7 motive să bei cafea de cicoare

Cu siguranță ați văzut la magazinele naturiste cafeluță de cicoare, sau cel puțin ați auzit despre ea.

Este un produs natural foarte apreciat, datorită mulțumii de beneficii pe care le aduce organismului.

Cafea de cicoare

Cafea de cicoare

Unii o folosesc ca alternativă la cafeaua obișnuită, în special cei care nu pot consuma cofeină.

Dincolo de faptul că are un gust asemănător, este înzestrată cu calități nutritive, profilactice și terapeutice.

Ce conține și ce proprietăți are rădăcina de cicoare

Utilizările medicinale ale rădăcinii de cicoare (Chicorium intybus) datează din antichitate.

Vechii egipteni o foloseau pentru purificarea sângelui, precum și în bolile pulmonare, tuberculoză, tuse sau răni.

Compoziția sa este cât se poate de diversă. Conține carbohidrați, proteine, fibre solubile, vitamine, minerale, antioxidanți și fitocompuși (fenoli, taninuri, flavonoide monomerice, cumarine, inulină).

Susține funcțiile sistemului imunitar și metabolismului.

Studiile pe rădăcina de cicoare au raportat numeroase proprietăți:

  • antiinflamatoare
  • imunostimulatoare
  • antioxidante
  • anticancerigene
  • antimutagene
  • anti-hepatoptoxice
  • antivirale
  • antibacteriene
  • antifungice
  • anti-helmintice

Citește și – Ceaiul de cicoare – excelent pentru purificarea ficatului și a splinei

7 motive să bei cafea de cicoare

Cafeaua de cicoare se prepară din rădăcinile uscate ale plantei, care sunt măcinate fin.

Prin fierbere, capătă un aspect și un gust asemănător cafelei. Cu toate acestea, aroma sa este mai blândă.

Întrucât nu conține cofeină, nu produce un efect stimulent asupra minții. Cu toate acestea, este benefică în alte privințe.

Combate hipertensiunea arterială

Cafeaua de cicoare poate fi consumată în siguranță de hipertensivi, deoarece nu crește nici presiunea arterială, nici ritmul cardiac.

Câteva studii preliminare arată cafeaua de cicoare benefică pentru inimă și oase (osteoartrită).

Citește și – Ceaiul de cicoare – un înlocuitor pentru cafea cu efecte blânde asupra sistemului nervos

Combate diabetul

Potrivit studiilor, extractul din rădăcina de cicoare poate întârzia sau preveni apariția diabetului zaharat.

Cicoarea este anti-hiperglicemiantă și anti-dislipidemiantă.

Prin faptul că scade nivelului hemoglobinei, determină scăderea nivelului de zahăr din sânge. Totodată, îmbunătățește controlul insulinei, ajutând la normalizarea valorilor lipidelor (colesterol și trigliceride).

Îmbunătățește flora intestinală 

Inulina are efecte prebiotice. Modulează bacteriile intestinale și ajută la creșterea speciilor bune, sănătoase pentru colon, precum Bifidobacteria.

Previne constipația

Optați pentru cafeaua de cicoare vă confruntați deseori cu episoade de constipație. Planta are efecte laxative și diuretice. Stimulează și reglează tranzitul intestinal.

Cicoarea are un pH mai bun decât cafeaua obișnuită, ceea ce înseamnă că nu declanșează o aciditate mare în stomac.

Din această privință, este o alegere mai bună pentru persoanele care suferă de boala de reflux de acid, arsuri stomacale, gastrită sau ulcer peptic.

Ajută în curele de slăbire

Consumul de cicoare este recomandat și în curele de slăbire.

Această plantă are foarte puțin calorii (3 calorii/100 g).

Contribuie la scăderea în greutate prin mai multe mecanisme: efecte prebiotice, modularea microbiomului intestinal, creșterea sațietății și reglarea apetitului.

În plus, conferă un gust ușor dulce alimentelor.

Citește și – Extractul de cicoare scade pofta de dulce și senzația de foame

Protejează ficatul

Calitățile hepatoprotectoare ale rădăcinii de cicoare merită luate în considerare de iubitorii de cafea.

Inulina din cicoare crește expresia proteinelor implicate în protecția hepatocitelor împotriva stresului oxidativ.

Cu alte cuvinte, preparatele din cicoare au efect antioxidant asupra ficatului, protejându-l de daunele stresului oxidativ.

Citește și – Cicoarea atenuează consecințele unei dietei grase în boala ficatului gras

Reduce inflamațiile și previne cheagurile de sânge

Optați pentru cafeluța de cicoare dacă sunteți predispuși la cheaguri de sânge.

Un studiu clinic a arătat că 300 ml de cafea de cicoare pe zi a redus vâscozitatea sângelui într-o săptămână.

Această băutură scade markerii bolilor inflamatorii și autoimune, asociate cu leziuni cardiace și cerebrale.

Efectul anti-trombotic și antiinflamator este atribuit acidului cafeic din cicoare.

Precauții și contraindicații

Cafeaua de cicoare are un profil de siguranță foarte bun.

Cu toate acestea, nu trebuie consumată în exces, deoarece inulina poate provoca probleme digestive: gaze, balonare, flatulență, greață, crampe stomacale, diaree, constipație.

Unele persoane pot fi alergice la cicoare dacă sunt alergice și la alte plante înrudite din familia Asteraceae, precum crizanteme sau margarete.

Planta poate cauza șoc anafilactic, mâncărimi generale, eritem facial, eczeme cronice sau dispnee.

Cicoarea nu este indicată pe perioada sarcinii.

Surse articol:

1. Ifeoma Chinyelu Nwafor, Karabo Shale, and Matthew Chilaka Achilonu, Chemical Composition and Nutritive Benefits of Chicory (Cichorium intybus) as an Ideal Complementary and/or Alternative Livestock Feed Supplement, ScientificWorldJournal. 2017; 2017: 7343928: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5745685/
2. Mie Nishimura, Tatsuya Ohkawara, Toshiyuki Kanayama, Kazuya Kitagawa, Hiroyuki Nishimura, Jun Nishihira, Effects of the extract from roasted chicory (Cichorium intybus L.) root containing inulin-type fructans on blood glucose, lipid metabolism, and fecal properties, J Tradit Complement Med. 2015 Jan 20;5(3):161-7: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26151029/
3. Marion Fouré, Camille Dugardin, Benoît Foligné, Philippe Hance, Thierry Cadalen, Abigael Delcourt, Bernard Taminiau, Georges Daube, Rozenn Ravallec, Benoit Cudennec, Jean-Louis Hilbert, Anca Lucau-Danila, Chicory Roots for Prebiotics and Appetite Regulation: A Pilot Study in Mice, J Agric Food Chem. 2018 Jun 27;66(25):6439-6449: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29873488/
4. Andrew Weil, Is Chicory Good For You: https://www.drweil.com/diet-nutrition/food-safety/is-chicory-good-for-you/
5. Sapna Baghel, Chicory root coffee/tea benefits and side effects, Food Thesis: https://foodthesis.com/chicory-root-coffee-benefits-and-side-effects/
6. Nature Word, What are the benefits of chicory coffee: https://www.natureword.com/what-are-the-benefits-of-chicory-coffee/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.