GUSTĂRI energizante pe care să le ții aproape

Oricât de hrănitoare și sănătoase ar fi mesele principale ale zilei, dacă eșuăm la capitolul „gustări” înseamnă că încă nu am ajuns la o alimentație corectă.

Cei mai mulți sunt atrași spre acele ronțăieli ambalate, din magazine, care sunt foarte practice și ușor de consumat la serviciu, la școală sau în călătorii.

Gustari energizante

De ce nu sunt însă cele mai bune alegeri? Deoarece în loc să ne potolească foamea și să ne ofere o energie stabilă necesară pentru activitățile zilnice, aceste produse ne afectează sănătatea și silueta deoarece sunt foarte bogate în calorii, zahăr, sare, grăsimi trans și alți aditivi nocivi.

Gustări nesănătoase

O sticlă de Cola, un burger, un baton de ciocolată sau o pungă de covrigei cresc rapid nivelul zahărului din sânge, după care provoacă o scădere bruscă a energiei.

Acest tip de gustări acoperă cel mai mare procent de calorii zilnice din dieta multor americani. Dacă nu sunt înlocuite cu gustări sănătoase, ele pot duce la creșterea în greutate.

Evitați așadar gustările cu un indice glicemic ridicat. Acestea sunt bogate în zahăr și carbohidrați și pot induce o energizare de scurtă durată, urmată de moleșeală și un apetit mai mare pentru același tip de produse.

Gustări energizante naturale

Cele mai bune gustări pentru energie sunt alimentele naturale: fructele, legumele, nucile și semințele. Păstrați-le aproape și nu veți mai avea nevoie de cafea sau de alte stimulente.

Experții recomandă gustări care au un conținut de calorii cuprins între 100 și 150. Optați pentru alimente bogate în proteine, fibre și grăsimi sănătoase. Acestea eliberează mai lent zahărul în fluxul sanguin, oferă sațietate și energia timp mai îndelungat. Iată care sunt cele mai bune gustări:

• Fructe

Bananele sunt prima recomandare. O singură banană poate oferi mai mult de 400 mg de potasiu, un mineral care previne creșterea tensiunii arteriale, 3 g de fibre, importante pentru digestie, 15 g de zaharuri (indice glicemic mic). Bananele sunt consistente și satură.

Merele sunt de asemenea alegeri bune, datorită conținutul bogat în fibre, vitamine și antioxidanți. Puteți unge fâșii de banane sau felii de măr cu puțin unt de arahide pentru a obține mai multă sațietate și energie.

Strugurii, afinele, zmeura, căpșunile și portocalele sunt de asemenea energizante, datorită conținutului de vitamina C și acid folic. Pepenele galben, mango și papaya sunt surse bune de vitamine din grupul B, esențiale pentru energie și metabolism. 

• Legume

Tăiați diverse legume bețișoare (morcovi, apio, castraveți, dovlecei, ardei grași) și păstrați-le în pahare pe birou pentru a ronțăi la nevoie. Le puteți consuma ca atare, sau cu hummus, iaurt, sos de roșii etc.

• Cereale integrale

Cerealele integrale sunt surse bune de carbohidrați complecși, ceea ce înseamnă că au efectele energizante cele mai mari. Optați pentru crackerși sau covrigi integrali sau alte produse similare, obținute din făină integrală.

• Ouă

Deși nu sunt cele mai practice gustări pentru birou, ouăle fierte furnizează 2 vitamine din grupul B care asigură energie: B6 și B12. Totodată, ouăle conțin aminoacizi, importanți pentru buna comunicare dintre celulele creierului.

• Lactate

Un păhărel de iaurt poate fi consumat oricând, oriunde. Este bogat în calciu, proteine, potasiu, zinc, vitaminele B6 și B12. Se pot adăuga și câteva cereale integrale sau fructe uscate, pentru un efect și mai energizant.

• Nuci și fructe uscate

Nuci, migdale, fistic, alune, caju, semințe, preferabil crude și fără sare, stafide, merișoare, curmale, smochine – sunt gustări practice și bogate în proteine, magneziu și grăsimi bune.

• Ciocolată neagră

Câteva pătrățele de ciocolată neagră pot ajuta la creșterea energiei, atâta timp cât alegeți un sortiment cu minim 70% cacao și fără mult zahăr.

Cumpără de aici:

Sursă: Laryy Canale, Natural Energy Boosters: Keep These Snacks Close By: University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/diabetes/the-diabetes-diet-what-you-should-and-shouldnt-eat/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.