Cum să reduci nivelul trigliceridelor prin dietă

Dacă analizele au arătat că aveți un nivel crescut de grăsimi în sânge, încercați să urmați sfaturile de mai jos.

Valorile colesterolului și ale trigliceridelor pot fi scăzute prin modificarea dietei.

Cum sa reduci nivelul trigliceridelor prin dieta

Cum sa reduci nivelul trigliceridelor prin dieta: Freepik.com

Ce sunt trigliceridele

Trigliceridele sunt așadar grăsimi care se găsesc în fluxul sanguin.

Caloriile pe care corpul nu le folosește le transformă în trigliceride.

Acest lucru arată că atunci când aportul de calorii este mai mare decât consumul de calorii al organismului, riscăm să ajungem la hipertrigliceridemie.

Trebuie să fim atenți mai cu seamă la caloriile care provin din carbohidrați.

Diferența dintre trigliceride și colesterol

Deși ambele circulă în fluxul sanguin, trigliceridele și colesterolul sunt două tipuri de lipide diferite.

Trigliceridele conțin calorii care sunt folosite pentru energie, iar colesterolul este utilizat la construirea celulelor și a unor hormoni.

Valorile trigliceridelor

Medicii verifică de obicei nivelul trigliceridelor în cadrul unui test de colesterol. Probele sangvine trebuie recoltate dimineața, pe nemâncate.

Valori normale: sub 150 mg/dL

Valori ușor crescute: 150 – 199 mg/dL

Valori mari: 200 – 499 mg/dL

Valori foarte mari: 500 mg/dL

Citește și – Nivel crescut de trigliceride – cauze, riscuri și soluții

Riscuri asociate cu trigliceridele mărite

Trigliceridele mărite pot predispune boli cardiovasculare, obezitate, sindrom metabolic și diabet zaharat de tip 2.

Nu doar sistemul cardiovascular este afectat. Studiile au asociat hipertrigliceridemia severă cu un risc crescut de pancreatită acută.

Din ce cauză cresc trigliceridele

Cercetătorii notează că persoanele cu trigliceridele mărite sunt de regulă hipertensive, obeze, diabetice sau rezistente la insulină.

Există mai multe cauze ale creșterii trigliceridelor:

  • supraponderalitatea sau obezitatea
  • diabetul
  • hipotiroidismul
  • unele medicamente: tamoxifen, beta-blocante, steroizi, diuretice, anticoncepționale

Cum să reduci nivelul trigliceridelor prin dietă

Hipertrigliceridemia se tratează printr-o alimentație menită să ajute la scăderea greutății corporale.

Trigliceridele pot fi reduse prin reducerea aportului de calorii, carohidrați rafinați, grăsimi saturate și grăsimi trans.

Sfaturi concrete

Limitați sau excludeți complet consumul de:

  • dulciuri: bomboane, fursecuri, biscuiți, plăcinte, produse de patiserie, înghețată, budinci, sucurile de fructe, băuturile energizante, produsele care au adaos de zahăr sau siropuri.
  • carbohidrați rafinați: pâinea albă, pastele albe, covrigii, sticks-urile, orezul alb, produsele din făină albă.
  • alcool
  • tutun

Creșteți consumul de:

  • cereale integrale
  • alimente bogate în fibre
  • fructe și legume
  • leguminoase
  • pește

Citește și – ALIMENTE eficiente în scăderea TRIGLICERIDELOR

Consumați zilnic legume și fructe cât mai divers colorate: morcovi, broccoli, ardei gras, spanac, pepene, fructe de pădure, rodie, mere, struguri, etc.

Optați pentru pâine din făină integrală sau pâine cu tărâțe, paste integrale, orez integral, ovăz, hrișcă, amaranth, quinoa, mei.

Mâncați mai des fasole, linte, năut, mazăre.

Introduceți în dietă mai multe alimente care conțin grăsimi bune și Omega-3. Consumați pește cel puțin de 2 ori pe săptămână, precum somon, macrou, ton, sardine, hering.

Studiile arată că un consum zilnic de 4 g de Omega-3 în cadrul unei diete sărace în grăsimi și calorii, poate ajuta la scăderea trigliceridelor cu 20%.

Acizii grași Omega-3 duc la scăderea trigliceridelor și în lipsa unei astfel de diete. Aceștia se găsesc în peștele gras și uleiurile din pește.

Semințele de in și de floarea-soarelui nucile, migdalele și fisticul, tofu și legumele cu frunze verzi sunt de asemenea recomandate.

Diminuați consumul de lactate grase. Optați pentru lactate de 1,5-2%. Înlocuiți untul și alte grăsimi saturate cu ulei de măsline, ulei de nucă, ulei de in sau ulei de rapiță.

Citește și – Avocado – cel mai bun prieten al inimii (scade colesterolul, trigliceridele, glicemia, greutatea și grăsimea corporală)

Eliminarea surplusului ponderal este extrem de importantă. Aici trebuie crescută mișcarea fizică zilnică.

Faceți exerciții fizice zilnice, cel puțin 30 de minute pe zi. Foarte mult ajută la pierderea în greutate exercițiile de tip aerobic.

Chiar și o scădere ponderală modestă de numai 4-7 kilograme poate reduce semnificativ nivelul grăsimilor din sânge și riscul de boli cardiovasculare.

Surse articol:

1. Mayo Clinic Staff, Triglycerides: why do they matter? https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/high-blood-cholesterol/in-depth/triglycerides/art-20048186
2. George Yuan, Khalid Z. Al-Shali, and Robert A. Hegele, Hypertriglyceridemia: its etiology, effects and treatment, CMAJ. 2007 Apr 10; 176(8): 1113–1120: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1839776/
3. Center for Applied Nutrition, Lowering Your Tryglicerides: https://www.umassmed.edu/nutrition/Cardiovascular/handouts/lowering-triglycerides/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.