Ce conțin ROȘIILE de sunt atât de sănătoase

Roșiile sunt fructe suculente, consumate în general ca legume. Ce conțin roșiile de sunt atât de mult apreciate, chiar mai mult decât alte fructe populare, precum merele?

Tomatele sunt o sursă foarte bună de antioxidanți, vitamine, minerale și fibre

Ce contin rosiile

Datorită savorii și versatilității lor sunt clasate pe locul al patrulea în topul celor mai consumate vegetale din SUA, după cartofi, salata verde și ceapă. Sunt folosite la sandvișuri, salate, tocănițe, supe, ciorbe, sosuri, ca atare sau sub formă de suc ori pastă.

Cele mai cunoscute sunt tomatele roșii, însă ele pot avea multe ale culori: galben, portocaliu, mov sau verde.

Ce conțin roșiile

Roșiile sunt preferatele multor persoane care țin cură de slăbire, deoarece au foarte puține calorii și grăsimi și nu conțin deloc colesterol. În 100 de grame de roșii se află doar 18 calorii.

Nutriționiștii le recomandă deseori în dietele pentru controlul colesterolului și în programele de reducere a greutății corporale.

Citește și DIETĂ de slăbit cu ROȘII – 2 versiuni (+ meniuri)

Roșiile conțin o serie de antioxidanți puternici, dintre care se remarcă licopenul și zeaxantina, vitaminele A și C.

Compușii antioxidanți apără organismul de daunele radicalilor liberi asupra celulelor și de dezvoltarea mai multor tipuri de cancere, precum cancerul de colon, cancerul de prostată, cancerul pulmonar, cancerul mamar, cancerul pancreatic, cancerul de prostată și cancerul endometrial.

Licopenul se găsește în mod special în varietățile de tomate roșii. Studiile au arătat că acest antioxidant protejează pielea de razele ultraviolete și poate preveni cancerul de piele.

Oamenii de știință au descoperit că nivelul licopenului crește în urma procesării termice a roșiilor. Astfel, sosul, pasta de roșii și tomatele gătite au concentrații mult mai mari de acest antioxidant decât roșiile crude.

Roșiile conțin concentrații mari de zeaxantină, un flavonoid care filtrează razele ultraviolete dăunătoare și protejează ochii de degenerescența maculară cauzată de vârsta înaintată.

Alți antioxidanți cu efecte benefice asupra vederii nocturne sunt vitamina A, beta-carotenii, xantinele și luteina. Acești pigmenți sunt de asemenea importanți pentru menținerea sănătății mucoaselor, a pielii și a oaselor.

Cercetările sugerează că aportul de legume și fructe bogate în flavonoide are un rol în prevenirea cancerului pulmonar și a cancerului oral.

100 de grame de roșii acoperă 21% din doza zilnică recomandată de vitamina C, un alt antioxidant puternic împotriva agenților infecțioși și a radicalilor liberi.

Roșiile proaspete ne oferă cantități generoase de potasiu (237 mg/100 g) și cantități mici de sodiu (5 mg/100 g). Acest raport este optim pentru tensiunea arterială (nivelurile mari de sodiu din corp crește tensiunea arterială). Potasiul este important și pentru un bun control al ritmului cardiac.

Citește și Cura cu SUC de ROȘII ajută în afecțiunile CANCEROASE și TUMORALE

În roșii găsim doze moderate de vitamine din grupul B, precum acid folic, vitaminele B1, B2 și B3 și minerale esențiale, precum calciu, fier și mangan.

Ce beneficii au roșiile

Potrivit Medical News Today, consumul de roșii are următoarele beneficii:

– protejează împotriva bolilor canceroase

– ajută la menținerea tensiunii arteriale la niveluri optime

– îmbunătățesc nivelul zahărului din sânge, nivelul lipidelor și al insulinei (datorită fibrelor)

– ajută la scăderea în greutate

– hidratează corpul și combat constipația (datorită fibrelor)

– protejează ochii de daunele induse de lumină

– susțin sănătatea inimii (datorită conținutului de fibre, potasiu și vitamina C)

– reduc riscul de atac de cord și accident vascular cerebral (datorită acidului folic care echilibrează nivelurile homocisteinei)

– protejează împotriva deteriorării mușchilor

– ajută la conservarea densității minerale

– reduc riscul de formare a pietrelor la rinichi

– previn defectele de tub neural la nou-născuți (datorită acidului folic)

Precauții și contraindicații

Atenție, roșiile fac parte din lista fructelor și legumelor cu cele mai mare nivelurile de pesticide. Experții recomandă să spălați bine roșiile proaspete înainte de a le consuma sau folosi la gătit. Pentru a evita ingerarea unor cantități mari de pesticide, consumați pe cât posibil roșii naturale, de la țară.

Citește și Cum recunoaștem ROȘIILE toxice sau tratate cu substanțe

Persoanele care iau beta-blocante (medicamente pentru boli de inimă care determină creșterea nivelului de potasiu din sânge) trebuie să consume cu precauție roșii și alte alimente bogate în potasiu.

Tomatele sunt alimente cu un nivel crescut de aciditate, de aceea persoanele care suferă de reflux gastroesofagian pot experimenta arsuri stomacale sau vărsături în urma consumului lor.

Surse:
1. Nutrition and You, Tomato nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/tomato.html
2. American Institute for Cancer Rsearch, Tomatoes: https://www.aicr.org/foods-that-fight-cancer/tomatoes.html
3. Megan Ware, Karen Gill, Everything you need to know about tomatoes, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/273031.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.