Cel mai bun MIC-DEJUN pentru DIABETICI

Masa de dimineață este cea mai importantă sursă de energie pentru întreaga zi, mai ales pentru un diabetic. Experții spun că trebuie să începem cu nutrienții cei mai potriviți, care sunt proteinele.

Dacă te numeri printre persoanele care suferă de diabet de tip 2, știi cu siguranță cât de mult contează dieta pentru controlul nivelului de zahăr din sânge.

Mic-dejun diabet

Un diabetic trebuie să fie atent în mod special la aportul de :

• carbohidrați – să fie cât mai mic
grăsimi – să fie grăsimi sănătoase (nesaturate)
fructe – să nu aibă un indice glicemic foarte mare
legume – să nu conțină amidon
cereale – să fie integrale astfel încât să ofere suficiente fibre

Dieta unui diabetic trebuie să aibă o încărcătură glicemică redusă, pentru a nu provoca creșteri bruște ale glucozei din sânge.

Contează în egală măsură ce mănânci și când mănânci. Masa de dimineață trebuie să conțină suficiente proteine.

Citește și Un mic-dejun bogat în PROTEINE ne poate ajuta să SLĂBIM

Un studiu publicat în jurnalul „Nutrients” a arătat că ceea ce consumă un diabetic la micul-dejun va influența controlul zahărului din sânge în ziua respectivă.

La acest studiu au participat persoane cu diabet de tip 2 care au fost împărțite în 2 grupuri:

– un grup a consumat un mic-dejun bogat în proteine
– un alt grup a consumat un mic-dejun bogat în carbohidrați

Studiul a durat 7 zile. După o perioadă de pauză de 2 săptămâni, cele două grupuri au schimbat dietele. În ultima zi a studiului, participanții au făcut analize la sânge. Cercetătorii au măsurat nivelurile de glucoză și insulină.

Autorii au descoperit că după micul-dejun, nivelurile de glucoză au fost mult mai mici la participanții care au mâncat proteine, comparativ cu cei care au consumați carbohidrați.

Mult mai important a fost faptul că aportul de proteine de la masa de dimineață a avut un impact pozitiv asupra zahărului din sânge la masa de prânz.

Nivelurile de insulină ale participanților care au mâncat proteine au fost ușor mai mari la masa de prânz. Acest lucru a ajutat corpul să răspundă mai bine la masă.

Totodată, cercetătorii au descoperit că prin consumul de proteine la masa de dimineață, corpul a fost pregătit pentru a doua masă a zilei, facilitând reglarea zahărului din sânge mai târziu.

Citește și CLĂTITE de CARTOFI pentru DIABETICI

Concluzia autorilor este că diabeticii trebuie să mănânce alimente bogate în proteine la masa de dimineață în mod regulat, însă nu trebuie să exagereze.

25-30 de grame de proteine la micul-dejun este considerată o cantitate optimă.

Cele mai bune surse de proteine pentru masa de dimineață sunt:

– ouăle
– nucile
– quinoa
– iaurtul

Ouăle pot fi preparate sub formă de omletă, cu legume. Nucile pot fi amestecate cu iaurt, miere, fructe de pădure și ovăz.

Cumpără de aici suplimente pentru diabet:

Sursă: University Health News Daily, The Best Breakfast for Diabetics: https://universityhealthnews.com/daily/diabetes/the-best-breakfast-for-diabetics/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.