5 alimente care ne prelungesc viața

Alimentația are un rol esențial în păstrarea funcțiilor organismului în stare bună până la o vârstă înaintată. Contrar opiniei generale, nu multa mâncare ne asigură rezistența pe termen lung, ci hrana simplă, naturală și puțină.

Studiile au arătat că cei care mănâncă doar 2 mese pe zi au o speranță de viață mai mare. Este așadar important să mâncăm puțin, dar bine. Să nu facem excese și să alegem alimente de calitate.

Alimente care ne prelungesc viata: Freepik – www.freepik.com

Secretul unei vieți lungi nu constă în consumul unor alimente-minune, ci în adoptarea unei diete cât mai variate și echilibrate.

Alimente care cresc durata vieții

Din experiența de viață a celor mai longevive populații din lume – Monaco, Japonia și Singapore, putem extrage câteva exemple de alimente care sunt mai hrănitoare decât altele și care au demonstrat un efect protector împotriva bolilor.

Edamame (păstăile de soia)

Edamame este numele dat boabelor de soia care cresc în păstăi, la fel ca fasolea sau mazărea în păstăi. Sunt specifice bucătăriei și restaurantelor asiatice.

Spre deosebire de boabele de soia uscate, păstăile de soia sunt nemodificate genetic, sunt foarte gustoase și extrem de sănătoase. Se găsesc în supermarketuri, congelate la pungă.

Conțin izoflavone, substanțe cu proprietăți anticancerigene și antioxidante, antiinflamatoare și antimicrobiene.

Acești compuși reglează răspunsul inflamator al corpului, încetinesc îmbătrânirea celulelor, combat microbii și reduc riscul unor tipuri de cancere.

Citește și:

SECRETE de alimentație de la călugării greci, cu cea mai mare rată de longevitate

Morcovii

Mulți îl considerăm o legumă banală, pe care o folosim deseori la gătit. Morcovul ascunde însă calități terapeutice nebănuite. Este bogat în beta-caroten, un antioxidant responsabil pentru culoarea sa portocalie. Acest carotenoid protejează vederea de daunele asociate cu înaintarea în vârstă.

Odată ajuns în corp, acesta este transformat în vitamina A, care a demonstrat implicații importante în funcția imunitară, reproducere și comunicarea celulară. Totodată, vitamina A protejează celulele de daunele radicalilor liberi.

Întrucât organismul nu poate produce singur vitamina A, trebuie să o luăm din dietă.

În morcov se mai găsește un compus care ne poate apăra de cancer, numit falcarinol.

Legumele crucifere

Din categoria cruciferelor fac parte varza, broccoli, conopida și ridichea. Acestea sunt bogate în vitaminele C, E și K, acid folic, potasiu, calciu, seleniu și carotenoide precum luteină, zeaxantină și beta-caroten.

Mai mult decât atât, aceste alimente sunt surse extraordinare de glucozinolați, compuși care au demonstrat efecte antimicrobiene, anticancerigene și antiinflamatoare.

Studiile au arătat că varza și broccoli au efecte cardioprotectoare, datorate conținutului de vitamina K.

Fibrele solubile pe care le conțin ajută la reglarea nivelurilor de zahăr din sânge și la scăderea absorbției grăsimilor în corp. Consumul de legume crucifere ne poate ajuta așadar să ne menținem supli și sănătoși.

Somonul

Somonul are reputația celui mai bun pește, datorită conținutului bogat în Omega-3 și proteine. Este considerat o alternativă mult mai sănătoasă la carnea roșie, care a fost asociată cu probleme de sănătate.

Acizii grași esențiali Omega-3 sunt benefici pentru ochi, pentru creier și inimă. Ei pot combate declinul cognitiv asociat cu îmbătrânirea.

Datorită conținutului de potasiu, susțin buna funcționare a inimii. Peștele este o sursă foarte bună de seleniu, un mineral important pentru glanda tiroidă și procesele metabolice.

Când cumpărați somon, optați pentru somon sălbatic, deoarece acesta este mai sănătos decât cel de crescătorie.

Fructele citrice

Fără îndoială, fructele citrice să facă parte din orice dietă sănătoasă. Lămâia, portocalele, mandarinele, clementinele, grepfrutul, minolele și pomelo au fost asociate cu o longevitate mai mare.

Conțin cantități generoase de vitamina C, un antioxidant asociat cu un risc mai mic de infecții și inflamații. În fructele citrice se găsesc însă și alți micronutrienți valoroși, precum fibre, potasiu, calciu, aicid folic, vitamina B6, fosfor, cupru și mangan.

Cei mai important din punct de vedere terapeutic sunt antioxidanții – flavonoidele, cumarinele și carotenoidele. Aceștia ne pot apăra de bolile neurodegenerative, de cancer și afecțiunile cardiovasculare.

Un studiu a arătat că flavonoidele pot preveni sau chiar întârzia dezvoltarea bolilor cronice cauzate de obezitate.

Nu în ultimul rând, consumul de citrice a fost asociat cu prelungirea duratei vieții. Populația de pe insula japoneză Okinawa, renumiți pentru vârsta lor înaintată, consumă frecvent shikuwasa, un fruct citric local, care conține mai multe flavonoide decât celelalte citrice cunoscute.

Sursă: Maria Cohut, Honor Whiteman, What are the best foods to fight aging? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/320743.php#1

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.