Tot ce ne îngrașă ne strică și dinții – dr. Mihaela Bilic

Medicii stomatologi au obiceiul să le spună pacienților că starea de sănătate a danturii lor reflectă calitatea alimentației pe care o au.

Consumul de dulciuri și alte alimente nesănătoase ne afectează nu numai dantura și starea generală de sănătate, ci și silueta.

Tot ce ne ingrasa ne strica si dintii

Nutriționistul Mihaela Bilic spune că tot ceea ce este gustos și nesănătos îngrașă, și totodată duce la apariția cariilor.

Oricine poate constata că alimentele care compromit silueta au un impact negativ și asupra sănătății orale. Este vorba despre produsele bogate în carbohidrați, care pot să însemne zahăr, fructe, legume bogate în amidon sau făinoase.

Cu siguranță nu este ușor pentru nimeni să renunțe la zahăr, să mănânce mai puțină pâine, cartofi și orez, și totodată să reducă și consumul de fructe.

Cert este că o cură de slăbire este întotdeauna bine venită, nu atât pentru că ajută la scăderea în greutate, ci mai ales pentru beneficiile pe care le aduce la nivelul stării generale de sănătate. Dietele de slăbit care sunt bazate pe meniuri sănătoase ne pot proteja de multe boli, inclusiv de cariile dentare.

„Bacteriilor responsabile de atacul acid asupra dinților le place exact mâncarea care ne îngrașă!”

Este așadar indicat să excludem zahărul, să reducem aportul de carbohidrați și să ne umplem farfuria cu o cantitate generoasă de legume, cu o cantitate moderată de proteine și „un strop de grăsime”. Astfel ne vom putea recăpăta nu numai silueta, ci și zâmbetul.

Nu doar calitatea alimentelor contează când vine vorba despre scăderea în greutate și sănătatea danturii, ci și modul în care mâncăm. Nutriționiștii recomandă servirea mesei în liniște, fără grabă. Alimentele trebuie mestecate încet, de multe ori. Acest lucru ne poate ajuta să atingem mai rapid senzația de sațietate și implicit să mâncăm mai puțin.

Mestecatul îndelung stimulează secreția unei cantități mai mari de salivă, care ajută la îmbunătățirea digestiei. Puțini dintre noi știm că saliva are un pH alcalin, care exercită un efect protector asupra danturii.

Cele mai periculoase pentru siluetă și dinți sunt gustările nesănătoase, acele ronțăieli bogate în carbohidrați și calorii. Bacteriile acide din cavitatea bucală folosesc carbohidrații și caloriile ca sursă de hrană și duc la eroziunea smalțului dentar. Specialiștii recomandă spălarea pe dinți după fiecare masă și gustare, oricât de mică ar fi ea.

Există un singur aliment care are efecte opuse la nivelul siluetei și danturii. Este vorba despre brânză, care deși are multe calorii și grăsimi și poate pune în pericol silueta, ea protejează smalțul dentar și ajută la alcalinizarea pH-ului. Are totodată efecte remineralizante. Pentru a împăca și silueta și dantura, brânza trebuie servită în cantități mici, la sfârșitul mesei.

Grija pentru siluetă aduce, iată, beneficii suplimentare. Putem fi siguri că atâta timp cât acordăm atenție greutății corporale și mâncăm sănătos, și dinții noștri vor fi frumoși și rezistenți.

Cumpără de aici:

Sursă: Mihaela Bilic: https://www.facebook.com/mihaela.bilic/posts/2089788587743434?__tn__=K-R

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.