Fructele goji – protejează ochii, întăresc imunitatea și amână bătrânețea

Bazat pe studii științifice

Goji (Lycium) sunt fructe ovale portocalii, native din Asia. Fac parte din aceeași familie (Solanaceae) cu vinetele și roșiile.

Fructele goji se găsesc la noi în magazinele cu plante sau în hypermarketuri, la raionul cu produse naturiste.

Fructele goji – protejeaza ochii, intaresc imunitatea si amana batranetea

Fructele goji – protejeaza ochii, intaresc imunitatea si amana batranetea: Timolina – Freepik.com

Sunt comercializate în stare uscată, sub formă de ceai ori suc.

Chinezii le usucă și le gătesc înainte de a le consuma. Le folosesc la ceaiuri și la supe. Din ele se poate obține de asemenea vin sau tinctură.

Ce conțin goji?

46% din compoziția fructelor goji este constituită din carbohidrați, 16% din fibre, 13% din proteine și 1,5% din grăsimi.

Conțin de asemenea vitamine din grupul B și minerale, precum seleniu, magneziu, cupru și mangan.

Efectele lor terapeutice sunt atribuite polizaharidelor, carotenoidelor și compușilor fenolici.

Ce beneficii au fructele goji?

Încă din antichitate sunt consumate pentru creșterea longevității, îmbunătățirea vederii și a funcției ficatului și rinichilor.

În țările asiatice, goji sunt considerate un aliment funcțional. Adică un aliment care aduce beneficii diverse organismului. În Europa și America de Nord, sunt catalogate drept „super-fructe”.

Fructele goji sunt foarte apreciate datorită conținutului lor bogat în antioxidanți. Acești compuși protejează ADN-ul, lipidele și proteinele de stresul oxidativ.

Conțin galactoză, manoză, acid galacturonic, zeaxantină, beta-caroten, criptoxantină și neoxantină, acid cafeic, acid cafeolquinic, kaempferol, rutină, quercetină, acid p-cumaric.

Ce proprietăți au goji

Au proprietăți antioxidante, antiîmbătrânire și anticancerigene.

Îmbunătățesc imunitatea, conservă tinerețea organismului și ne feresc de bolile provocate de daunele radicalilor liberi.

Protejează ochii

Consumul de goji îmbunătățește funcția vizuală. Polizaharidele au efecte neuroprotectoare oculare.

Fructele pot ajuta la prevenirea retinopatiei și a degenerescenței maculare.

Pentru creșterea percepției vizuale, goji se poate administra și sub formă de ceai, preparat din 20 de grame de fruct.

Pentru sănătatea oculară se recomandă 15 g de goji pe zi. Această cantitate furnizează o doză adecvată de zexantină.

Citește și – Fructele goji conțin antioxidanți care protejează ochii și îmbunătățesc vederea (studii)

Anticancerigene, imunostimulatoare

În medicina tradițională din China goji sunt utilizate pentru prevenirea și progresia cancerului.

Compușii antioxidanți și polizaharidele au proprietăți imunomodulatoare și antitumorale.

Măresc mecanismele de apărare ale organismului, inhibă creșterea tumorilor, împiedică înmulțirea celulelor canceroase și induc apoptoza (moartea programată a celulelor).

Scad grăsimile din sânge

Fructele goji influențează pozitiv metabolismul grăsimilor.

Efectele lor hipolipidemiante au fost revelate de studiile pe animale și mai puțin de cercetările umane.

In vitro și in vivo au demonstrat efecte antioxidante și  de scădere a lipidelor din sânge la iepurii diabetici și șoarecii hrăniți cu o dietă bogată în grăsimi.

Animalele grănite cu fracții de polizaharide aveau concentrații mai mici de colesterol LDL și trigliceride.

Goji reduc de asemenea oxidarea grăsimilor.

Reduc glicemia

Goji au demonstrat efecte hipoglicemiante în studiile pe celule și animale.

Citește și – Ceai de goji și portocale – aromat, vitaminizant

Protejează neuronii

Studiile experimentale au arătat că goji au o activitate neuroprotectoare. Îmbunătățesc performanța neurologică și combat bolile neurodegenerative, precum Parkinson și Alzheimer.

Protejează sistemul cardiovascular

Goji reduc leziunile miocardice și reduc progresia și deteriorarea bolilor cardiovasculare. Împiedică creșterea tensiunii arteriale.

Întârzie îmbătrânirea

O recenzie recentă a arătat că efectele anti-îmbătrânire ale fructelor goji se datorează conținutului de betaină, beta-caroten, zeaxantină și flavonoide.

Betaina reduce inflamația în carcinogeneza colonului și leziunile hepatice.

Protejează pielea împotriva radiațiilor și a îmbătrânirii premature.

Citește și – Energizant natural din cătină, goji și ghimbir (rețetă video)

Precauții și contraindicații la goji

Deși sunt atât de sănătoase, fructele goji pot cauza reacții alergice sau anafilacie la unele persoane.

Au fost semnalate de asemenea interacțiuni cu warfarină sau alte anticoagulante. La persoanele care iau medicamente pentru subțierea sângelui, goji poate crește riscul sângerări.

Sursă articol: Zheng Feei Ma, Hongxia Zhang,  Sue Siang Teh, Chee Woon Wang, Yutong Zhang, Frank Hayford, Liuyi Wang, Tong Ma, Zihan Dong, Yan Zhang, and Yifan Zhu, Goji Berries as a Potential Natural Antioxidant Medicine: An Insight into Their Molecular Mechanisms of Action, Oxid Med Cell Longev. 2019; 2019: 2437397: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6343173/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.