Top 10 cele mai bune diete pentru anul 2020 votate de experți

Dacă ești un cititor fidel al articolelor despre sănătate și nutriție, cu siguranță poți intui ușor ce diete s-au clasat pe primele locuri. 

Experții din cadrul U.S. News și World Report a votat drept cea mai bună dietă pentru anul 2020 dieta Mediteraneană. Pe locul al doilea s-a situat dieta DASH.

Cele mai bune diete pentru anul 2020: KamranAydinov – www.freepik.com

Experții consideră aceste diete suficient de flexibile pentru publicul larg.

Au rezultate foarte bune, nu doar în ceea ce privește scăderea în greutate, ci mai cu seamă în privința prevenirii și controlul unor boli populare.

Cele mai bune diete pentru anul 2020

O echipă de experți în sănătate au analizat 35 de diete și le-au votat pe cele mai bune. Au ținut cont de câteva criterii importante:

– să fie ușor de urmat

– să fie hrănitoare

– să aibă un grad ridicat de siguranță

– să ajute la pierderea în greutate

– să protejeze împotriva diabetului și a bolilor de inimă

Iată cum arată un top 10 al celor mai bune diete pe 2020:

1. Dieta Mediteraneană– axată pe fructe, legume, ulei de măsline, pește și grăsimi sănătoase.

Citește și: Dieta mediteraneană scade tensiunea arterială, indicele de masă corporală și riscul de boli cardiace și metabolice

2. Dieta DASH– focusată pe combaterea hipertensiunii arteriale, siguranță și capacitatea de a preveni sau controla diabetul și susținerea sănătății inimii; este considerată o dietă completă din punct de vedere nutrițional.

3. Dieta Flexitară – încurajează consumul de legume, fructe, cereale integrale și proteine din plante; nutriționiștii sunt de părere că întreaga familie poate urma această dietă echilibrată.

4. Dieta Weight Watchers (WW) – ajută la o slăbire rapidă; este o dietă inteligentă și eficientă.

5. Dieta Mayo Clinic – își propune să facă cultive obiceiuri alimentare bune pe o durată lungă de timp; poate fi adoptată ca un stil de viață.

6. Dieta MIND– are ca scop prevenirea declinului mental, dar are efecte benefice asupra întregului organism; nutriționiștii o consideră un regim alimentar cu fundament științific.

7. Dieta Volumetrică – este asociată cu efecte bune asupra inimii, cu prevenirea diabetului și scăderea în greutate fără multe restricții alimentare.

Citește și: Exemplu de MENIU pe o zi în dieta DASH 

8. Dieta TLC (Therapeutic Lifestyle Changes) – propune modificarea stilului de viață pentru sprijinirea sănătății inimii; este un plan alimentar solid, fără puncte slabe.

9. Dieta Nordică– are la bază 10 principii de alimentație sănătoasă, între care creșterea consumului de fructe, legume, cereale integrale, pește și fructe de mare.

10. Dieta Ornish – a fost creată de un medic american, numit Dean Ornish, special pentru sănătatea inimii; are însă restricții drastice în ceea ce privește consumul de grăsimi și din acest motiv poate fi mai greu de urmat.

Ce să mănânci în 2020

Dietele de pe primele 2 locuri – dieta Mediteraneană și dieta Dash sunt axate pe alimente integrale și pe alimente care conțin grăsimi sănătoase și exclud consumul de produse procesate.

Ambele diete ajută la reducerea bolilor de inimă, îmbunătățirea funcțiilor cognitive și a stării generale de sănătate.

Citește și: Idei de GUSTĂRI sănătoase, inspirate din dieta MEDITERANEANĂ

Experții recomandă în 2020 mai puțină carne roșie, carne procesată, cereale rafinate și dulciuri, și mai multe fructe și legume colorate, linte și leguminoase, nuci, semințe și pește sălbatic.

Surse:

1. Michelle Pugle, Top Reasons the DASH, Mediterranean Diets Should Be Your 2020 Resolution, Healthline: https://www.healthline.com/health-news/reasons-dash-mediterranean-diets-should-be-2020-resolution#Barriers-to-a-Mediterranean-diet

2. Health U.S. News, Best Diets Overall: https://health.usnews.com/best-diet/best-diets-overall

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.