Mâncați LEGUMINOASE – sunt foarte hrănitoare, bogate în fibre și proteine

Leguminoasele nu sunt același lucru cu legumele, deși au o denumire asemănătoare. Din categoria leguminoaselor fac parte fasolea, năutul, lintea, soia, bobul și mazărea.

Nutriționiștii ne sfătuiesc să le includem mai des în alimentație deoarece sunt extrem de hrănitoare. Au un conținut bogat în proteine, minerale și fibre, o încărcătură glicemică redusă și cantități infime de grăsimi.

Ce beneficii au leguminoasele

Spre deosebire de carne, oferă cantități generoase de proteine dar fără grăsimile saturate regăsite de obicei în proteinele animale.

Ce beneficii au leguminoasele

Introducerea leguminoaselor în mod regulat în dietă poate contribui la îmbunătățirea nivelului colesterolului și prevenirea bolilor de inimă.

Totodată, dacă mănânci leguminoase te menții sătul mai mult timp. După o masă de leguminoase este puțin probabil să mai poți mânca altceva.

Citește și LEGUMINOASELE au efect de MEDICAMENT în bolile cardiovasculare și metabolice

Susțin sănătatea inimii și combat diabetul

Studiile au arătat o legătură clară între dietele bogate în leguminoase și un risc redus de hipertensiune arterială, hipercolesterolemie, obezitate, accidente vasculare cerebrale și diabet.

Iar la persoanele care suferă deja de aceste boli, consumul zilnic de leguminoase poate avea efect curativ.

Un studiu clinic randomizat, realizat pe un număr de peste 100 de persoane cu diabet de tip 2, a arătat că un consum minim de fasole, linte și năut (200 g/zi) timp de 3 luni a dus la scăderea:

greutății corporale cu 2.7 kg

• circumferinței taliei cu 1.4 cm

• nivelului de zahăr din sânge cu 0,5%

• nivelului de colesterol cu 8 puncte măsurate în mm/dL

• nivelului tensiunii arteriale sistolice cu 4.5 puncte și a tensiunii arteriale diastolice cu 3.1 puncte, măsurate în mm/Hg

Alte studii au obținut rezultate similare. De pildă, o recenzie care a inclusiv 550 de persoane cu diferite probleme de sănătate, a demonstrat că participanții care au consumat 200 g de leguminoase pe zi timp de 10 săptămâni au raportat o scădere semnificativă a tensiunii arteriale sistolice.

Într-un alt studiu, participanții care au consumat leguminoase zilnic timp de 3 săptămâni au obținut o scădere de 8 puncte colesterolului LDL, fără să ia medicamente.

Citește și Ce se întâmplă în corpul nostru când înlocuim CARNEA cu LEGUMINOASE

Aceste beneficii se explică prin faptul că leguminoasele sunt bogate în fibre solubile. Aceste substanțe au o absorbție lentă în intestin, ceea ce înseamnă că nu cresc nivelul de zahăr din sânge.

Totodată, fibrele se leagă de anumite molecule asociate cu colesterolul, ajutând la eliminarea excesului din corp.

Leguminoasele sunt bogate în proteine, magneziu, potasiu, acid folic și alți nutrienți benefici pentru sănătatea cardiovasculară. conțin cantități bune de calciu, fosfor, zinc, fier și vitamine din grupul B.

Deși sunt atât de sănătoase, populația generală nu consumă suficiente leguminoase.

Fasolea, lintea și năutul pot fi adăugate în supe, salate, chiftele sau burgeri. Se pot preparate sub formă de mâncare gătită, pateu, pastă, supe. Se pot consuma și prăjite în cuptor sau sub formă de paste și pateuri (gen hummus).

Surse:

1. Lydia A. Bazzano, Angela M. Thompson, MSPH, Michael T. Tees, Cuong H. Nguyen, and Donna M. Winham, Non-Soy Legume Consumption Lowers Cholesterol Levels: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials, Nutr Metab Cardiovasc Dis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2888631/
2. Monique Tello, Rani Polak, Love those legumes! Harvard Health Publishing: https://www.health.harvard.edu/blog/love-those-legumes-2018102515169
3. Dietitians Associaton fo Australia, Legumes: what are they and how can I use them? https://daa.asn.au/smart-eating-for-you/smart-eating-fast-facts/food-and-food-products/legumes-what-are-they-and-how-can-i-use-them/
4. Heart.org, The Benefits of Beans and Legumes: https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/nutrition-basics/the-benefits-of-beans-and-legumes

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.