Mâncatul seara târziu afectează sănătatea inimii

Nu doar silueta este afectată de mâncatul seara târziu. Un studiu recent a descoperit că aportul mare de calorii după ora 18:00 afectează sănătatea inimii.

Această cercetare confirmă faptul că ora meselor are o importanță deosebită, nu doar pentru greutatea corporală, ci și pentru sistemul cardiovascular.

Mancatul tarziu creste riscul de boli cardiovasculare: healthline.com

Când cele mai multe calorii zilnice sunt consumate seara, sănătatea cardiometabolică este afectată.

Dr. Nour Makarem de la Columbia University Vagelos College of Physsicians and Surgeons și echipa sa au recrutat 112 femei sănătoase cu vârsta medie de 33 de ani. Date despre sănătatea cardiovasculară a participantelor au fost colectate la începutul studiului și apoi după 1 an.

Cercetătorii au măsurat nivelul tensiunii arteriale, a colesterolului și a zahărului din sânge, precum și alți factori importanți, precum dieta, greutatea corporală și obiceiul de a fuma.

Fiecare participantă a primit un scor de sănătate cardiovasculară în baza acestor măsurători. Femeile au fost rugate să monotorizeze și să raporteze prin intermediul unui jurnalul electronic cât, ce și când au mâncat, timp de o săptămână.

Folosind informațiile din jurnalele participantelor, cercetătorii au evaluat impactul orele meselor asupra sănătății cardiovasculare.

Rezultatele au arătat că femeile care au avut cel mai mare aport de calorii după ora 18:00 au avut o sănătate cardiovasculară mai precară. Scorul sănătății cardiovasculare a scăzut cu fiecare creștere de 1% a numărului de calorii consumate după ora 6 seara. Aceleași rezultate au fost înregistrate și după ora 20:00.

Nivelul tensiunii arteriale și indicele de masă corporală a crescut. Totodată, excesul de calorii a dus la un control mai slab al glucozei din sânge. Cercetările pe șoareci și oameni indică faptul că orele de masă stricte sunt importante pentru controlul zahărului din sânge.

Dacă în strategiile de prevenire a bolilor cardiovasculare accentul a fost pus până acum doar pe ce mâncăm, acest studiu arată că la fel de important este și când mâncăm.

Cina servită la ore târzii de masă încetinește metabolismul, promovează creșterea în greutate și crește markerii inflamatori asociați cu bolile de inimă și diabetul.

Citește și:

Persoanele care iau cina la amiază au o șansă în plus să slăbească

O distribuire mai bună a caloriilor pe parcursul zilei și limitarea lor în cursul serii ar putea fi o metodă simplă pentru scăderea riscului de boli cardio-metabolice.

Atunci când ultima masă este consumată devreme, șansele de slăbi sunt mai mari. Dr. Johnston și colegii săi au descoperit că participanții care au luat micul-dejun și cina cu 1,5 ore mai devreme au pierdut de 2 ori mai multă grăsime corporală.

Surse:

1. Ana Sandoiu, Gianna D’Emilio, Late evening eating may compromise women’s heart health, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/326990.php#1

2. Maria Cohut, Jasmin Collier Can simply changing your meal times help you lose more weight? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/322920.php#1

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.