Făina de in – beneficii, calorii, rețete

Semințele de in sunt apreciate datorită conținutului bogat în nutrienți valoroși pentru dieta modernă, precum acizi grași esențiali Omega-3, lignani, fibre, proteine vegetale, mangan, seleniu, fosfor, magneziu, cupru și vitamina B1.

Semințele de in au proprietăți antioxidante, antiinflamatoare, antidiabetice și anticancerigene. Sunt benefice în bolile cardiovasculare, renale și osoase.

Faina de in – beneficii, retete: Azerbaijan stockers – www.freepik.com

Totodată, sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a preveni constipația și îmbunătăți sănătatea digestivă. Fibrele pe care le conțin ajută la scăderea colesterolului total din sânge.

Făina de in – calorii și carbohidrați

O lingură de semințe de in măcinate conține 2 g de acizi grași polinesaturați, 2 g de fibre și 37 de calorii.

Lignanii sunt polifenoli care ar putea proteja împotriva bolilor cardiovasculare, a cancerelor hormonale și a osteoporozei. Studiile au obținut însă rezultate conflictuale în aceste domenii.

Făina de in – rețete

Potrivit experților, cel mai bun mod de a consuma semințele de in este sub formă de pulbere sau făină. Semințele măcinate se digeră mai ușor. Dacă le vom consuma întregi, ele vor trece prin intestine nedigerate, ceea ce înseamnă că nu vom avea nici un beneficiu de pe urma lor.

Semințele de in sunt ieftine și ușor de găsit. În plus, cei care au o râșniță în casă le pot transforma rapid în făină.

Studiile au arătat că pâinea îmbogățită cu semințe de in măcinate are o capacitate antioxidantă mai mare decât pâinea normală. Totodată, ea dobândește un indice glicemic mai mic (51).

Citește și: Pâine din semințe de in, fără coacere

Făina de in poate fi adăugată nu doar în pâine, ci și în alte aluaturi sau prăjituri: lipii, brioșe, fursecuri, biscuiți, batoane de cereale, clătite etc.

Produsele din făină rafinată au o valoare nutrițională redusă. Adăugarea unei cantități optime de făină de in poate crește conținutul de fibre și aminoacizi esențiali.

Citește și: Cum să faci un „ou” vegetal din semințe de in

Făina de in sau semințele de in măcinate pot fi adăugate și în sosuri, în iaurt, în compoziția de chiftele (pentru efectul de legare) și așa mai departe.

Atenționări

Este indicat ca atunci când consumați alimente bogate fibre să beți suficientă apă, pentru a preveni constipația. Evitați să consumați semințe de in în paralel cu medicamente.

Citește și: Cum să adaugi semințe de in în mâncărurile zilnice

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘4880, 7334, 5163′ button=’Cumpără aici’]

Surse:

1. Oregon State University, Lignans: https://lpi.oregonstate.edu/mic/dietary-factors/phytochemicals/lignans

2. Parvinder Kaur, Poorva Sharma, Vikas Kumar, Anil Panghal, Jasleen Kaur, Yogesh Gat, Effect of addition of flaxseed flour on phytochemical, physicochemical, nutritional, and textural properties of cookies, Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences, Volume 18, Issue 4, October 2019, Pages 372-377: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1658077X17302710

3. The World’s Healthiest Foods, Flaxseeds: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=81

4. Katherine Zeratsky, Does ground flaxseed have more health benefits than whole flaxseed? Mayo Clinic, Nutrition and Healthy Eating: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/flaxseed/faq-20058354

5. Eat This Much, Flaxseed flour: https://www.eatthismuch.com/food/nutrition/flaxseed-flour,696055/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.