10 alimente care reduc pofta de dulce

Zahărul și îndulcitorii sunt prezenți astăzi în majoritatea alimentelor din comerț. Îi găsim chiar și în produsele sărate și condimentate, care nu ar trebui să fie dulci.

Nu e de mirare de ce poftim atât de mult și de des la dulciuri.

Alimente care reduc pofta de dulce

Alimente care reduc pofta de dulce

Dependența de zahăr și produse îndulcite

Una din cauzele epidemiei de obezitate ar putea fi tocmai această diversitate de produse gustoase pe care magazinele ne-o pun la dispoziție.

Sunt ieftine, ușor accesibile și foarte plăcute la gust. Cum să le refuzăm?

Produsele din comerț mai conțin și alți aditivi, care împreună cu zahărul dau dependență.

Cercetătorii constată că în prezent suntem martorii unei revoluții alimentare.

Încetul cu încetul, omenirea a trecut de la modulul de hrănire pentru supraviețuire la mâncatul pentru satisfacerea apetitului.

Cu cât mai mult mănânci produsele aditivate din magazin, cu atât crește pofta și dorința.

Zahărul a fost pus pe aceeași poziție cu tutunul în ceea ce privește efectele sale toxice asupra organismului.

Chiar dacă zahărul este dulce și pare complet inofensiv, acesta dă adicție și poate fi la fel de periculos precum drogurile.

Citește și – Dacă vrei să slăbești, trebuie să deosebești foamea de poftă

10 alimente care taie pofta de dulce

Desertul nu mai este de mult o tratație ocazională, pe care o servim la un eveniment special.

Dulcele ocupă aceeași poziție ca și felurile principale de mâncare în dieta noastră.

Cu siguranță mulți vor să scape de adicția de zahăr și dulciuri. Există anumite alimente care pot inhiba poftele alimentare și mai ales apetitul pentru dulce.

Roșiile

Dacă vrei să reduce porția de zahăr din dietă, include mai multe roșii.

Acestea sunt bogate în diverși nutrienți, dar mai ales în crom – elementul care poate inhiba apetitul de dulce. Acesta se găsește de asemenea în salata romană și în ceapă.

Totodată, tomatele sunt o sursă bună de serotonină.

Studiile au asociate niveurile scăzute ale acestui neurotransmițător cu pofta de dulce.

Cicoarea

Cercetările au arătat că cicoarea inhibă dorința pentru dulciuri. Gustul ei amar ajută la reglarea apetitului.

Totodată, vitamina B6 pe care o conține combate poftele alimentare.

Citește și – Ceai digestiv din 3 tipuri de semințe, care taie pofta de zahăr

Scorțișoara

Această mirodenie conține hidroxicalcon, un compus care mărește efectul insulinei.

Studiile au arătat că 1 linguriță de scorțișoară pe zi reglează nivelul zahărului din sânge și diminuează poftele alimentare.

Previne totodată creșterea bruscă a glicemiei după masă și mărește sațietatea.

La cât de dulce și aromată este, scorțișoara însăși poate înlocui zahărul în diverse preparate și băuturi.

Peștele

Experții ne sfătuiesc să mâncăm mai mult pește, deoarece este o sursă bună de Omega-3, minerale și proteine.

Totodată, acest tip de carne reduce dorința de a consuma dulciuri.

Peștele sensibilizează corpul la leptină – hormonul care reglează poftele alimentare. Prin urmare, consumul de pește va reduce apetitul de dulce.

Glutamina pe care o conține normalizează zahărul din sânge , reduce pofta de zahăr și carbohidrați. În plus, ajută la construirea de masă musculară.

Mere cu ovaz

Mere cu ovaz

Merele

Fructele sunt surse excelente de fibre, substanțe care ne mențin sătui mai mult timp.

Pectina din mere este un tip de fibră care crește și prelungește sațietatea, reducând astfel ronțăielile dulci din timpul zilei.

Nu curățați merele de coajă, deoarece în ea se găsește cea mai mare concentrație de pectină.

Ovăzul

Obiceiul de a servi un bol cu terci de ovăz la micul-dejun nu este lipsit de argumentare.

Ovăzul este unul din cele mai sățioase alimente. Dacă îl vom consuma în prima parte a zilei, cu siguranță vom reduce aportul de dulciuri și calorii din ziua respectivă.

Spre deosebire de alte alimente bogate în carbohidrați, ovăzul are o rată de digerabilitate mult mai mică. Prin faptul că se digeră mai lent, menține zahărul din sânge în echilibru.

Citește și – Diabetin – capsule din plante care scad pofta de dulce, zahărul și grăsimile din sânge

Ouăle

Și ouăle sunt o alegere bună pentru masa de dimineață. Bogate în proteine și vitamine din complexul B, ouăle dau sațietate și un control mai bun asupra apetitului pentru dulciuri.

Studiile au arătat că includerea ouălor la micul-dejun reduce cu circa 400 de calorii aportul acestora din acea zi.

Fasolea

Fără îndoială, leguminoasele sunt foarte hrănitoare și țin de saț. Dacă mănânci o porție de fasole nu vei mai râvni atât de tare după ceva dulce.

Conține cantități mari de proteine și fibre.

Fasolea eliberează colecistokinina în intestinul subțire, un hormon digestiv care suprimă apetitul.

Mult mai bună în dietele de slăbit este fasolea verde păstăi.

Fasolea taie pofta de dulce

Fasolea taie pofta de dulce

Salata romană

Acest tip de salată verde conține doze mare de crom, un mineral care poate diminua dorința de a mânca zahăr prin faptul că reglează glucoza din sânge.

Nu în mod întâmplător, consumatorii de mult zahăr au niveluri mici de crom.

Citește și – Cum putem reduce aportul de zahăr la copii

Surse articol:

1. David A. Wiss, Nicole Avena, and Pedro Rada, Sugar Addiction: From Evolution to Revolution, Front Psychiatry. 2018; 9: 545. Published online 2018 Nov 7: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6234835/
2. Heal With Food, 10 Foods That Help Curb Sugar Cravings: https://www.healwithfood.org/sugarcravings/foods.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.