Semințele de dovleac previn creșterea glicemiei după masă

Un studiu recent ne dă un motiv în plus să adăugăm semințele de dovleac în dietă. Anume acela că previn creșterea nivelului de zahăr din sânge după o masă bogată în carbohidrați.

Semințele sunt mai mult decât ronțăieli gustoase. Sunt o sursă foarte bună de fibre, proteine și nutrienți. Le putem consuma nu doar ca gustări, ci și ca adaos la mese: în iaurt, în salate, în bolul cu cereale, în supe, în sosuri.

Semintele de dovleac scad glicemia

Semintele de dovleac scad glicemia: Jcomp – www.freepik.com

Semințele de dovleac sunt foarte hrănitoare și merită incluse mai des în alimentația noastră. Ne oferă proteine, minerale valoroase, precum zinc, fosfor, cupru, mangan, magneziu și fier, dar și vitamina E în diverse forme.

Consumul lor a fost asociat în studiile anterioare cu o îmbunătățire a sănătății cardiovasculare și a funcției creierului.

Citește și – Beneficii majore de care ne putem bucura mâncând semințe de dovleac

Mai puțin cunoscute sunt beneficiilor lor asupra diabetului. Cercetătorii brazilieni au descoperit recent că semințele de dovleac pot preveni creșterea zahărului din sânge după o masă bogată în carbohidrați.

Semințele de dovleac scad nivelul zahărului din sânge după masă

Studiul de față a fost realizat de „Federal University of Vicosa” din Brazilia. Autorii au investigat efectele semințelor de dovleac și de in asupra metabolismului glucozei, a aportului de alimente și a poftelor alimentare după mese.

Studiul a fost realizat pe persoane sănătoase, cu markeri metabolici normali.

Timp de 3 zile neconsecutive, participanții au primit 3 mese bogate în carbohidrați, cu sau fără 65 de grame de semințe de dovleac sau de in. Mesele au avut cu un conținut nutrițional similar.

După fiecare masă a fost măsurat nivelul zahărului din sânge. Analizele la sânge au fost făcute imediat după masă, apoi la 15, la 30, la 45, la 60, la 90 și la 120 de minute după masă.

Comparativ cu grupul de control, care nu a primit deloc semințe, participanții care au mâncat semințe de dovleac la masă au avut o scădere a nivelului de zahăr din sânge de circa 35%.

Totodată, aportul lor de fibre a crescut.

Nu a existat nicio diferență între semințele de in și placebo în ceea ce privește nivelurile de glucoză.

Citește și – Miere cu semințe de dovleac la borcan – un amestec energizant, bogat în minerale și antioxidanți

Rezultatele acestui studiu sugerează că semințele de dovleac ajută la scăderea glucozei din sânge. Datorită faptului că întârzie absorbția carbohidraților, creșterea nivelului de zahăr din sânge după masă este mai mică.

Alte studii au arătat că sucul de dovleac sau semințele de dovleac măcinate scad nivelul zahărului din sânge la persoanele cu diabet de tip 2. Acest efect este atribuit conținutului lor bogat în magneziu.

Un studiu observațional, în care au fost incluși 127.000 de oameni, a arătat că dietele bogate în magneziu scad cu 33% riscul diabetului de tip 2.

Semințele de chia au de asemenea efecte hipoglicemiante.

Citește și – Ceaiuri pentru scăderea glicemiei

Alte beneficii ale semințelor de dovleac

Persoanele care obișnuiesc să consume semințe de dovleac pot fi mai ferite de cancer. Studiile au asociat dietele bogate în semințe de dovleac cu un risc mai mic de cancer stomacal, pulmonare, mamar, de prostată și de colon.

Sunt de asemenea bine cunoscute beneficiile lor pentru sănătatea prostatei. Studiile pe oameni au arătat că aceste semințe reduc simptomele hiperplaziei benigne de prostată (ex. tulburări de urinare) și simptomele cauzate de o vezică hiperactivă.

Datorită conținutului de magneziu, zinc, acizi grași și antioxidanți, semințele de dovleac pot reduce nivelurile tensiunii arteriale și colesterolului și implicit riscul de boli cardiovasculare.

Un studiu pe 35 de femei postmenopauzale a arătat că administrarea uleiului de dovleac a scăzut cu 7 procente tensiunea arterială diastolică.

Citește și – Uleiul de semințe de dovleac are proprietăți antidiabetice, hipotensive, cardioprotectoare și antimicrobiene

Surse articol:

1. Fiorella M., Pumpkin Seeds Shown to Prevent Sugar Spikes After Meals, Herba Zest: https://www.herbazest.com/news/pumpkin-seeds-shown-to-prevent-sugar-spikes-after-meals
2. Mary Jane Brown, Top 11 Science-Based Health Benefits of Pumpkin Seeds, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/11-benefits-of-pumpkin-seeds#section1

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.