Porumbul – Boabe Dulci de Sănătate: Proprietăţi şi Beneficii

Porumbul dulce (Zea mays), denumit regional şi cucuruz sau păpuşoi, este unul dintre cele mai populare cereale din lume şi reprezintă un ingredient de bază pentru multe ţări, inclusiv în Statele Unite și în țările africane.

porumb beneficii

Porumb Dulce (Zea mays)

Porumb – proprietăţi şi beneficii

Porumbul oferă nu numai caloriile necesare pentru un metabolism sănătos zi cu zi, dar este şi o sursă importantă de vitamine A, B, E și multiple minerale. Conținutul mare de fibre ne asigură că porumbul joacă un rol important în prevenirea bolilor de natură digestivă, cum este constipația, hemoroizii sau cancerul colorectal. Antioxidanții prezenți în porumb sunt agenți anti-cancerigeni puternici, de asemenea cu rol în prevenirea bolii Alzheimer.

Porumbul este un produs delicios pentru orice masă, bogat in fitochimicale cu rol protectiv împotriva unui număr mare de boli cronice. Între beneficiile de sănătate pe care ni le aduce consumul de porumb dulce enumerăm: controlul diabetului zaharat, prevenirea bolilor de inimă, reducerea tensiunii arteriale și prevenirea riscului de defecte ale tubului neural la naștere.

> O sursă consistentă de vitamine 

Vitamina A. Porumbul galben este o sursă naturală de beta-caroten, care formează vitamina A în organism, cu rol în sprijinirea vederii şi menţinerea sănătăţii pielii.

Vitamina B1 şi B3. Porumbul este bogat în vitamina B. Conţine în special tiamina si niacină. Tiamina este esentială pentru funcţia cognitivă şi un sistem nervos puternic. Deficitul de niacină duce la pelagra, o boală care se manifestă prin diaree, demență și dermatită, întâlnită frecvent la persoanele subnutrite.

Vitamina B5. Porumbul este de asemenea o bună sursă de acid pantotenic – o vitamină esențială pentru metabolismul carbohidraților, proteinelor și lipidelor din organism.

Acid folic. Porumbul oferă un procent semnificativ din cerința zilnică de acid folic. Deficitul de acid folic la femeile gravide poate duce la nașterea de copii subponderali sau cu defecte de tub neural la nou-născuţi.

Vitamina E. În boabele de porumb se găsesc cantităţi mari de vitamina E, un antioxidant natural puternic, esențial pentru creștere și protecție împotriva bolilor şi maladiilor de tot felul.

> Asigură minerale necesare – pentru oase şi inimă

Porumbul conține fosfor din abundenţă, precum şi magneziu, mangan, zinc, fier, cupru şi urme de minerale – cum este seleniul, o substanţă greu de găsit în  dietele obişnuite. Fosforul este esential pentru o creștere normală, pentru sănătatea oaselor şi functionarea optimă a rinichilor. Magneziul este necesar pentru menținerea unui ritm cardiac normal și pentru creșterea rezistenței osoase.

> Luptă împotriva cancerului

Conform unor studii efectuate la Universitatea Cornell din Ithaca, New York, porumbul conţine antioxidanţi care luptă împotriva cancerului cauzat de radicalii liberi. Spre deosebire de multe alte produse alimentare gătite, porumbul dulce gătit (în special fiert sau copt) crește cantitatea de antioxidanţi utilizabili de corpul nostru.

În grăuntele de porumb s-a descoperit şi un compus fenolic numit acid ferulic, un agent anti-cancerigen care se dovedeşte a fi eficace în lupta împotriva tumorilor care duc la cancer de sân şi cancerul hepatic. Antocianii găsiţi în porumbul mov acţionează de asemenea ca nişte eliminatori ai celulor cancerigene cauzate de radicalii liberi.

FOOD TESTKITCHEN TB• Previne anemia

Vitamina B12 si acidul folic prezenţi în porumb au puterea de apreveni anemia cauzata de o deficienţă de aceste vitamine.

• Scade colesterolul LDL şi protejează inima

Conform cercetătorilor, uleiul de porumb are un efect anti-aterogen asupra nivelului de colesterol şi reduce riscul de diverse boli cardiovasculare. Studiile nutriţionale biochimice arată că uleiul de coji de porumb scade colesterolul plasmatic rău prin reducerea absorbției acestuia în organism.

• Diabet zaharat si hipertensiune arterială

Consumul de boabe de porumb ajută la gestionarea diabetului non-insulino-dependent şi a diabetului zaharat, şi este eficient împotriva hipertensiunii arteriale datorită fitochimicalor fenolice prezente la nivelul acestei cereale.

•Previne hemoroizii şi cancer colorectal

O ceaşcă de boabe de porumb conţine 18,4% din cantitatea de fibre recomandată zilnic. Fibrele de calitate din porumb ajută la atenuarea problemelor digestive, de tipul constipaţiei sau hemoroizilor, precum și la reducerea riscului de cancer de colon.

> Beneficii cosmetice

Amidonul din porumb este utilizat în fabricarea a multe produse cosmetice. Acesta poate fi de asemenea aplicat local pentru a calma erupții cutanate și iritații ale pielii. Produsele cosmetice pe bază de porumb pot fi folosite în locul produsele de îngrijire convenţionale, care au componente petroliere cancerigene.

Cum se consumă porumbul?

Te invităm la o porţie zdravănă de porumb fiert, sau de mămăligă, pentru a beneficia de toate aceste calităţi minunate! Boabele de porumb se pot folosi la o mulţime de mâncăruri: cu mazăre, pizza, salate, etc. Există astăzi în magazine şi pâine de porumb.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. E bine ca stiu …acum o sa maninc porumb si mamaliga mai des 🙂 😉 …..

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *