8 ALIMENTE care ne dau ENERGIE trupului și minții

Cei mai mulți dintre noi suferim de căderi bruște de energie nu atât din cauza efortului fizic sau a oboselii, cât din cauza dietei deficitare în nutrienți.

Nu zahărul și băuturile energizante din comerț sunt soluția la această problemă, ci alimentele sănătoase. 

Alimente pentru energie

8 alimente cu efect energizant

În acest articol veți găsi o listă de alimente bogate în clorofilă, proteine, aminoacizi, calciu, vitamine și minerale – nutrienți care ne pot menține energici, vigilenți și activi pe tot parcursul zilei.

Citește și OBOSEALA ar putea fi cauzată de lipsa acestor 4 NUTRIENȚI-cheie

1. Ceaiul verde

Pe primul loc în topul alimentelor cu efecte energizante naturale se află ceaiul verde. Acesta este considerat de mulți o alternativă mai sănătoasă la cafea, ciocolată, cola și alte băuturi energizante. Are cantități mai mici de cafeină dar același efect stimulator. Conține în plus vitaminele A, B, C, E și antioxidanți puternici.

Studiile pe L-teanină au arătat că aceasta:

– crește nivelul de energie al corpului
– induce o stare de relaxare (fără să dea somnolență)
– reduce stresul și anxietatea
– crește nivelurile de dopamină și norepinefrină
– protejează creierul
– îmbunătățește memoria și concentrarea
– mărește atenția
– stimulează producția de celule imunitare T
– combate sindromul de oboseală cronică
– reglează ciclul de trezire-veghe

Ceaiul verde îmbunătățește circulația și metabolismul și nu provoacă agitație, tulburări de somn sau arsuri stomacale precum cafeaua. Dimpotrivă, este deopotrivă energizant și calmant, datorită conținutului de L-teanină și polifenoli.

Citește și CEAIUL VERDE e mai bun decât orice CAFEA din lume! Dă o energie stabilă și te face mai inteligent – Părintele Pahomie

2. Iarba de grâu

Culoarea verde a acestei plante ne duce cu gândul la viață, vitalitate și energie. Ea provine de la conținutul de clorofilă, un pigment care a fost asemănat cu moleculele de hemoglobină din sânge, doar că atomul centrul al clorofilei nu este fierul, ci magneziul.

Clorofila ajută la:

– purificarea sângelui
– combaterea anemiei și oboselii
– detoxifierea corpului
– vindecarea rănilor
– susținerea imunității
– prevenirea cancerului

Iarba de grâu conține mulți alți nutrienți importanți pentru energie și sănătate: vitamine B, fier, magneziu, calciu, aminoacizi, beta-caroten, vitaminele C și E. Se găsește la magazinele naturiste sub formă de pudră sau capsule.

Cumpără de aici:

3. Bananele

Bananele ne dau energie prin conținutul lor de vitamine B, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, sodiu, vitamina C, fibre, Omega-3 și Omega-6.

Datorită potasiului, bananele combat deshidratarea – una din cauzele oboselii, tensiunii musculare și articulare, crampelor și durerilor de cap, confuziei și a ritmului cardiac crescut.

Citește și SEMINȚE și POLEN la borcan – doza zilnică de hrană, energie și sănătate

4. Iaurtul

Deși nu arată ca un aliment energizant, iaurtul este bogat în proteine, probiotice, vitamine din grupul B și minerale care revigorează organismul. În plus, menține energie corpului prin faptul că îmbunătățește digestia și implicit absorbția nutrienților din alimente.

5. Nucile

Datorită conținutului bogat în proteine, nucile stabilizează nivelul de zahăr din sânge și previne instalarea stărilor de oboseală și letargie în a doua parte a zilei. Nucile sunt surse excelente de Omega-3 și minerale. Mâncați nuci la prânz pentru a vă asigura energia necesară pentru restul zilei. La fel de bune sunt și migdalele.

6. Spanacul

Toate alimentele vegetale de culoare verde sunt surse bune de energie. Spanacul este una din cele mai bune exemple în acest sens. Conține cantități bune de clorofilă, fier și vitamine din complexul B.

Citește și Mai OBOSIȚI, mai lipsiți de ENERGIE pe măsură ce înaintăm în VÂRSTĂ – ce ne sfătuiesc medicii să facem

7. Peștele sălbatic

Cea mai bună sursă de acizi grași esențiali Omega-3 este peștele gras. Aceste grăsimi combat nu doar oboseala, ci și bolile cronice. În plus, susțin sănătatea inimii și a creierului. Mâncați cel puțin de 2 ori pe săptămână somon, sardine, ton, hering.

8. Apa

Deși nu este un aliment solid, apa este esențială pentru prevenirea căderilor de energie. Simpla aprovizionare a corpului cu o cantitate suficientă de apă poate alunga starea de oboseală și moleșeală pe care mulți oameni o experimentează, din cauza deshidratării.

Beți apă pe tot parcursul zilei. O persoană de 63 kg ar trebui să bea 2 litri de apă pe zi. Renunțați la sucuri și alte băuturi energizante, care nu fac decât să agraveze starea de deshidratare a corpului.

Sursă: Jami Cooley, 8 Energy-Boosting Foods to Keep You Alert, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/energy/energy-boosting-foods-to-keep-you-alert/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.