Alimente care sunt cu adevărat super-alimente

Așa-zisele „super-alimente” despre care toată lumea vorbește nu sunt alimente cu puteri miraculoase, așa cum sunt de multe ori promovate.

Majoritatea lor sunt alimente de origine vegetală, care au beneficii nutriționale remarcabile și proprietăți terapeutice deosebite. Sunt îndeosebi bogate în compuși antioxidanți, antiinflamatori și anticancerigeni.

Antioxidanții sunt molecule importante, care pot reduce sau chiar anula efectele radicalilor liberi, asociați cu numeroase probleme de sănătate, precum boli cardiovasculare, artrită, accident vascular cerebral, afecțiuni respiratorii, imunitate scăzută, emfizem, artrită, boala Parkinson sau cancer.

Alimente care pot fi considerate „super-alimente”

Studiile au arătat că alimentele bogate în antioxidanți pot reduce inflamația, pot îmbunătăți imunitatea, sănătatea unghiilor și a părului, pot crește nivelul de energie, menține o greutate corporală optimă și preveni bolile coronariene și cancerul.

Citește și: Top 4 „super-alimente” pe care ar trebui să le mâncăm mai des, potrivit studiilor

Consumate cu regularitate, fructele, legumele și verdețurile sunt asociate cu un risc scăzut de boli și mortalitate.

1. Fructele de pădure

Din categoria fructelor de pădure fac parte afinele, zmeura, merișoarele, fructele goji, acai, coacăzele negre și roșii.

Acestea conțin multe flavonoide – antioxidanți care pot preveni atacul de cord.

2. Soia

Deși vă miră să găsiți soia în topul super-alimentelor, ea este foarte bogată în izoflavone, un compus vegetal care poate reduce nivelul de colesterol LDL din sânge.

Câteva studii au indicat că soia poate preveni pierderea memoriei din cauza vârstei înaintate.

Izoflavonele din soia reduc de asemenea pierderea de masă osoasă și cresc densitatea minerală osoasă în perioada menopauzei. Soia este de altfel un aliment recomandat femeilor menopauzale deoarece reduce simptomele asociate acestei tranziții.

3. Ceaiul verde

Culoarea intensă a unui aliment trădează un conținut bogat în antioxidanți. Ceaiul verde este un bun exemplu în acest sens. Frunzele de ceai verde sunt bogate în catechine, substanțe care au demonstrat proprietăți antiinflamatoare și anticancerigene.

Potrivit unui studiu publicat în jurnalul „Physiological Anthropology”, ceaiul verde reduce nivelul de stres. Totodată, suprimă inflamația din corp și combate artrita.

4. Verdețurile

Legumele cu frunze verzi, precum spanacul, sunt surse naturale de vitamine (A, B, C, E, K), minerale și oligoelemente (calciu, magneziu, fier potasiu). În plus, abundă în carotenoide și în apă.

Citește și: Borcanul cu miere și super-alimente – rețeta Ligiei Pop pentru întărirea sănătății (video)

5. Somonul

Peștele gras, precum somonul, este apreciat de nutriționiști datorită conținutului de acizi grași esențial Omega-3. Aceste grăsimi scad colesterolul, încetinesc procesul de formare a plăcilor arteriale și ajută la reglarea ritmului inimii.

6. Ciocolata neagră

Doar ciocolata neagră, cu un conținut bogat în cacao și flavonoide poate fi considerată un super-aliment. Acești antioxidanți pot preveni bolile coronariene și anumite tipuri de cancer. În plus, sunt benefici pentru sistemul imunitar. Evitați ciocolata cu mult zahăr sau lactate.

7. Strugurii și vinul roșu

Strugurii de culoare închisă sunt bogați în resveratrol, un antioxidant asociat în multe studii cu beneficii pentru inimă. Acesta se găsește în concentrațiile cele mai mari în pielița boabelor de struguri.

Studiile au arătat că resveratrolul protejează împotriva neuropatiei și a retinopatiei diabetice, îmbunătățește controlul glucozei, reduce bufeurile și tulburările de dispoziție la menopauză. Este totodată util în Alzheimer.

Strugurii roșii și vinul roșu mai conțin un antioxidant importante – quercetin. Acest flavonoid are efecte antiinflamatoare, anti-aterosclerotice și anticancerigene.

Asociația Americană a Inimii recomandă limitarea consumului de vin roșu la 2 pahare pe zi pentru bărbați și 1 pahar pe zi pentru femei.

Alte super-alimente:

spirulina

• usturoiul

• iarba de grâu

• sfecla roșie și sucul de sfeclă

turmericul

• nucile braziliene

• orzul

Cumpără de aici:

Este greșit să avem așteptări ireale cu privire la aceste alimente. Includerea lor în dietă este un lucru dezirabil, însă ea nu trebuie axată niciodată doar pe un aliment, oricât de „super” ar fi el. dieta trebuie să fie cât mai diversă și echilibrată din punct de vedere nutrițional.

Sursă: Megan Ware, Natalie Olsen, What are superfoods and why should you eat them?Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/303079.php#supplement_tips

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.