Morcovii conțin compuși care interacționează cu proteinele virusului SARS-CoV-2

Studiile axate pe legătura dintre imunitate, alimentație și COVID-19 au dezvăluit că morcovul conține un compus util împotriva noului coronavirus.

Mai exact, această legumă exercită o influență pozitivă împotriva proteinelor virusului SARS-CoV-2.

Morcovii conțin compuși care interacționează cu proteinele virusului SARS-CoV-2

Morcovii conțin compuși care interacționează cu proteinele virusului SARS-CoV-2: Starline/Dashu83-freepik.com

Vremurile în care trăim trebuie să ne facă mai responsabili cu privire la obiceiurile noastre alimentare. Pandemia de COVID-19 ne-a „prins” pe mulți cu garda jos.

Cu alte cuvinte, sistemul nostru imunitar nu este suficient de pregătit pentru a face față unui atac neprevăzut, necunoscut.

Astăzi, mai mult ca oricând, este esențial să avem o alimentație cât mai naturală.

O dietă corectă poate ajuta organismul să se recupereze mai ușor. Dimpotrivă, anumite alimente pot agrava simptomele sau pot influența negativ evoluția bolii.

Ce rol poate avea morcovul în boala COVID-19

Acest aliment banal, pe care îl folosim de regulă la prepararea mâncărurilor, este bogat în vitamine antioxidante. Conține vitamina C și beta-caroten – un compus care se transformă în ficat în vitamina A.

O cercetare realizată la un institut privat din Mexic a investigat modul în care compușii nutriționali din morcov interacționează cu aminoacizii din care este alcătuit noul coronavirus.

Au descoperit că retinol RTN are cea mai stabilă interacțiune cu aminoacizii virusului. Acesta funcționează ca un antioxidant, iar în sinergie cu alți compuși din morcov, luptă împotriva noului coronavirus.

În mod surprinzător, retinolul s-a dovedit mai puternic împotriva COVID-19 decât Remdesivirul, Ivermectina, Aspirina sau Favipiravir.

În baza acestor rezultate, autorii cred că este bine-întemeiată recomandarea de a consuma mai mult morcov pentru a combate efectele infecției cu SARS-CoV-2.

Citește și – Inhalațiile cu albastru de metilen – foarte utile în boala COVID-19 – dr. Virgiliu Gheorghe

Conținutul nutrițional al morcovilor

Morcovii sunt legume ușor accesibile, ieftine și savuroase. Inclusiv copiii mici le ronțăie cu plăcere.

Ei ssunt o sursă bogată de caroteni și vitamina A. Conțin de asemenea vitamina C, vitamine din grupul B, vitamina K, fibre, carbohidrați și minerale.

Potrivit „Nutrition and You”, în 100 de grame de morcovi cruzi se găsesc 8,285 μg de beta-caroten și 16,706 UI de vitamina A.

Beta-carotenul este un antioxidant puternic, cu efect protector împotriva radicalilor liberi care distrug celulele corpului.

Acesta îndeplinește funcțiile vitaminei A în corp, susținând creșterea, dezvoltarea și reproducerea, sănătatea oculară și a pielii.

Vitamina C sprijină sănătatea țesutului conjunctiv, sănătatea dinților și gingiilor. La fel ca vitamina A, acționează ca un antioxidant contra radicalilor liberi care cauzează cancere și alte boli grave.

Studiile anterioare au arătat că antioxidanții din morcov ne oferă o protecție însemnată împotriva mai unor tipuri de cancer, precum cancerul oral, cancerul pulmonar și cancerul de piele.

Un antioxidant special regăsit în morcov – falcarinol – distruge celulele precanceroase din tumori.

Prin proprietățile lor antioxidante, antiinflamatoare și anticancerigene, morcovii susțin activitatea sistemului imunitar.

Vitamina A și sistemul imunitar

Rezultatele studiilor din ultimii 100 de ani indică un rol esențial pe care vitamina A îl are în imunitatea contra bolilor infecțioase.

Cercetările recente au dezvăluit că vitamina A reglează imunitatea mediată celular și umoral.

Acidul retinoic are un rol special în reglarea celulelor implicate în imunitate.

Acesta ajută la echilibrarea răspunsurilor celulelor regulatoare T și TH17.

Deficitul de acid retinoic este implicat în apariția multor boli autoimune.

Vitamina A sprijină imunitatea și prin faptul că protejează pielea de atacul bacteriilor, virusurilor și a altor patogeni dăunători.

Mai mult, vitamina A acționează și intern, ajutând la producția stratului de mucus care căptușește tractul respirator și tractul intestinal.

Vitamina A apără mucoasa orală și îmbunătățește integritatea mucoasei intestinale.

Prin faptul că stimulează secreția de mucină, vitamina A reduce riscul bolilor infecțioase.

Alte beneficii ale morcovilor

Beta-carotenul din morcov are și alte beneficii importante, precum  scăderea colesterolului și a incidenței de boli cardiovasculare aterosclerotice sau infarct miocardic.

Consumul de morcovi reduce riscul de diabet și hipertensiune arterială.

Morcovii protejează ficatul și rinichii, combat inflamațiile, bolile oculare, sindromul metabolic și disfuncțiile cognitive.

În plus, aceste legume au proprietăți anti-îmbătrânire.

Citește și – Ronțăiți zilnic 1-2 morcovi pentru prevenirea ridurilor și a cancerului

Atenționări

Recomandarea de a crește consumul de morcov nu se referă la faptul că acest aliment poate fi folosit ca tratament pentru COVID-19.

O problemă importantă care apare este că organismul multor persoane nu pot converti în mod optim beta-carotenul în forma activă de vitamina A, adică în retinoizi.

De aceea, se recomandă ca bolnavii de COVID-19 să opteze mai curând pentru retinol pentru îmbunătățirea imunității.

Citește și – Morcovi fermentați cu ghimbir și turmeric, la borcan – un remediu probiotic care crește imunitatea împotriva bolilor

Surse articol:

1. Dr. Joseph Mercola, Can carrots help combat COVID-19? https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/01/23/can-carrots-help-combat-covid.aspx
2. Nutrition & You, Carrots nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/carrots.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.