Întărirea IMUNITĂȚII la RĂCELI în sezonul rece, prin DIETĂ

Cel mai bun mod de a depăși cu brio sezonul răcelilor și a gripelor este întărirea sistemului imunitar. Creșterea rezistenței la virusuri și bacterii se realizează în timp, însă există câteva remedii rapide la care putem apela atunci când ne confruntăm deja cu aceste probleme.

Ce este sistemul imunitar

Sistemul imunitar este o rețea de celule, țesuturi și organe care lucrează împreună cu scopul de combate orice invadator care ar putea dăuna organismului. În timpul iernii, cei mai mari dușmani sunt virusurile, care provoacă infecții pectorale, tuse, strănut, răceli și gripe.

Remedii imunitate raceli

Prima linie de apărare a corpului este pielea, apoi membranele mucoase din cavitatea bucală și nas, care acționează ca niște bariere protectoare împotriva microorganismelor dăunătoare care ar putea pătrunde în organism.

Celulele din fluxul sanguin, limfa, glandele, amigdalele și măduva osoasă completează sistemul imunitar.

De ce ne îmbolnăvim mai des iarna

Statisticile confirmă un număr mai mare de spitalizări în lunile de iarnă. Vremea rece crește incidența bolilor respiratorii, întrucât unele virusuri se dezvoltă și supraviețuiesc mai bine la temperaturi scăzute. Aerul de iarnă declanșează de asemenea atacurile de astm.

Un alt motiv al scăderii imunității la răceli este scăderea nivelurilor de vitamina D din corp din cauza expunerii diminuate la soare în timpul iernii.

Un studiu din SUA a arătat că inclusiv umiditatea din casă ne pot îmbolnăvi. Cercetătorii chinezi au descoperit de asemenea că o pătrundere redusă a aerului proaspăt în clădiri crește riscul afecțiunilor respiratorii. Nu vă baricadați în casă pentru a fugi de răceală, aerisiți corespunzător locuința și mențineți un nivel optim de umiditate în casă.

Alimentația în prevenirea și tratarea răcelilor

Există numeroase remedii naturiste pentru tuse, strănut și alte simptome de răceală. Însă câte din ele sunt verificate și confirmate științific?

Reglementările emise de Australia și Noua Zeelandă pentru scăderea riscului de boli cronice recomandă administrarea zilnică a unei doze de vitamina C de 220 mg pentru bărbați și 190 mg pentru femei.

O portocală și un kiwi pot furniza în jur de 140 mg de vitamina C pe zi. Însă administrarea de pastile de vitamina C când sunteți deja răciți, nu va avea nici un efect. Suplimentele cu vitamina C pot fi utile în cazul persoanelor care sunt depun mult efort fizic, sunt fumătoare, consumă puține fructe și legume sau suferă de malabsorbție.

Când ne simțim rău, suntem răciți sau suferim de altă boală, nu avem poftă de mâncare. Lipsa de apetit este un mod prin care corpul se protejează. Studiile au arătat că postul (nemâncatul) poate fi benefic în cazul infecțiilor bacteriene, nu însă și în cazul celor virale.

Cele mai multe răceli sunt produse de virusuri, de aceea este bine să încercăm să ne hrănim cât mai sănătos, pentru a ne recăpăta cât mai curând sănătatea.

Postul reduce inflamația care este prezentă deseori la persoanele răcite sau care au febră. Febra mare poate cauza transpirații excesive și implicit deshidratarea corpului, care împiedică buna funcționare a sistemului imunitar. În răcelile cu febră, este așadar important să consumăm cât mai multe lichide.

Deshidratarea corpului poate duce de asemenea la uscarea membrelor mucoase din nas și din gât. Pentru a elimina mai ușor virusul, aceste zone trebuie păstrate umede. Beți ceaiuri, mâncați supe calde, pentru hidratarea corpului.

Lămâie, ghimbir și miere

Nici o combinație nu ne poate duce cu gândul mai rapid la sezonul răcelilor decât lămâia, ghimbirul și mierea. Dincolo de stare de confort psihic pe care ne-o creează acest remediu, se pare că are efecte benefice și asupra simptomelor de răceală și gripă.

Sucul unei lămâi furnizează circa 27 mg de vitamina C. deși nu este o cantitate mare, dacă mai consumăm o portocală și un kiwi, putem ajunge la doza zilnică recomandată.

O recenzie sistematică a demonstrat că mierea este la fel de eficientă la medicamentele pentru tuse prescrise pentru copii și adulți.

Mierea este bogată în compuși antibacterieni, antioxidanți și antiinflamatori, mai ales mierea de Manuka, care a demonstrat o eficiență ridicată împotriva patogenilor puternici.

Atenție, mierea nu trebuie însă administrată copiilor mai mici de 1-2 ani, deoarece ar putea conține o bacterie periculoasă pentru cei mici.

Ghimbirul este renumit pentru proprietățile sale antiinflamatoare, dar și antimicrobiene, prin care poate ajuta la combaterea răcelilor, a durerilor în gât și a tusei.

Turmericul este o rudă apropiată cu ghimbirul. Conține curcumină, substanța activă care reduce inflamațiile și durerile. 1 linguriță de turmeric uscat conține în jur de 200 mg de curcumină.

Sfaturi finale

• Mâncați cât mai multe fructe și legume (proaspete sau congelate), deoarece acestea sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și alți fitonutrienți care susțin sistemul imunitar.

• Mâncați leguminoase și cereale, deoarece conțin fibre prebiotice care susțin sănătatea intestinală și implicit imunitatea.

• Nu vă baricadați în casă. Activitatea fizică este esențială pentru sănătatea mentală. Nivelul de serotonină (asociată cu starea de bine) crește în timpul mișcării fizice. Activitățile desfășurate afară în timpul iernii ajută de asemenea la creșterea nivelului de vitamina D.

• Spălați-vă pe mâini cât mai des, mai ales înainte de masă sau după ce ați stat în preajma unei persoane răcite, pentru a reduce posibilitatea contactării unui patogen. Copiii trebuie învățați să strănute în antrebraț și nu în palme, pentru a evita răspândirea germenilor.

• Aerisiți camerele, lăsați aerul să circule, pentru a împiedica transmiterea germenilor în casă.

• Când sunteți răcit, este indicat să rămâneți acasă, pentru a nu-i îmbolnăvi și pe alții.

• Optați pentru o dietă în stil mediteranean, pentru a vă întări imunitatea pe termen lung; această dietă s-a dovedit cea mai bună pentru prevenirea bolilor cardiovasculare și metabolice (diabet, obezitate), fapt care ar putea afecta sistemul imunitar; se bazează pe un consum ridicat de legume, fructe, cereale integrale, leguminoase, nuci, semințe, cantități mici de pește și pui, și e ulei de măsline în loc de unt sau alte grăsimi.

Cumpără de aici remedii imunitate și răceli:

Sursă: Katrina Pace, Don’t gGet Sidetacked by coughs and sneezes, Healthy Food: https://www.healthyfood.com/advice/dont-get-sidetracked-by-coughs-and-sneezes/?utm_source=Healthy+Life+Media+enewsletters&utm_campaign=b3bb5d0c40-HFG_editors_enews_03_12_18_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_ad9190b03e-b3bb5d0c40-203634349

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.