Nucile – ideale în dieta noastră de iarnă

Articol documentat

Nucile sunt un aliment binevenit în alimentația noastră pe perioada iernii. De ce? În primul rând pentru că au grăsimi sănătoase care mențin corpul cald și alungă foamea.

Nucile – ideale pentru dieta de iarna

Nucile – ideale pentru dieta de iarna: Stockking-freepik.com

Nucile conțin grăsimi sănătoase

Nucile sunt bogate în ulei gras, acid linoleic, trigliceride, protene, calciu, fosfor, fier, caroteni și vitamina B2.

Au proprietăți nutritive, tonice, emoliente, laxative ușoare, cardioprotectoare și antilitiazice.

Consumul de nuci afectează pozitiv sistemul cardiovascular, intestinul gros, plămânii și rinichii.

Spre deosebire de alte oleaginoase care conțin acizi grași mononesaturați, nucile sunt bogate în acizi grași polinesaturați.

Consumate cu regularitate, nucile ajută la scăderea colesterolului, protejează sănătatea cardio-metabolică, previn bolile coronariene și îmbunătățesc cogniția.

Citește și – Nucile scad tensiunea arteriala la varstnici si doza de medicamente antihipertensive

Dietele bogate în nuci influențează favorabil și profilul acidului gas plasmatic la persoanele cu hiperlipidemie moderată.

Acizii grași Omega-3 din nuci protejează împotriva disfuncțiilor celulare și a declinului cognitiv asociate cu vârsta.

Un studiu apărut în anul 2004 în jurnalul „Diabetes Care” a arătat că includerea nucilor într-o dietă săracă în grăsimi îmbunătățește raportul de colesterol HDL și colesterol total la persoanele cu diabet de tip 2.

În ciuda faptului că sunt bogate în grăsimi, nucile nu îngrașă. Un studiu publicat în 2018 în jurnalul „Nutrients” a arătat că nucile pot fi incluse în dieta zilnică a vârstnicilor, fără riscul ca acestea să le afecteze greutatea sau compoziția corporală.

Citește și – Nucile și migdalele conțin proteine „de elită” – dr. Virgiliu Stroescu

Nu cresc greutatea corporală

Consumul zilnic a circa 300 de kilocalorii din nuci timp de 2 ani nu a produs o creștere ponderală.

Acest lucru se poate datora mai multor mecanisme. Nucile:

  • reduc aportul de calorii din alte alimente
  • cresc sațietatea
  • reglează energia
  • măresc excreția grăsimilor fecale

Pe lângă grăsimi sănătoase, nucile conțin și alți compuși benefici, precum arginină, acid folic, taninuri, fibre și polifenoli.

Sugestii de consum

Nucile sunt singurele fructe oleaginoase care nu încarcă ficatul. Dimpotrivă, susțin funcția hepatică.

Cu toate acestea, trebuie consumate cu moderație. Sunt recomandate câte 30 de grame de nuci crude pe zi.

Ele pot fi administrate în scop terapeutic sub formă de decoct (9-15 g) ori tinctură (30-60 de picături).

Citește și – Miere cu nuci – medicament întăritor pentru cei slăbiți, fără energie

Surse articol:

1. Planet Herbs, Winter Wonder Walnuts: https://planetherbs.com/blogs/lesleys-blog/winter-wonder-walnuts/
2. Edward Bitok, Sujatha Rajaram, Karen Jaceldo-Siegl, Keiji Oda, Aleix Sala-Vila, Mercè Serra-Mir, Emilio Ros, and Joan Sabaté,Effects of Long-Term Walnut Supplementation on Body Weight in Free-Living Elderly: Results of a Randomized Controlled Trial, Nutrients. 2018 Sep; 10(9): 1317: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6163338/
3. Amanda N Carey, Derek R Fisher, James A Joseph, Barbara Shukitt-Hale, The ability of walnut extract and fatty acids to protect against the deleterious effects of oxidative stress and inflammation in hippocampal cells, Nutr Neurosci. 2013 Jan;16(1):13-20: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23321679/
4. A Chisholm, J Mann, M Skeaff, C Frampton, W Sutherland, A Duncan, S Tiszavari, A diet rich in walnuts favourably influences plasma fatty acid profile in moderately hyperlipidaemic subjects, Eur J Clin Nutr. 1998 Jan;52(1):12-6: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9481526/
5. Linda C Tapsell, Lynda J Gillen, Craig S Patch, Marijka Batterham, Alice Owen, Marian Baré, Meredith Kennedy,Including walnuts in a low-fat/modified-fat diet improves HDL cholesterol-to-total cholesterol ratios in patients with type 2 diabetes, Diabetes Care. 2004 Dec;27(12):2777-83: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15562184/
6. Elaine B Feldman, The scientific evidence for a beneficial health relationship between walnuts and coronary heart disease, J Nutr. 2002 May;132(5):1062S-1101S: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11983840/
7. Abha Chauhan and Ved Chauhan, Beneficial Effects of Walnuts on Cognition and Brain Health, Nutrients. 2020 Feb; 12(2): 550: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7071526/
8. Emilio Ros, María Izquierdo-Pulido, Aleix Sala-Vila, Beneficial effects of walnut consumption on human health: role of micronutrients, Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2018 Nov;21(6):498-504: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30199393/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.