LEGUMINOASELE au efect de MEDICAMENT în bolile cardiovasculare și metabolice

Abia în ultimii ani, leguminoasele au început să fie apreciate de consumatori, datorită studiilor care au arătat că acestea sunt asociate cu numeroase beneficii importante pentru sănătate.

Este vorba despre fasole, linte, năut, soia, mazăre. Sunt apreciate nu atât pentru gustul lor, cât mai ales pentru valoarea lor nutrițională remarcabilă. Sunt bogate în proteine și fibre, sunt sărace în grăsimi și au un indice glicemic scăzut.

Leguminoasele scad greutatea, tensiunea, colesterolul si glicemia

Leguminoasele ajută la prevenirea și tratarea bolilor cardiovasculare și metabolice

Cercetătorii au descoperit că dietele bogate în leguminoase sunt asociate cu un risc mai mic de obezitate, diabet, hipertensiune arterială, colesterol crescut, boli de inimă sau accidente vasculare cerebrale.

Mai mult decât atât, consumul acestor alimente nu are numai efect preventiv, ci și curativ. Incluse zilnic în alimentație, ele pot ajuta inclusiv la tratarea bolilor enumerate mai sus la persoanele care suferă deja de ele.

Un studiu controlat, randomizat, realizat pe 100 de persoane cu diabet de tip 2, a arătat că un aport minim de 200 g de leguminoase (fasole, năut sau linte) pe zi, timp de 3 luni, a redus semnificativ greutatea corporală (2,7 kg), circumferința taliei (1.4 cm), nivelul de zahăr din sânge (o scădere de 0,5% a HbA1c), colesterolul (8 puncte) și tensiunea arterială (4.5 puncte tensiunea sistolică și 3.1 tensiunea diastolică).

Aceste îmbunătățiri au aproape o valoare medicinală pentru persoanele afectate de boli cardiovasculare și metabolice. Rezultate similare au fost raportate și de alte studii.

De pildă, o analiză pe 8 studii clinice cu un număr de 550 de participanți cu o varietate de probleme medicale, a arătat că participanții care au consumat circa 200 g de leguminoase în fiecare zi, timp de 10 săptămâni, au avut o scădere notabilă a tensiunii arteriale sistolice (de 2.25 de puncte).

Un alt studiu, pe 250 de participanți, a arătat că un aport de 100-200 de grame de năut, fasole, linte sau mazăre pe zi a scăzut colesterolul LDL cu 8 puncte. Aceste rezultate sunt impresionante, dat fiind vorba că participanții nu au luat medicamente, ci au consumat fasole!

Ce conțin leguminoasele

Leguminoasele conțin o serie de nutrienți care ar putea fi asociați cu toate aceste beneficii. În primul rând, sunt bogate în fibre, în mod special în fibre solubile vâscoase care se leagă de anumite molecule asociate cu colesterolul, ajutând la eliminarea acestuia.

Leguminoasele au un indice și o încărcătură glicemică mică, ceea ce înseamnă că ajută la scăderea nivelurilor de zahăr din sânge și a secreției de insulină după consumul lor.

Totodată, fasolea și alte leguminoase sunt bogate în proteine, nutrienți care asigură sațietate pe durate mai mari de timp. Conțin potasiu, magneziu, acid folic și alți nutrienți care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare.

În ciuda faptului că sunt atât de sănătoase și totodată accesibile ca preț, consumăm prea puține leguminoase. Boabele fierte de fasole și năut pot fi incorporate în diverse salate, în supe și tocănițe.

Cumpără de aici:

Sursă: Monique Tello, Rani Polak, Love those legumes! https://www.health.harvard.edu/blog/love-those-legumes-2018102515169

Cautari:
    ce sunt leguminoasele |

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.