7 ALIMENTE care cresc LEPTINA, hormonul sațietății

Abia ați mâncat la prânz, și la câteva ore deja vă e foame din nou. Ați luați cina cu prietenii în oraș, dar în drum spre casă sunteți tentat să vă opriți să mai luați o înghețată.

Vă confruntați deseori cu un apetit crescut chiar și după o masă consistentă? Poate fi vorba despre stres, depresie, deshidratare, efectele unor medicamente, vizionarea de imagini cu mâncare. Sau poate fi din cauză că ați sărit peste micul dejun.

Alimente care reduc senzatia de foame

Dacă vă este foame tot timpul, poate fi de vină leptina. Dorința de mânca necontrolat se poate datora unei tulburări a acestui hormon.

Ce este leptina și rezistența la leptină

Leptina este considerată hormonul sațietății. A fost descoperită în anul 1994 de oamenii de știință. Este produsă de celulele grase din corp. Ea circulă în fluxul sanguin și trimite semnale la creier prin care îi spune când suntem sătui și ar trebui să ne oprim din mâncat.

Totodată, leptina semnalizează creierul să „pornească” metabolismul și procesul de transformare a alimentelor în energie.

Pe măsură ce nivelul leptinei scade, apare senzația de foame. Creșterea nivelului de leptină crește rata metabolismului, iar scăderea ei încetinește metabolismul.

Potrivit unui raport publicat în Indian Journal of Endocrinology and Metabolism, leptina are un rol crucial în reglarea aportului de alimente și menținerea homeostazei metabolice. Deși nu se cunosc multe lucruri despre procesul de secreție a leptinei, se speculează că insulina (care are un rol important în metabolismul glucozei și lipidelor) este implicată în acest proces.

Mai pe scurt, leptina reglează atât apetitul, cât și metabolismul. Organismele afectate de rezistența la insulină nu primesc mesajul de a iniția metabolismul.

7 alimente care cresc nivelul de leptină

Studii mici au arătat că există anumite alimente care cresc sensibilitatea la leptină sau reduc rezistența la leptină și mențin apetitul la un nivel normal.

• Merele. Pectina (fibre) pe care o găsim în mere ar putea combate rezistența insulină.

• Ovăzul. Și această cereală este bogată în fibre, nutrienți care previn senzația de foame.

• Proteinele slabe. Proteinele din carnea de pui și curcan, pește și alte tipuri de carne slabă pot accelera metabolismul, reducând nivelul de leptină.

• Ceaiul verde. Un studiu european pe șoareci a arătat că ceaiul verde scade rezistența la leptină.

• Migdalele. Pe lângă faptul că sunt bogate în fibre și proteine, migdalele conțin acizi grași esențiali care stimulează metabolismul și sensibilitatea la leptină.

• Broccoli

• Ouăle

Legumele și fructele trebuie să fie puse de asemenea în centrul dietei și meselor noastre. Cele mai bune alegeri sunt: grepfrutul, pepenele verde, perele, afinele, cartofii dulci, ardeii grași, morcovii, dovlecii și salata verde.

Nu doar dieta inadecvată, depresia, stresul și deshidratarea cresc riscul de rezistență la leptină, ci și sedentarismul sau mișcarea insuficientă, precum și lipsa de somn. Un studiu de la Universitatea Laval din Quebec a arătat că 7-8 ore de somn pe noapte cresc nivelul de leptină.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Larry Canale, Leptin Foods: The Answer to “Why Am I Always Hungry?”, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/leptin-foods-answer-always-hungry/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Nu e nici o greseala in articol ? Eu stiam ca insulina face foame nu leptina.

    • Postolache Ana Maria

      Da, alimentele din articol cresc nivelul de leptină, hormonul sațietății. Am corectat.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.