Dieta care reduce oboseala, anxietatea, colesterolul și greutatea corporală

O dietă care poate reduce oboseala, anxietatea, colesterolul și greutatea corporală? Sună prea frumos ca să fie adevărat!

Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că o alimentație bogată în fructe și legume ne poate aduce toate aceste beneficii, plus multe altele.

Dieta care reduce oboseala, anxietatea, colesterolul si greutatea corporala

Dieta care reduce oboseala, anxietatea, colesterolul si greutatea corporala: Timolina – Freepik.com

Sunt numeroase studii care arată că persoanele care consumă mai multe alimente vegetale au o sănătate fizică și mentală mai bună.

Incidența crescută a tulburărilor nervoase în societatea actuală poate fi cauzată într-o anumită măsură de alimentația de tip occidental, caracterizată printr-un consum ridicat de carne (roșie sau procesată), cereale rafinate, dulciuri și produse aditivate

Studiu amplu pe beneficiile dietei vegetariene

Cercetătorii de la „Physicians Committee for Responsible Medicine” au realizat un studiu amplu pe efectele dietei vegetale.

Au fost monitorizați 211 de bărbați și femei supraponderali și diabet de tip 2.

Cercetătorii au utilizat chestionare prin care au evaluat nivelul de oboseală, depresie, stare emoțională și anxietate, înainte și după intervențiile alimentare.

Studiul a durat 4 luni și jumătate.

50% dintre participanți au trecut pe o dietă vegetariană. Ceilalți nu au făcut modificări în alimentație.

Dieta vegetariană a fost bazată pe cereale integrale (ovăz, pâine din grâu integral), diverse legume, fructe și nuci și leguminoase gătite.

Dieta vegetariană scade depresia, anxietatea și oboseala

După cele 18 săptămâni de studiu persoanele care au urmat o dietă vegetariană au avut scoruri mai bune de depresie, anxietate, oboseală, sănătate generală și randament fizic.

Creșterea consumului de alimente vegetale a îmbunătățit semnificativ starea de oboseală.

Îmbunătățirea colesterolului, greutății corporale și randamentului la locul de muncă

Cercetătorii au semnalat și alte beneficii ale dietei vegetariene:

  • scăderea semnificativă a greutății corporale
  • îmbunătățirea nivelului de colesterol
  • îmbunătățirea valorii de hemoglobină glicolizată (HbA1C)
  • scăderea tensiunii arteriale
  • creșterea productivității la locul de muncă (mai puține zile de concediu din cauza îmbolnăvirilor)

Citește și – Cum să reduci nivelul trigliceridelor prin dietă

Nivelul colesterolului LDL a scăzut cu 13 mg/dl la grupul vegetarian, comparativ cu 1,7 mg/dl la grupul de control – o diferență de 700%!

A scăzut de asemenea nivelul de HbA1C – un factor de risc al diabetului.

Cei care au crescut consumul de legume, fructe și cereale au pierdut 2,9 kg în cele 4 luni de studiu.

Ceilalți nu au slăbit aproape deloc, ci mulți din ei chiar s-au îngrășat.

Fructele și legumele sunt alcaline și antioxidante

Beneficiile dietei vegetariene sunt atribuite faptului că fructele și legumele sunt bogate în antioxidanți.

Acești compuși combat efectele nocive ale radicalilor liberi și diverse boli cronice.

În plus, fructele și legumele au efecte alcalinizante.

Citește și – Dieta mediteraneană ne apără de diabet, boli de inimă, cancer, depresie – ghid practic

Aceste rezultate încurajează includerea mai frecventă a legumelor, fructelor și cerealelor în dietă, și nu neapărat adoptarea unui regim strict vegan sau vegetarian.

Postul ocazional, rânduit de Biserica ortodoxă poate fi extrem de benefic sănătății.

Vegetarienii trebuie să fie atenți la aportul de calciu, fier, proteine, vitamina B12, vitamina D și acizi grași – nutrienți care se găsesc cu precădere în alimentele de origine animală.

Surse articol:

1. Traducere din: Case Adams, Plant-Based Nutrition Reduces Fatigue, Depression and Anxiety, The Journal of Plant Medicines: https://plantmedicines.org/plant-based-nutrition-reduces-fatigue-depression-and-anxiety/
2. Dr. Maria Corbu, Ce spun studiile: despre dieta vegetariană, Raportul de Gardă: https://raportuldegarda.ro/ce-spun-studiile-despre-dieta-vegetariana/

 

 

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.