5 ALIMENTE pe care ar trebui să le mâncăm ZILNIC sau mai des

Îmbunătățirea dietei nu trebuie privită ca un obiectiv peste puterile noastre sau ceva foarte greu de realizat. 

Poate vi se pare greu să renunțați la acele produse din comerț bogate în zahăr, sare, grăsimi și aditivi, care sunt foarte bune la gust dar știți că sunt nocive.

Alimente recomandate zilnic

Nu trebuie să gândiți însă în termeni de sacrificiu, ci de substituire. Nu renunțați la ceea ce vă place. Doar înlocuiți-le cu alternativele mai sănătoase.

Pentru a avea o dietă sănătoasă este suficient să facem alegeri mai bune în ceea ce privește alimentele pe care le cumpărăm și consumăm.

Înainte de a face schimbări mai mari, începeți de la ceva mai simplu: adăugați alimente sănătoase în dieta voastră, fără să excludeți nimic în primă fază.

5 alimente sănătoase recomandate zilnic

Teresa Fung, profesor adjunct în cadrul departamentului de nutriție de la Harvard T.H. Chan School of Public Health ne oferă câteva sfaturi în acest sens. Lista ei cuprinde 5 alimente echilibrate, hrănitoare, pe care consideră că ar trebui să le mâncăm în fiecare zi, sau cât mai des cu putință.

1. Somonul

Peștele gras este recomandat ca o sursă bună de grăsimi în majoritatea dietelor sănătoase. Somonul conține Omega-3, acizi grași esențiali care aduc beneficii inimii și creierului.

Este de asemenea o sursă prețioasă de vitamina D, care ajută la fixarea calciului în oase și la conservarea sănătății lor. Totodată, somonul este bogat în proteine, care asigură sațietate și ajută la pierderea în greutate (corpul folosește mai multe proteine pentru arderea caloriilor).

Cu siguranță nu ne putem permite să mâncăm somon în fiecare zi. Dar putem încerca să avem măcar o porție de somon pe săptămână.

2. Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles arată ca niște vărzuțe mici drăguțe. Cu toate acestea, are un conținut nutrițional bogat: vitamina A, vitamina C, vitamina K, potasiu, acid folic. 50 grame conțin doar 28 de calorii.

Asemenea altor legume crucifere (broccoli, conopida, varza obișnuită), varza de Bruxelles conține antioxidanți – compuși bioactivi care previn daunele cauzate de radicalii liberi la nivelul celulelor.

Singura problemă ar putea fi gustul, ușor amărui după cum îl descriu unele persoane. Pentru a le conferi o aromă mai plăcută, le puteți coace în cuptor cu un strop de ulei de măsline. Adăugați și câteva nuci zdrobite deasupra pentru o textură mai crocantă și beneficii nutriționale suplimentare.

3. Afinele

Fructele de pădure sunt clasificate pe primele locuri în topul alimentelor cu cea mai mare capacitate antioxidantă, afinele fiind campioane între fructe la acest capitol.

Sunt bogate în vitamina C, vitamina A și fibre. 100 de grame de afine conțin doar 56 de calorii.

Întrucât nu se găsesc decât în sezonul lor, afinele pot fi înlocuite în restul anului cu alte fructe care au o valoare nutrițională asemănătoare, precum coacăze negre, rodii, cireșe.

Dacă aveți posibilitatea, păstrați afine pentru tot anul în congelator. Afinele congelate își mențin gustul și pot fi adăugate în diverse rețete. Le puteți servi foarte ușor cu un iaurt natural sau le puteți folosi la smoothie-uri.

4. Nucile

Toate fructele oleaginoase sunt bogate în proteine, fibre, grăsimi bune și alți nutrienți valoroși. Nuci, migdale, fistic, arahide, caju – aveți de unde alege. Crocante și sățioase, nucile sunt întotdeauna o gustare sănătoasă. Optați pentru sortimentele nesărate.

Întrucât sunt bogate în calorii, este indicat să le serviți în cantități mici, mai ales dacă țineți cură de slăbire.

5. Iaurtul

Pe ultimul loc, dar nu cel din urmă, se află iaurtul natural. Cremos, savuros și răcoritor, iaurtul este o sursă bogată de probiotice – bacterii bune care susțin sănătatea intestinală și imunitatea. Iaurtul este bogat în proteine, calciu, magneziu, vitamine și acizi grași.

Alegeți sortimente de iaurt simplu, fără fructe, cereale sau alte adaosuri. Iaurturile aromate conțin mult zahăr și aditivi nedoriți.

Un pahar de iaurt simplu poate deveni mult mai atractiv și mai hrănitor dacă adăugați în el puțină miere, câteva afine, nuci sau fulgi de cereale.

Sursă: Kelly Bilodeau, Eat these foods daily (or at least often)., Harvard Health Publishing: https://www.health.harvard.edu/blog/eat-these-foods-daily-or-at-least-often-2018040513582

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.