Dieta antiinflamatoare ameliorează simptomele de artrită reumatoidă în 2 săptămâni

Studiile preliminare au arătat că o dietă bazată pe alimente antiinflamatoare poate modifica semnificativ markerii inflamatori la persoanele care suferă de artrită reumatoidă.

Artrita reumatoidă (AR) este una din cele mai cunoscute boli autoimune. Sistemul imunitar atacă în mod greșit articulațiile corpului, confundându-le cu invadatori periculoși.

Dieta antiinflamatoare artrita reumatoida: Jcomp – www.freepik.com

Despre artrita reumatoidă

Acest atac constant duce la inflamarea articulațiilor și la îngroșarea țesutului care căptușește articulația la interior. Prin urmare, pacientul începe să simtă dureri și umflături în și în jurul articulație afectate.

Dacă inflamația nu este ținută sub control, ea poate afecta cartilajul și osul în sine. În timp, spațiul dintre oase se poate micșora, iar articulațiile pot deveni dureroase și rigide. Există de asemenea riscul deformării acestora.

Cele mai afectate sunt articulațiile de la mâini, picioare, încheieturi, coate, genunchi și glezne. Boala se manifestă simetric, adică pe ambele părți ale corpului.

La fel ca în cazul altor boli autoimune, artrita reumatoidă nu este reversibilă. Daunele produse la nivelul articulațiilor nu pot fi stopate.

Este importantă depistarea bolii cât mai devreme posibil, pentru ca pacientul să primească un tratament corespunzător. Femeile pot suferi de această afecțiune începând cu vârsta de 30 de ani, iar bărbații în jur de 60 de ani.

Modificări în dietă care ameliorează artrita reumatoidă

Există dovezi care arată că anumite modificări în dietă pot ajuta la ameliorarea simptomelor pacienților cu AR.

Este foarte important ca tratamentul convențional să includă și un plan de dietă elaborat de un nutriționist clinic.

Citește și:

Cele mai bune alimente pentru persoanele cu artrită reumatoidă

Cea mai bună dietă în cazul bolilor autoimune este dieta antiinflamatoare. Ea presupune eliminarea unor alimente și includerea anumitor alimente și suplimente care favorizează sau respectiv combat inflamația.

O cercetare recentă, prezentată pe 12 noiembrie, 2019 în cadrul întâlnirii anuale din Atlanta a Colegiului American de Reumatologie, a arătat că dieta antiinflamatoare poate atenua sensibilitatea și umflătura la nivel articular în doar 14 zile.

Reumatologul John Davis de la Mayo Clinic consideră rezultatele acestui studiu impresionante, în ciuda dimensiunilor sale reduse.

Au fost incluse 22 de femei cu vârsta medie de 55 de ani. Modificările alimentare au constat în:

– Introducerea în dietă a unor alimente care cresc raportul dintre Omega3 și Omega6, condimente antiinflamatoare precum turmeric, antioxidanți, prebiotice și probiotice.

– Eliminarea din dietă a unor alimente care cresc inflamația, precum lactoza, glutenul și carnea roșie.

După 2 săptămâni, pacienții și medicii deopotrivă au observat că numărul articulațiilor inflamate și dureroase a scăzut semnificativ. Femeile au raportat de asemenea o reducere a oboselii, a stresului și a rigidității articulare.

Autorii studiului nu se așteptau să vadă rezultate bune într-un timp atât de scurt. Sunt însă convinși că modificarea dietei are un impact important asupra simptomatologiei bolii.

Dieta trebuie să devină parte a tratamentului clasic. Modificările în alimentație sunt o terapie complementară. Ele nu pot preveni daunele și eroziunea articulațiilor. De aceea dieta nu trebuie privită ca un înlocuitor al terapiei clasice.

Citește și:

Alimente inflamatoare care înrăutățesc durerile de gută sau artrită

Pacienții cu artrită reumatoidă pot vedea îmbunătățiri ale simptomelor dacă renunță la gluten, lactate și zahăr. Însă cel mai indicat este ca fiecare pacient să vadă un nutriționist.

Surse:

1. Arthritis Foundation, What is Rheumatoid Arthritis? https://www.arthritis.org/about-arthritis/types/rheumatoid-arthritis/what-is-rheumatoid-arthritis.php

2. Becky Upham, An Anti-Inflammatory Diet Can Improve RA Symptoms in Just Two Weeks, New Research Suggests, Everyday Health: https://www.everydayhealth.com/rheumatoid-arthritis/an-anti-inflammatory-diet-can-improve-ra-symptoms-in-just-two-weeks-new-research-suggests/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.