Sucul de dovlecei – un laxativ excelent!

Sursele utilizate pentru documentarea acestui articol pot fi consultate la finalul paginii.

Consumul de dovlecei și alte alimente bogate în fibre poate fi calea cea mai simplă de ieșire dintr-un episod de constipație.

O mărturisesc deopotrivă experții și oameni de rând care au experimentat efectele laxative blânde și eficiente ale dovleceilor.

Suc de dovlecei pentru constipatie

Suc de dovlecei pentru constipatie: Azerbaijan stockers – www.freepik.com

Dovlecelul este și diuretic și laxativ

Principalele calități terapeutice ale dovleceilor sunt cele diuretice și laxative. O combinație ideală pentru îmbunătățirea și menținerea funcției digestive la un nivel optim.

La fel ca și alte specii din familia curcubitaceelor, precum castraveții, dovleacul sau pepenii, dovleceii sunt foarte bogați în apă (circa 95%).

Datorită efectului hidratant și remineralizant, sunt ideali în curele de slăbire din timpul verii.

În general, fructele, legumele, verdețurile și semințele ajută la prevenirea sau ușurarea constipației. Asta deoarece sunt bogate în fibre.

Experții recomandă o doză obligatorie de 20-40 g de fibre în dieta zilnică.

Citește și – Dovleceii mențin sănătatea vederii și previn cancerul (+ rețetă)

Înainte să apelezi la laxativele sintetice, îndreaptă-te cu mai multă încredere spre frigider. Cu siguranță vei găsi acolo câteva legume și fructe pe care le poți consuma pentru stimularea digestiei.

Dieta bogată în fibre – antidotul constipației

Dietele bogate în fibre nu sunt benefice doar pentru sănătatea intestinală, ci și pentru sistemul cardiovascular.

Fibrele ajută la scăderea nivelului de colesterol și implicit a riscului de boli coronariene. Au de asemenea rol preventiv împotriva diabetului de tip 2 și a unor tipuri de cancer.

Acești constituenți importanți ai alimentelor vegetale pot preîntâmpina multe alte probleme asociate cu constipația, precum hemoroizii și fisurile anale, sau sindromului intestinului iritabil și diverticulită.

Odată cu îmbunătățirea digestiei se obține și o creștere a ratei de absorbție a nutrienților din alimente. Acest lucru înseamnă menținerea stării de sațietate pentru mai mult timp și prevenirea unui consum excesiv de mâncare.

Alte legume bogate în fibre care pot fi utile în constipație sunt: mazărea, fasolea verde, cartofii dulci, morcovul, spanacul, merele, perele, smochinele, curmalele, prunele uscate, căpșunile, zmeura și coacăzele negre.

Pentru creșterea aportului de fibre, optați pentru cereale integrale în locul celor rafinate.

Este bine ca pe măsură ce introduceți mai multe fibre în dietă să crește și consumul de apă. Corpul are nevoie de lichide pentru digerarea și utilizarea fibrelor, inclusiv pentru înmuierea scaunului.

Organismul nostru a fost creat de Dumnezeu să funcționeze perfect. El are toate șansele să meargă strună dacă menținem un echilibru al aportului de nutrienți și lichide hidratante.

În ce afecțiuni ajută consumul de dovlecei

Dovleceii au un rol terapeutic în:

  • afecțiunile intestinale
  • inflamații
  • artrită
  • reumatism
  • boli de rinichi
  • afecțiuni cardiace
  • boli autoimune
  • diabet

O porție de dovlecei acoperă circa 24% din doza necesară de vitamina C pe zi. Această vitamină are un rol important în apărarea antioxidantă, în imunitate, îmbătrânire și repararea celulelor.

Este de asemenea importantă pentru piele, datorită faptului că ajută la producția de colagen.

Suc de dovlecei pentru constipație

Sucul de dovlecei cruzi are în special o valoare terapeutică importantă. Ajută mai cu seamă în soluționarea constipației, grație efectelor sale laxative ușoare.

În acest scop, este bine ca sucul de dovlecei să fie consumat în cursul dimineții, cu minim jumătate de oră înainte de masă.

Citește și – Sucul de dovlecei are proprietăți anticancerigene și antireumatice

Persoanele care suferă de sindromul alergiei orale pot avea reacții adverse în urma consumului de zucchini sau dovlecel galben, precum mâncărimi la nivelul gurii sau gâtului.

Surse articol:

1. Liviu Gheorghe, Tudor Ilie, Mihai Minoiu, Călin Ianța, Dovleceii, Vindecare și Purificare prin Alimentație și Post, Vol. 2, Editura Kamala, Brașov, 2000 pp. 119-120
2. Kim Joyce, Squash & Constipation, Live Strong: https://www.livestrong.com/article/536400-squash-constipation/
3. Jillian Levy, 7 Foods that Make the Best Natural Laxatives, Dr. Axe: https://draxe.com/nutrition/natural-laxatives/
4. Barbie Cervonim, Jonathan Valdez, Zucchini Nutrition Facts and Health Benefits, Very Well Fit: https://www.verywellfit.com/summer-squash-and-zucchini-nutrition-facts-4114725

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.