Alimente care reduc CRAMPELE MENSTRUALE

60% din femei suferă de crampe menstruale, iar 10-15% acuză dureri menstruale puternice care interferează cu activitățile lor zilnice. Unele femei au dureri menstruale atât de puternice (dismenoree) încât sunt nevoite să absenteze de la locul de muncă.

Medicamentele antiinflamatoare nu sunt întotdeauna eficiente, iar pe lângă aceasta, au efecte secundare periculoase. Alimentația este una din cele mai simple și naturale strategii de ameliorare a disconfortului cauzat de ciclul menstrual.

Alimente crampe menstruale

Alimente care reduc crampele menstruale

Mai jos veți găsi o listă de alimente care pot ajuta la reducerea crampelor menstruale. Ele pot fi consumate ca atare sau incluse în diverse rețete în perioada menstruală.

Banane

Din experiența personală a multor femei, bananele pot ajuta la atenuarea durerilor cauzate de menstruație. Acest lucru se explică prin faptul că sunt bogate în vitamina B6 și potasiu, nutrienți care reduc crampele și retenția de apă din corp (balonarea fiind un alt simptom cu care se confruntă femeile la menstruație).

Puteți consuma bananele ca atare, ca gustare, sau tăiate felii și amestecate cu iaurt, cereale sau alte fructe (sub formă de salată).

Germeni de grâu

1 ceașcă de germeni de grâu poate acoperi 75% din doza zilnică recomandată de vitamina B6. Totodată, aceste cereale conțin alte vitamine din complexul B, plus zinc, magneziu și vitamina E, nutrienți care pot contribui la ameliorarea crampelor dureroase.

Adăugați germeni de grâu în iaurt, în shake-uri, în muesli, cereale, în compoziția de clătite, brioșe sau alte rețete.

Citește și CIMBRUL înlătură CRAMPELE dureroase abdominale/pelviene (mai bine ca Ibuprofenul)

Semințe de floarea-soarelui

Dacă suferi de crampe menstruale, include în dieta ta semințe de floarea-soarelui. Acestea conțin vitamina E, zinc și magneziu, dar și vitamina B6. Puteți consuma semințe ca gustare, cât încape în căușul palmei. Nu exagerați, deoarece au multe calorii și grăsimi.

Pătrunjel

Acest zarzavat conține apiol, un compus care stimulează procesul menstruației și atenuează crampele. Femeile însărcinate nu trebuie să consume pătrunjel în cantități mari deoarece poate cauza stimula uterul și duce la pierderea sarcinii.

Ananas

Acest fruct are proprietăți antiinflamatoare naturale. Este util în diferite tipuri de dureri de natură inflamatoare. Conține bromelaină, o enzimă care relaxează mușchii și reduce crampele menstruale.

Citește și Crampe Menstruale – Ceaiuri și Remedii Naturiste

Semințe de schinduf

Sunt cunoscute în medicina tradițională ca un remediu eficient pentru durerile menstruale. Se pot măcina și adăuga în diverse rețete.

Ghimbir

Ghimbirul este folosit în medicina chineză ca leac pentru crampele menstruale. Studiile au demonstrat că ajută la reducerea inflamațiilor și a mai multor tipuri de dureri.

Nuci

Bogate în Omega-3 și vitamina B6 (1 cană acoperă 31% din doza zilnică de B6), nucile ajută la diminuarea inflamațiilor și a durerilor. Conțin și cantități bune de magneziu. La fel ca semințele de floarea-soarelui, nucile trebuie consumate cu moderație, doar ca gustare.

Semințe de susan

Semințele de susan sunt surse excelente de calciu, zinc, magneziu și vitamina B6, fiind binevenite în perioada menstruală. Conțin și acizi grași care reduc crampele menstruale.

Spanac

Conținutul său nutrițional – vitamina B6, vitamina E, magneziu – îl face util în dieta femeilor care suferă de crampe asociate cu menstruația.

Citește și COADA-ȘORICELULUI reduce DURERILE menstruale severe

Ovăz

Această cereală este extrem de valoroasă pentru sănătatea femeilor. Ajută la relaxarea sistemului nervos și la reducerea crampelor, datorită conținutului de magneziu și zinc. Ovăzul trebuie înmuiat în apă înainte de a-l consuma sau prepara termic. Hidratarea în apă ajută la eliminarea acidului fitic, un anti-nutrient care blochează absorbția mineralelor în intestin.

Sursă: Heal with Food, Menstrual Cramps: 7 Diet Tips for Easing the Pain: https://www.healwithfood.org/menstrualcramps/#ixzz61kISjDNT

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.