6 ALIMENTE care pot înrăutăți simptomele de MENOPAUZĂ

Pentru a depăși mai ușor perioada menopauzei, femeile trebuie să facă unele modificări importante în alimentație. Esențial ca ele să își adapteze dieta la schimbările survenite în organism, îndeosebi a celor de natură hormonală.

Metabolismul încetinește pe măsură ce înaintăm în vârstă. Acesta este unul din motivele pentru care majoritatea femeilor încep să se îngrașe la menopauză. Însă principala cauză o constituie scăderea producției de estrogen.

Alimente care pot inrautati simptomele de menopauza

Chiar și cea mai mică „greșeală” alimentară se vede pe cântar. Însă nu numai greutatea corporală este afectată de o dietă nesănătoasă, ci și simptomele care însoțesc de obicei menopauza. Bufeurile, insomnia și tulburările de dispoziție se pot înrăutăți din cauza unei alimentații neadecvate.

6 alimente care pot declanșa sau agrava simptomele de menopauză

Nutriționistul Amy Jamieson-Petonic din Cleveland spune că o dietă hrănitoare poate avea un impact semnificativ asupra modului în care o femeie experimentează simptomele de menopauză, precum oboseala, balonarea, valurile de căldură, schimbările de dispoziție sau luarea în greutate.

Femeile de vârstă menopauzală ar trebui să consume multe cereale integrale, fructe și legume proaspete și proteine slabe pentru a se bucura o stare de sănătate bună.

Această recomandată este susținută științific de un studiu pe 400 de femeie aflate în perioada de post-menopauză, publicat în aprilie 2019 în jurnalul Menopause. El a demonstrat că femeile cu o dietă bogată în fructe și legume au avut o probabilitate mai mică de a experimenta simptome în perioada menopauzei comparativ cu femeile care au mâncat mai multe dulciuri și alimente grase.

• Alimentele procesate

Chipsurile, fursecurile, dulciurile sunt doar câteva exemple de produse procesate care trebuie evitate la menopauză. Acestea sunt bogate în sare, zahăr și grăsimi – substanțe care cresc retenția de apă în corp și favorizează apariția senzației de balonare.

Alternative mai sănătoase la aceste gustări sunt iaurtul, morcovii tăiați fâșii și serviți cu hummus, biscuiții uscați integrali cu unt de arahide, nucile, semințele și fructele. Acestea pot satisface dorința de dulce sau sărat și asigură o sațietate mai îndelungată.

• Alimentele picante

Foarte multe femei la menopauză experimentează bufeuri. Pentru a nu agrava și mai mult aceste simptome, este indicat să se evite consumul de ardei iuți, piper, hrean, ghimbir și alte condimente sau alimente picante care pot declanșa transpirații excesive, înroșirea pielii sau valuri intense de căldură.

Folosiți chimenul, turmericul, busuiocul, oregano și alte plante aromatice care nu cresc temperatura corpului.

• Alimentele de tip fast-food

Chiar dacă vă grăbiți și nu aveți timp să serviți un prânz sănătos, evitați produsele tip fast-food (hamburger, hot-dog, cheeseburger etc), care au cantități mari de grăsimi.

Asociația Americană a Inimii susține că alimentele grase cresc riscul de boli cardiace, la care femeile sunt deja mai predispuse după menopauză. Totodată, aceste produse determină creșterea în greutate, fapt care poate exacerba simptomele de menopauză.

Cel mai bine este să vă pregătiți din timp mesele zilei și să luați la pachet ceva gătit în casă dacă plecați la drum.

• Băuturile alcoolice

Este evident de ce se recomandă consumul de alcool cu moderație în cazul femeilor la menopauză. Alcoolul poate intensifica bufeurile și tulburările de dispoziție.

Un consum moderat de alcool la femei este definit ca o băutură sau mai puțin. Femeile care consumă 2-5 băuturi pe zi au un risc mai mare de cancer la sân decât cele care nu beau deloc alcool.

Femeile trebuie să învețe să își asculte corpul. Dacă alcoolul agravează simptomele de menopauză, este clar că trebuie să îl evite. Ocazional, se poate servi un șpriț de vin alb din fructe, care are un conținut mai mic de alcool.

• Cafeaua

Inclusiv cafeaua de dimineață poate înrăutăți simptomele de menopauză. Un studiu realizat de Mayo Clinic și publicat în 2015 în jurnalul Menopause a arătat că femeile menopauzale care au consumat cafeină au avut o predispoziție mai mare la bufeuri decât non-consumatoarele.

Dacă doriți să beți ceva cald, optați pentru o ceașcă de ceai din plante energizante, precum cimbrul sau menta.

• Carnea grasă

Produsele din carne procesată sau carnea grasă scad concentrația de serotonină. Iar când acest lucru se întâmplă, apar stări de mânie, iritabilitate. Cumpărați carne cât mai slabă, de pui, de curcan și de vită.

Alimentele care fac bine la menopauză cu siguranță sunt sănătoase în orice perioadă a vieții.

Cumpără de aici:

Sursă: Jennifer Acosta Scott, 6 Foods to Avoid During Menopause: https://www.everydayhealth.com/hs/menopause-resource-center/foods-to-avoid/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.