Cum reacționează CREIERUL la CIOCOLATĂ

Asocierea dintre ciocolată și sănătatea creierului este tot mai des popularizată pe Internet. Un studiu publicat în anul 2012 în New England Journal of Medicine a arătat că majoritatea laureaților Nobel provin din zone cu cel mai mare consum de ciocolată.

Acest lucru ar putea fi, desigur o coincidență. O recenzie recentă a arătat însă că este posibil ca ciocolata să crească nivelul de inteligență și să îmbunătățească și alte funcții cognitive.

Ciocolata creier

Orice ajutor care vine în sprijinul sănătății mentale este binevenit, cu atât mai mult cu cât ar putea fi ceva atât de dulce și plăcut precum ciocolata. Riscul de demență, Alzheimer, accidente vasculare cerebrale sau Parkinson crește pe măsură ce înaintăm în vârstă. Iar ultimele statistici au arătat că populația actuală este în curs de îmbătrânire.

Se estimează că incidența demenței va fi mult mai mare în viitorul apropiat. În ciuda numeroaselor studii și cercetări realizate în acest domeniu, nu s-a descoperit încă un tratament pentru demență.

Cele mai importante sunt măsurile preventive. Medicii recomandă în acest sens mișcarea fizică regulată, o dietă sănătoasă, menținerea tensiunii arteriale la un nivel optim, renunțarea la fumat (dacă este cazul) și consumul de alcool în doze moderate.

Exercițiile cognitive (precum probleme de matematică sau jocuri de cuvinte) și suplimentele alimentare nu s-au dovedit eficiente în ceea ce privește conservarea funcției creierului pe termen lung sau prevenirea declinului cognitiv.

Unele studii sugerează că antioxidanții, uleiul de pește, cafeina și alte alimente stimulente pot îmbunătăți funcțiile cerebrale și preveni demența, însă aceste beneficii necesită confirmare din mai multe studii.

Efectele ciocolatei asupra creierului

O recenzie recentă, apărută în mai, 2017 în ediția Frontiers in Nutrition, a analizat dovezile existente până în prezent pe legătura dintre flavanoli și funcția creierului uman. Flavanolii sunt compuși regăsiți în cacao și ciocolata neagră. Aceștia au proprietăți antiinflamatoare și antioxidante.

Iată rezultatele acestei recenzii:

• Consumul de ciocolată pe termen scurt poate fi benefic. Un studiu din 2011 pe tineri adulți a arătat că la 2 ore după consumul de ciocolată neagră (cu un conținut mare de flavonoli), timpul de reacție și memorie a fost mai bun (mai rapid) decât la cei care au consumat ciocolată albă (cu un conținut redus de flavanol). Alte studii similare nu au arătat nici un beneficiu în acest sens.

• Consumul de ciocolată pe termen lung ar putea fi util. Un studiu din 2014 a arătat că printre adulții cu vârsta de 50-60 de ani, cei care au primit suplimente cu un conținut bogat în flavanoli din cacao timp de 3 luni au avut o performanță mai mare la testele de memorie decât cei care au primit un supliment cu un conținut mai mic de flavanoli din cacao.

• Măsurătorile imagistice sau testele de activitate electrică din creier după consumul unei băuturi cu cacao au arătat o îmbunătățire a circulației sangvine la creier, a nivelului de oxigen sau a funcției nervoase. Este însă greu de conectat aceste rezultate direct cu îmbunătățirea funcției creierului.

Autorii spun că aceste descoperiri sunt încurajatoare, însă este nevoie de mai multe studii, mai ample și mai bine controlate.

Flavanolii se găsesc de asemenea în unele fructe și legume, precum:

– mere
– struguri roșii
– broccoli
– roșii cherry
– fasole
– ceapă

Nu în mod întâmplător există această legătură între consumul de flavanoli din ciocolată sau cacao și sănătatea creierului, întrucât toate dietele sănătoase sunt îndeosebi bogate în fructe și legume, și implicit într-un aport mare de flavanoli.

Citește și Cele mai bune DIETE pentru CREIER (memorie, concentrare, energie mentală)

Întrucât nu toată ciocolata din comerț este la fel, alegeți ciocolată neagră sau un sortiment cu cel mai mare conținut de cacao, de cel puțin 70%. Evitați ciocolata albă și ciocolata cu lapte, deoarece acestea au un conținut mare de zahăr, grăsimi și calorii.

Cumpără de aici:

Sursă: Robert H. Shmerling, Harvard Health Publishing: Your brain on chocolate: https://www.health.harvard.edu/blog/your-brain-on-chocolate-2017081612179

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.