Plan de dietă de 7 zile pentru persoanele cu hipertensiune arterială

Dacă ai ajuns aici înseamnă că ai hipertensiune arterială și că te interesează o abordare naturală a acestei afecțiuni.

Dieta joacă un rol semnificativ în prevenirea și gestionarea bolilor, boală, inclusiv în cele cardiace. Sunt anumite alimente care pot dăuna, și alimente care pot ameliora simptomele.

Dieta pentru hipertensiunea arteriala

Dieta pentru hipertensiunea arteriala: Prostooleh – www.freepik.com

Este foarte important să știi de ce trebuie să te ferești dacă ai tensiunea mare, dar și care sunt alimentele care îți fac bine.

Plan de dietă de 7 zile pentru hipertensiune arterială

Acest plan de dietă de 7 zile pentru hipertensiune arterială este conceput de dieteticianul Joe Leech.

Poate fi caracterizat prin câteva aspecte esențiale:

  • este ușor de urmat
  • este potrivit pentru persoanele care nu au mult timp pentru gătit
  • este economic
  • este realistic (cu rețete simple)
  • nu conține multă sare
  • este bogat în potasiu și magneziu (2 minerale cu efecte benefice asupra tensiunii arteriale)

Înainte de a începe această dietă este indicat să discutați cu medicul sau nutriționistul personal. Asta deoarece fiecare persoană are un anumit istoric al bolilor.

Citește și – Avocado ajută la reglarea colesterolului la persoanele cu hipertensiune, obezitate sau diabet

Ziua 1 de dietă

Micul-dejun: 1 bol cu lapte și ovăz + 1 banană

Prânzul: 1 salată de legume cu dressing din oțet

Cina: pui cu mere și nuci

Gustare: 1 mână de caju sau migdale (puteți avea mai multe gustări într-o zi)

Ziua 2 de dietă

Micul-dejun: 1 bol cu un smoothie preparat din unt de arahide, 1 banană și ciocolată

Prânzul: 1 conservă de ton + 1 salată

Cina: somon fript cu sparanghel

Gustare: 1 cană de bucăți de morcov și castravete (tăiate fâșii lungi) + urdă sau hummus

Ziua 3 de dietă

Micul-dejun: smoothie din verdețuri cu grepfrut

Prânzul: salată cu quinoa (sau bulgur) și nuci

Cina: pui la cuptor cu cartofi dulci și mozzarella

Gustare: 150-200 g de iaurt grecesc simplu + 1 banană

Citește și – Dieta Paleo – utilă în sindromul metabolic (diabet, obezitate, hipertensiune arterială)

Ziua 4 de dietă

Micul-dejun: quinoua cu mere și nuci

Prânzul: supă-cremă de dovleac

Cina: linte verde și paste bolognese cu nuci

Gustare: 1 mână de caju sau migdale

Ziua 5 de dietă

Micul-dejun: smoothie cu unt de arahide și ciocolată

Prânzul: salată cu cartofi dulci copți

Cina: puteți alege orice vă place

Gustare: 1 banană

Ziua 6 de dietă

Micul-dejun: la alegere

Prânzul: orez cu legume

Cina: kebab de pui cu sos de lămâie

Gustare: pop-corn făcut în casă

Ziua 7 de dietă

Micul-dejun: budincă din lapte de cocos și quinoa și miere de albine

Prânzul: la alegere

Cina: orez brun cu ou și legume

Gustare: chipsuri din cartofi dulci, făcuți în casă

Ca și băuturi, cea mai bună este apa simplă. Se pot consuma de asemenea ceaiuri din plante (ex. hibiscus).

Citește și – Hrișca – “medicament” natural în hipertensiunea arterială, accidentul vascular cerebral și diabet

Uleiul de pește bogat în Omega-3 este un supliment bun pentru persoanele cu hipertensiune. Acesta poate fi administrat separat dacă nu obișnuiți să mâncați pește de 3-4 ori pe săptămână.

Evitați pe cât posibil să consumați produse alimentare care au fost intens procesate sau care conțin mulți aditivi. În această categorie intră aproape toate produsele ambalate.

Alimentele rafinate nu aduc nici un beneficiu sănătății.

Sursă: Joe Leech, 7-Day Diet Plan For High Blood Pressure (Dietitian-Made): 7-day diet plan for high blood pressure, Diet vs. Disease: https://www.dietvsdisease.org/diet-plan-high-blood-pressure/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.