ZAHĂRUL din FRUCTE și efectul acestuia asupra GREUTĂȚII corporale

Mulți se feresc să mănânce fructe deoarece asociază dulceața lor cu creșterea în greutate. Cât de mult influențează însă zahărul din fructe scăderea în greutate?

Din punct de vedere chimic, zaharurile dintr-un fruct sunt la fel ca zahărul dintr-o bomboană. Însă efectele lor asupra sănătății sunt extrem de diferite. De altfel, recomandarea nutriționiștilor este să creștem aportul de fructe (și legume), nu să-l scădem, susține dr. Maxine Siegel, de la Consumer reports.

Zaharul din fructe

Adulții ar trebui să consume cel puțin 1 ½ căni de fructe pe zi, însă potrivit unui raport din 2015 emis de Centrele Pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, 76% dintre americani nu consumă atât de mult.

Zahărul din fructe este procesat diferit

Specialiștii recomandă limitarea consumului de zahăr, însă nu se referă la fructe, ci la dulciurile din comerț, sau la zahărul presărat în diferite produse: bomboane, cereale, produse de patiserie, sucuri, sosuri, băuturi răcoritoare și altele asemenea.

Fructele conțin zaharuri naturale, pe care corpul le procesează diferit față de zahărul alb. Acest lucru se datorează fibrelor din fructe, care reduc impactul zahărului asupra nivelului de glucoză din sânge, susține Nancy Z. Farell, profesor adjunct de nutriție la Colegiul Germanna Community din Fredericksburg.

Așadar, fructele nu conțin doar zahăr, ci și alți nutrienți sănătoși care trebuie luați în calcul, precum fibre, vitamine, minerale, antioxidanți.

Beneficiile fructelor

Studiile au arătat că un aport crescut de fructe și legume poate ajuta la protejarea organismului de boli cronice, precum cancer, afecțiuni cardiovasculare sau accidente vasculare.

Totodată, fructele pot fi utile și în controlul greutății corporale, contrar opiniei generale. Un studiu publicat în anul 2015 în jurnalul PLOS Medicine a arătat că fiecare porție zilnică de fructe a fost asociată cu pierdere în greutate de circa 220 g pe zi, pe o perioadă de 4 ani.

Un studiu din 2016, realizat de aceeași cercetări de la Harvard, a descoperit că flavonoidele din fructe sunt compușii care ar putea avea un efect asupra metabolismului. Persoanele cu diete bogate în acești antioxidanți au avut tendința de a-și menține greutate corporală pe măsură ce au înaintat în vârstă, comparativ cu persoanele care nu consumau alimente bogate în flavonoide.

Fructele cu cel mai mare conținut de flavonoide s-au dovedit a fi merele, perele și fructele de pădure.

Sucurile de fructe

Zaharurile din sucurile de fructe sunt diferite. Spre deosebire de fructul întreg, sucul extras dintr-un fruct este mai concentrat în vitamine, dar mai puțin în fibre (care sunt distruse prin procesare). O cantitate mai mică de fibre înseamnă o pătrundere mult mai rapidă a zaharurilor din sucul de fructe în corp.

Totodată, sucul este o sursă mult mai bogată de zaharuri și calorii. De pildă, o cană de mere tăiate are circa 50 de calorii și 11 g de zaharuri, iar o cană de suc de mere are aproape dublu.

Sfatul nutriționiștilor este să consumăm fructele întregi, și nu sucurile lor. Doza zilnică recomandată este de 1 ½ – 2 căni de fructe pe zi.

Cumpără de aici:

Sursă: Legacy Magazine, The Truth About the Sugar in Fruit: https://legacymagazineng.com/the-truth-about-the-sugar-in-fruit/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.