Cacaua susține buna-dispoziție, sănătatea vaselor de sânge și a oaselor

Articol documentat

Cei mai mulți dintre noi considerăm cacaua un ingredient de cofetărie și o folosim doar la prăjituri.

Este o mare pierdere, deoarece cacaua are proprietăți terapeutice valoroase, pentru care merită incorporată mai des în dieta noastră.

<a href='https://www.freepik.com/photos/food'>Food photo created by freepik - www.freepik.com</a>

Cacaua sustine buna-dispozitie, sanatatea vaselor de sange si a oaselor: Freepik – www.freepik.com

În rândurile de mai jos veți găsi informații importante despre beneficiile consumului de cacao, moduri de utilizare și contraindicații.

Cacaua are o istorie milenară

Preparatele pe bază de cacao datează de câteva mii de ani. Cacaua a fost cultivată inițial de popoarele indigene din America de Sud. Mayașii și aztecii erau mari consumatori de cacao.

Aceștia zdrobeau boabele de cacao și pulberea obținută o amestecau cu apă fierbinte. Această băutură caldă cu cacao era destul de amară, întrucât nu conținea zahăr.

Cacaua era atât de valoroasă, încât culturile vechi o foloseau ca monedă de schimb și consumată la sărbătorile regale.

Astăzi, pachetele cu cacao se găsesc aproape în fiecare casă. Studiile au arătat că acest ingredient are un potențial medicinal important.

Citește și – O cană de cacao caldă pe zi previne gripa și îmbunătățește sănătatea inimii

Nutrienți importanți în pudra de cacao

Cacaua conține o doză bună de cupru, un mineral care poate duce la anemie și neutropenie când nivelul lui scade sub limita normală.

Cuprul este implicat în producția de celule roșii de sânge noi. Contribuie la menținerea sănătății vaselor de sânge, a nervilor, a oaselor și a sistemului imunitar.

Un alt mineral important din cacao este manganul. Acesta are un rol în formarea oaselor, arderea grăsimilor și carbohidraților.

Cacao este o sursă relativ bună de magneziu, seleniu, calciu, fier, zinc și potasiu.

Cacaua are un potențial terapeutic ridicat

În boabele de cacao se găsesc niște compuși numiți alcaloizi. Aceștia au demonstrat proprietăți antioxidante puternice, stimulente și antitusive.

Principalul alcaloid și compus activ din boabele și semințele de cacao este teobromina. Majoritatea beneficiilor consumului de cacao sunt atribuite acestei substanțe.

Teobromina produce un efect stimulator și energizant similar cafelei.

USDA atrage atenția că pudra de cacao conține o cantitate destul de mare de cafeină. În 100 de grame de pudră de cacao se găsesc 230 mg de cafeină.

Teobromina în combinație cu polifenolii din cacao stimulează mecanismele de răsplătire ale creierului mult mai tare decât cafeaua.

Este posibil ca acești compuși să afecteze pozitiv producția de serotonină (hormonul „fericirii”). Astfel se explică de ce produsele care conțin cacao (ex. ciocolata) îmbunătățesc starea de spirit.

Citește și – Apă caldă cu cacao – incomparabil mai bună decât orice antidepresiv sau medicament pentru inimă

Ce beneficii are consumul de cacao

Cacao calda

Cacao calda: Freepik  

Consumată cu regularitate, cacaua ne poate îmbunătăți starea de sănătate, prin următoarele acțiuni:

  • stimulează și crește energia corpului
  • ajută la dilatarea vaselor de sânge
  • ajută la scăderea tensiunii arteriale
  • îmbunătățește circulația sangvină
  • crește nivelul de serotonină din creier
  • induce o stare de relaxare și bună-dispoziție
  • stopează reflexul de a tuși și inhibă tusea persistentă

Citește și – Cacaua reglează răspunsul sistemului imunitar și inhibă virusul gripal

Precauții și contraindicații

Administrată cu moderație, cacaua nu are efecte secundare.

Unele persoane pot avea însă reacții adverse, precum alergii la nivelul pielii, tulburări digestive sau migrene.

Persoanele care suferă de tulburări ale sângelui, diaree sau anxietate, precum și femeile gravide și cele care alăptează nu trebuie să consume cacao crudă în cantități mari.

Pacienții cu diabet, boala de reflux gastrointestinal, dereglări de ritm cardiac trebuie să consulte medicul înainte să consume cacao.

Se impune o precauție specială la consumul de cafeină în cazul persoanelor care au glaucom, osteoporoză hipertensiune arterială sau boli cardiace în general.

Citește și – Cremă de miere și cacao – desertul sănătății familiei tale!

Surse articol:

1. World Cocoa Foundation: History of Cocoa: https://www.worldcocoafoundation.org/blog/history-of-cocoa/
2. Barbara Hazelden, Claudia Thompson, Is There Caffeine in Cocoa Powder? Live Strong: https://www.livestrong.com/article/299920-is-there-caffeine-in-cocoa-powder/
3. Herba Zest, Cacao: https://www.herbazest.com/herbs/cacao

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.