Busuiocul și semințele de susan au efecte antiinflamatoare

Plante și alimente comune precum busuiocul și semințele de susan au demonstrat efecte terapeutice importante împotriva inflamațiilor.

De ce este important ca cercetătorii să descopere antiinflamatoare naturale?

Busuiocul si semintele de susan au efecte antiinflamatoare

Busuiocul si semintele de susan au efecte antiinflamatoare: Azerbaijan stockers – www.freepik.com

Deoarece antiinflamatoarele de sinteză au efecte secundare severe. În plus, aceste medicamente se eliberează fără prescripție, iar unii oameni le administrează în mod regulat.

Inflamația benefică și inflamația nocivă

Inflamația este un răspuns natural al sistemului imunitar la un iritant. Acest agent iritant poate fi un patogen dăunător, un obiect străin care a pătruns în corp sau o leziune.

Prin inflamație, sistemul imunitar se angajează deja în lupta cu acel iritant dăunător. Ea ajută la eliminarea patogenilor sau la repararea țesuturilor și recuperarea organismului.

Există și cazuri când inflamația nu ajută corpul, ci provoacă daune severe.

De pildă, se poate întâmpla ca sistemul imunitar să își atace în mod eronat propriile celule sau țesuturi, cauzând inflamații cronice.

Acest lucru se petrece în cazul bolilor autoimune, precum artrita reumatoidă, psoriazis, tiroidita Hashimoto sau boala Crohn.

Aceste boli inflamatorii sunt cronice și pot persista uneori întreaga viața.

Inflamația cronică poate declanșa sau agrava anumite boli grave.

La nivel mondial, 3 din 5 decese se datorează bolilor inflamatorii cronice, precum accidentul vascular cerebral, boli respiratorii cronice, boli cardiace, cancer, obezitate și diabet.

Citește și – Ce riști dacă iei medicamente antiinflamatoare prea des

Busuiocul și semințele de susan – antiinflamatoare naturale

Un grup de cercetători de la University of Central Florida au investigat recent efectele antiinflamatoare a 4 plante folosite în scop terapeutic: busuioc sfânt (tulsi), semințe de susan și două specii de piper (piper lung și piper cubeb).

Toate extractele testate au redus cu succes inflamația și au împiedicat apariția altor boli severe.

Rezultatele au fost publicate în „Journal of Medicinal Food”.

Cele 4 extracte din plante au fost testate pe macrofage derivate din monocite. Celulele au fost expuse la extractele din plante timp de 2 ore, apoi au fost supuse la stimularea lipopolizaharidei (o endotoxină bacteriană) pentru 24 de ore.

Cercetătorii au analizat expresia genelor pro-inflamatorii.

Rezultatele au arătat că toate cele 4 plante au redus inflamația indusă de endotoxina bacteriană.

Mai mult, extractele au inhibat oxidarea colesterolului LDL. Acest tip de colesterol este periculos deoarece duce la formarea de plăci de grăsime în artere.

Beneficiile plantelor au fost atribuite compușilor lor:

  • piperină
  • eugenol
  • acid rozmarinic
  • flavonoide și glucozidele lor
  • acizi fenolici și derivați ai lor
  • acizi organici de lanț-scurt

Aceste descoperiri ar trebui să încurajeze efectuarea altor studii pe această temă, care ar putea ajuta la crearea de compuși bioactivi utile pentru publicul larg.

Alte alimente care combat inflamația

Trebuie să știm că există alimente pro-inflamatoare și alimente anti-inflamatoare.

Din categoria celor care favorizează apariția inflamațiilor fac parte carnea roșie, carbohidrații rafinați, prăjelile, produsele grase, alimentele și băuturile bogate în zahăr.

Alimentele care combat inflamațiile sunt:

  • roșiile
  • uleiul de măsline
  • spanacul și alte legume cu frunze verzi
  • nucile, migdalele
  • somonul, tonul, sardinele și alte tipuri de pește gras
  • afinele, merele, cireșele, portocalele
  • turmericul, ghimbirul

Aceste alimente conțin compuși antioxidanți și antiinflamatori.

Citește și – Turmericul și ghimbirul – cele mai puternice și sigure antiinflamatoare

Surse articol:

1. Evangelyn Rodriguez, Common herbal plants like holy basil leaf and sesame seed have therapeutic effects against inflammation, Natural News: https://www.naturalnews.com/2020-10-05-common-herbal-plants-have-therapeutic-effects-against-inflammation.html#
2. Roma Pahwa, Amandeep Goyal, Pankaj Bansal, Ishwarlal Jialal, Chronic Inflammation, Stat Pearls: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK493173/
3. Informed Health.org, What is an inflammation: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279298/

 

 

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.