost semnalată cu precădere în cazul bărbaților care consumă multe grăsimi.

Un consum regulat de ceapă poate îmbunătăți nivelul tensiunii la cei cu hipertensiune arterială și preîntâmpina boli precum arterioscleroza și ischemia cardiacă.

Citește șiCura cu ceapă pentru scăderea colesterolului

Maceratul de ceapă ajută în bolile venoase

În varice și alte probleme venoase poate fi util maceratul de ceapă. Se taie o ceapă mărunt și se ține în apă caldă câteva ore.

Maceratul se strecoară. Se amestecă apoi cu puțin suc de lămâie și se consumă dimineața, înainte de masă.

Ceapa poate fi consumată ca atare, sau se poate pune în salate, supe, ciorbe și alte mâncăruri gătite.

Din ea se pot face siropuri, ceaiuri, tincturi, vinuri și alte preparate terapeutice.

Citește șiRemedii testate pentru scăderea colesterolului, de la cititori

Precauții și contraindicații

Ceapa nu are contraindicații majore. Cei cu gastrită, colită de fermentație sau sindromul colonului iritabil trebuie să o consume în doze mici.

La persoanele cu intoleranță la ceapă pot să apară indigestii și stări de greață în urma consumului.

În orice caz, servită în cantități mari, ceapa poate deranja stomacul, cauzând iritații sau diaree.

Surse articol:

1. Eugen Giurgiu, Ceapa, Cele mai folosite 17 plante pentru vindecare, Editura Meteor Press, 2019, pp. 34-40
2. Gareth Griffiths, Laurence Trueman, Timothy Crowther, Brian Thomas, Brian Smith, Onions–a global benefit to health, Phytother Res. 2002 Nov;16(7):603-15: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12410539/
3. Hafiz Ansar Rasul Suleria, Masood Sadiq Butt, Faqir Muhammad Anjum, Farhan Saeed, Nauman Khalid, Onion: nature protection against physiological threats, Crit Rev Food Sci Nutr. 2015;55(1):50-66: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24915405/
4. Joaheer D Teshika, Aumeeruddy M Zakariyyah, Toorabally Zaynab, Gokhan Zengin, Kannan Rr Rengasamy, Shunmugiah Karutha Pandian, Mahomoodally M Fawzi, Traditional and modern uses of onion bulb ( Allium cepa L.): a systematic review, Crit Rev Food Sci Nutr. 2019;59(sup1):S39-S70: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30040448/
5. Virginia Lanzotti, The analysis of onion and garlic, J Chromatogr A. 2006 Apr 21;1112(1-2):3-22: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16388813/
6. Qiulin Li, Yihai Wang, Yongxin Mai, Haiyan Li, Zhe Wang, Jingwen Xu, Xiangjiu He, Health Benefits of the Flavonoids from Onion: Constituents and Their Pronounced Antioxidant and Anti-neuroinflammatory Capacities, J Agric Food Chem. 2020 Jan 22;68(3):799-807: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31893634/
7. K T Augusti, Therapeutic values of onion (Allium cepa L.) and garlic (Allium sativum L.), Indian J Exp Biol. 1996 Jul;34(7):634-40: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8979497/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.