Foamea este ca un mușchi, care trebuie antrenat – sfaturi pentru cei care vor să slăbească de la nutriționistul Mihaela Bilic

Mihaela Bilic este un medic nutriționist care se detașează de alți dieteticieni prin sfaturile pe care le dă legat de dietă și pierderea în greutate.

Spre deosebire de principiile alimentare „convenționale”, dr. Bilic preferă o abordare ceva mai relaxată asupra modului de a mânca.

Dr. Mihaela Bilic

Sursa imagine dr. Mihaela Bilic: Marius Tucă Show

Ea însăși are un regim alimentar atipic, care o ajută să se mențină în formă și să păstreze o relație „normală” cu mâncarea. Fără excese, fără emoții, fără pofte, fără capricii, fără compromisuri.

Dr. Mihaela Bilic mărturisește că dimineața nu obișnuiește să mănânce aproape nimic. Bea o cafea cu lapte și rezistă până la prânz sau până seara.

Le sfătuiește pe femei să nu răspundă impulsului de a mânca imediat când se trezesc.

Cei mai mulți dintre noi ne dăm jos din pat și ne îndreptăm direct spre frigider. Facem acest lucru din obișnuință, din dorința de a mânca, și nu de foame.

Este bine să lăsăm organismul să se dezmeticească după ce ne trezim și să îi ascultăm nevoile. Senzația de foame poate să apară foarte târziu, spre amiază.

„Cum spun francezii, foamea este ca un mușchi, care trebuie antrenat. Abia la o intensitate de nota 6-7 să mâncăm. Deci dacă avem o foame de nota 2-3, nu merită.

Haideți să ne întărim un pic această toleranță la foame și să ajungem să mâncăm când lucrurile sunt de-adevărat serioase”.

Legat de numărul de mese pe zi, dr. Bilic susține că adulții pot rezista foarte bine doar două mese pe zi, sau chiar numai cu una. Ea însăși mănâncă de multe ori doar seara, când ajunge acasă. Indiferent de oră.

Citește și – Întrebarea nu este „eu ce mănânc?”, ci „eu de ce mănânc?” Pentru că în nici 30% din cazuri nu mâncăm de foame – dr. Mihaela Bilic

Copiii sunt cei care au nevoie de trei mese principale și de două gustări.

Dieta celor mari trebuie să fie adaptată nevoilor lor. Este bine ca între mese să existe o pauză de 5 ore. În momentul în care mâncăm des, organismul nu mai consumă deloc din rezervele de grăsime. De aceea nici nu avem cum să slăbim.

Chiar și femeile slabe vor observa că după o anumită vârstă încep să aibă probleme cu greutatea. Asta din cauză că nu mai au acel metabolism rapid ca în tinerețe. El începe să încetinească puțin câte puțin. De aceea și numărul meselor trebuie reduse.

Un mod sigur și sănătos de a slăbi este să mănânci doar ciorbe. Acestea conțin mult lichid. Ciorbele satură repede și țin mult timp de foame.

„Ciorba umple burta, cu puține calorii. Niciodată nu o să greșim cu ciorbă. Oamenii o privesc ca pe un aliment care nu prezintă nici un interes. Toată substanța uscată dintr-o ciorbă intră într-o palmă”.

Un alt truc care ne poate ajuta să mâncăm mai puțin și să ne săturăm mai repede este să bem apă în timpul mesei”.

„Iei o gură de mâncare, mai bei două guri de apă”.

Citește și – Cu 2 ciorbe pe zi poți slăbi 30 de kilograme în 6 luni – nutriționistul Mihaela Bilic

Cum trebuie să arate farfuria ideală

Farfuria ideală pentru o persoană normală trebuie să fie compartimentată astfel:

  • 50% legume
  • 25% proteine (carne, pește, ouă, lactate)
  • 25% făinoase (pâine, paste, cartofi, orez)

Pentru o persoană care are probleme cu greutatea și trebuie să slăbească, această farfurie va fi împărțită doar în două categorii: proteine și legume, în proporții egale.

Făinoasele și zahărul trebuie să dispară din alimentație. Proteinele conțin calorii negative care nu îngrașă. Datorită faptului că se digeră mai greu, țin de foame. Acest lucru înseamnă că vom sătui mai mult timp și chiar vom avea nevoie de mai puține alimente.

Legumele sunt foarte bogate în apă (undeva în jur de 80-90%) și nu au grăsimi.

„Fructele sunt desert”.

Este important să nu depășim cantitatea necesară. Orice exces îngrașă, chiar și dacă acest exces este alcătuit doar din legume.

Un alt aspect de care trebuie să ținem cont este diversitatea alimentelor.

Citește și – Cum să mănânci mai puțin și să dobândești moderația – dr. Mihaela Bilic

Sursă articol: Aleph News, Marius Tucă Show, 15 octombrie 2020, invitată Mihaela Bilic: https://www.youtube.com/watch?v=j0x99iecWKU

 

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Am reusit sa scap de 26 kg, pe care am reiceput sa le pun acum vreo 5 ani. Acum dezastru total revin in ritm alarmant desi aproape nu mai mananc, fac post intermitent. Sunt disperata am 56 de ani si nu iau nici suplimente de sustinere hormonale. Nu am gasit pe cineva sa imi prescrie. Cam asta este.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.