Alimente care ne cresc imunitatea la gripă și viroze

Alimentele naturale conțin nutrienți care ne pot face mai rezistenți la afecțiunile respiratorii care ne dau târcoale în sezonul rece.

Da, virozele, răcelile și gripa pot fi prevenite printr-un stil de viață sănătos.

Alimente care ne cresc imunitatea la gripa si viroze

Alimente care ne cresc imunitatea la gripa si viroze: Jcomp/Brgfx-freepik.com

Alimente care ne cresc imunitatea la gripă și viroze

Imunitatea la boli ne-o putem crește printr-o dietă bogată în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți, prin mișcare fizică și prin evitarea stresului.

Vitamina D pe care corpul o produce prin expunerea la lumina soarelui este esențială pentru prevenirea virusurilor și a gripei.

Trebuie să avem grijă să ne ferim pe cât se poate de stres, acest inamic nevăzut al sănătății noastre. Creșterea nivelului de stres scade imunitatea.

Odihna este de asemenea importantă pentru ficat și implicit și pentru producția de anticorpi și imunitate. Recomandarea experților este să evităm să ne culcăm și să mâncăm la ore târzii.

Citește și – Imunitatea ne vine din cum trăim și ce mâncăm

Cura cu suc de pătrunjel

O primă recomandare în ceea ce privește alimentația este creșterea consumului de alimente care conțin vitamina C.

Nu doar fructele citrice ne oferă această vitamină, ci și unele alimente autohtone.

Pătrunjelul, de pildă, este o sursă foarte bună de vitamina C. Putem face o cură de creștere a imunității cu suc de pătrunjel.

Pentru a-l face mai plăcut la gust și a-i spori calitățile tonice, sucul de pătrunjel poate fi îmbunătățit cu suc de lămâie, miere, măr etc. Nu se bea concentrat, ci se diluează cu apă.

Se poate administra în fiecare dimineață, înainte de masă, pe o perioadă de cel puțin 14 zile.

Nu vă zgârciți să îl folosiți în cantități mai mari în salate. Există acea celebră salată de pătrunjel „Tabbouleh” tradițională în Orient care ne poate ajuta la creșterea aportului de vitamina C în perioada pandemiei de Coronavirus.

Citește și – În Franța bolnavilor de COVID li se dă salată de pătrunjel – dr. Mihaela Bilic

Pătrunjelul este foarte sănătos și nu trebuie tratat doar ca aromatizant, condiment sau garnitură.

Chiar și deasupra ciorbelor dacă îl punem, putem folosi cantități mai generoase.

Pe lângă vitamina C, el conține și fier, un nutrient care favorizează absorbția vitaminei C în corp.

Suc de sfeclă, morcov și măr

Din sfeclă roșie, morcov și măr se poate obține un suc foarte bun pentru creșterea imunității. Se folosește 1 sfeclă roșie mică, 1 morcov și 1 măr.

Această asociere de ingrediente este de asemenea utilă pentru curățarea ficatului. În momentul în care ficatul nu funcționează optim, ne este afectată și imunitatea.

Sucul de sfeclă, morcov și măr poate fi consumat zilnic, în cure de câteva săptămâni.

Are efect energizant și detoxifiant. Beta-carotenul din morcov este important deoarece are o acțiune stimulatoare asupra imunității și ajută funcția pulmonară (vitamina A).

Rodia, țelina, ciupercile, semințele

Rodia este un alt aliment bogat în vitamina C și alți antioxidanți puternici.

Se consumă bobițele ca atare.

Țelina este și ea binevenită în dieta noastră deoarece revigorează organismul și contribuie la stimularea imunității.

Bine ar fi să o mâncăm în salate sau sub formă de decoct. Se toarnă apă fiartă peste țelină tăiată bucăți.

Semințele de dovleac și ciupercile sunt recomandate pentru conținutul lor bogat în zinc.

Studiile au arătat că zincul are un rol important în imunitate, ajutând totodată la reducerea duratei unei răceli.

Și alte tipuri de semințe sunt benefice, datorită grăsimilor sănătoase pe care le au. Menționăm aici în special Omega-3, acizi grași esențiali care acționează împotriva inflamațiilor.

Aceștia se găsesc îndeosebi în semințele de in. Consumate cu regularitate, semințele de in curăță colonul și susțin funcția ficatului.

Ele trebuie zdrobite sau înmuiate în apă o oră înainte de consum.

Usturoiul 

Usturoiul nu doar sprijină imunitatea, ci are și o acțiune antibiotică naturală.

Combate virusurile, bacteriile și fungii.

Pentru prevenirea gripei și răcelilor, putem consuma câte 2 căței de usturoi pe stomacul gol în fiecare zi. Se înghit întregi, ca niște pastile.

Dacă îl consumați zdrobit sau sub formă de mujdei, mâncați pătrunjel după și veți scăpa de mirosul neplăcut care persistă.

Alte alimente imunostimulatoare

Dr. Anca Mihalcea, medic specialist în geriatrie și gerontologie numește și alți aliați buni ai imunității:

  • fructele de pădure, măceșele, cătina
  • plantele aromatice (rozmarin, salvie, busuioc, cimbru, ghimbir, oregano)
  • condimentele (hrean, scorțișoară, cuișoare, anason)
  • polenul, lăptișorul de matcă, propolisul
  • probioticele și prebioticele

Citește și – Borcanul cu imunitate: pastă de miere, lămâie, scorțișoară și turmeric

Surse articol:

1. TVR Timișoara, Tableta de sănătate, Alimente care ne întăresc imunitatea: https://www.youtube.com/watch?v=UHMzq50rzFs
2. Neata cu Razvan si Dani, Cum sa iti imbunatatesti imunitatea cu remedii naturale: https://www.youtube.com/watch?v=LbxocArS1oY

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.