Consumul excesiv de dulciuri provoacă inflamații și depresie

Articol documentat

Consumul excesiv de dulciuri a fost asociat cu o serie de probleme la nivel metabolic și mental.

Zahărul în doze mari devine toxic și produce inflamații, în mod similar alcoolului. Un studiu recent a arătat o legătură îngrijorătoare și cu depresia.

Consumul excesiv de dulciuri provoaca inflamatii si depresie

Consumul excesiv de dulciuri provoaca inflamatii si depresie: Syarifahbrit-freepik.com/ pchvector

Efectele nocive ale adaosului de zahăr din alimente

Tentația de a mânca multe prăjituri în perioada sărbătorilor de iarnă este foarte mare. Deși produc o stare de bine pe moment, dulciurile consumate în exces alterează de fapt dispoziția și pot duce chiar la depresie.

Sunt bine cunoscute efectele nocive ale adaosului de zahăr din alimente asupra diverselor procese biologice și metabolice din corp.

Zahărul în exces afectează memoria și capacitatea de învățare, mărește riscul de evenimente cardiovasculare grave, riscul de simptome de artrită, diabet, obezitate și autoimunitate.

Un studiu recent, apărut în ianuarie 2020 în jurnalul „Medical Hypotheses” a arătat că zahărul perturbă inclusiv procese neurobiologice care duc la depresie.

Cercetătorii de la Universitatea din Kansas au demonstrat cât de periculos este zahărul pentru sănătatea noastră mentală și emoțională.

Citește și – O lună fără zahăr ne poate ajuta să slăbim și să ne simțim mai bine – sfatul unui nutriționist

Acest ingredient declanșează și întreține depresia prin mecanisme multiple:

  • inflamații sistemice
  • perturbări ale microbiomului intestinal
  • rezistență la insulină
  • stres oxidativ
  • generarea de compuși toxici

Zahărul în exces provoacă inflamații și depresie

În cantități foarte mari, adaosul de zahăr din alimente are potențial depresogenic.

Stările depresive ne provoacă, la rândul lor, la un consum și mai mare de dulciuri.

Un alt factor care mărește vulnerabilitatea la tulburări depresive majore în perioada de iarnă este lipsa luminii solare.

Expunerea insuficientă la soare în timpul iernii afectează somnul și sănătatea mentală.

Citește și – 4 alternative la zahăr, care nu ne otrăvesc

Oamenii de știință au evaluat mai multe studii realizate pe efectele zahărului la nivel fiziologic și psihologic.

Potrivit datelor analizate, adaosul de zahăr din dietă poate induce o stare depresivă prin faptul că provoacă inflamații.

Daunele la nivel fizic și mental cauzate de zahăr pot fi comparate cu cele cauzate de alcool.

La fel ca alcoolul, dulciurile nu conțin nici un nutrient important și pot fi extrem de toxice în cantități mari.

Autorul principal al studiului a declarat că depresia poate fi evitată printr-o dietă care oferă creierului toți nutrienții necesari, dar și prin evitarea toxinelor de tipul zahărului și alcoolului.

Studiile au arătat că persoanele cu depresie au niveluri mari de inflamații. Iar hormonii inflamatori pot împinge creierul într-o stare depresivă severă.

Zahărul afectează starea de bine și datorită impactului negativ asupra microbiomului (microbii benefici din intestin).

Foarte multe bacterii nocive se hrănesc cu zahărul din alimente. În consecință, sunt create substanțe care aduc creierul într-o stare de stres, anxietate și depresie.

Produsele care au zahăr adăugat sunt foarte inflamatoare, susține autorul studiului.

Doza zilnică de zahăr recomandată

Sănătatea mentală poate fi păstrată prin limitarea consumului de produse procesate și prin consumul de alimente vegetale și bogate în Omega-3.

Asociația Americană a Inimii atenționează că aportul de zahăr adăugat nu trebuie să depășească 25 de grame pe zi la femei și 36 de grame pe zi la bărbați.

Citește și – Cum să reduci consumul zilnic de zahăr

Surse articol:

1. Daniel J. Reis, Stephen S. Ilardi, Michael S. Namekata, Erik K.Wing, Carina H.Fowler, The depressogenic potential of added dietary sugars, Medical Hypotheses. Volume 134, January 2020, 109421: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S030698771930876X?via%3Dihub#b0095
2. GreenMedInfo Research Group, Skip Sweet Treats to Avoid Holiday Blues: https://www.greenmedinfo.com/blog/skip-sweet-treats-avoid-holiday-blues#_edn1

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.