Ce să mănânci și ce să nu mănânci dacă ai DIABET (farfuria ideală pentru diabetici)

Un diabetic are foarte multe restricții în ceea ce privește alimentația. Există totuși numeroase opțiuni disponibile la acest capitol.

Legumele fără amidon sunt, de pildă, o categorie de alimente cu un rol major în dieta persoanelor cu diabet. Salata verde, spanacul și rucola, broccoli, castraveții și ardeii grași sunt legume care pot fi incluse în mod regulat în meniurile zilnice.

Dieta diabet

Ce pot mânca dacă am diabet?

Este una din cele mai frecvente întrebări pe care și le pun cei care au acest diagnostic. Un diabetic nu trebuie să fie atent numai la ce tip de alimente consumă, ci și la valoarea lor nutrițională și la porții.

Se poate spune că regimul alimentar pe care ar trebui să îl urmeze un diabetic este atât de sănătos încât poate fi adoptat de oricine, cu sau fără diabet.

Cei de la University Health News Daily oferă câteva sfaturi generale privind alegerea celor mai sănătoase alimente și băuturi care nu afectează nivelului zahărului din sânge.

Consumul de carbohidrați

Cea mai mare provocare pentru persoanele cu diabet este cu siguranță gestionarea aportului de carbohidrați. Carbohidrații reprezintă principala sursă de energie pentru organism, însă diabeticii trebuie să îi selecteze pe cei mai buni.

Există 2 tipuri de carbohidrați:

• carbohidrați simpli (sau zaharuri) – care sunt descompuși rapid și folosiți pentru energie
• carbohidrați complecși (bogați în fibre și alți nutrienți) – care sunt digerați mai lent

Carbohidrații complecși și zaharurile regăsite în mod natural în unele alimente (precum fructele) ar trebui să constituie sursa majoră de carbohidrați dintr-o dietă. Iată ce trebuie să faceți dacă aveți diabet:

• Consumați cât mai multe tipuri de legume – proaspete, congelate simplu sau conservate fără sare sau cu un conținut mic de sare.

• Axați-vă pe legume fără amidon, care nu au mulți carbohidrați și multe calorii – salată verde, spanac, rucola, asparagus, broccoli, varza de Bruxelles, conopidă, castraveți, ardei și alte verdețuri.

• Alegeți fructe proaspete sau fructe congelate întregi în locul fructelor conservate care au adaos de zahăr sau sirop îndulcit.

• Atenție la legumele amidonoase. Cartofii, mazărea verde, porumbul și dovleacul sunt bogate în nutrienți, însă este nevoie de ceva mai multă selecție aici. De exemplu, optați pentru cartofi dulci copți la cuptor în loc de cartofi albi prăjiți în ulei sau cartofi copți cu unt, brânză, șuncă sau alte adaosuri nesănătoase.

• În privința cerealelor, alegeți pâine sau lipii din făină integrală în loc de pâine/lipii din făină albă. Alegeți orez sălbatic în loc de orez alb, paste integrale în loc de paste albe. Alte cereale indicate în dieta unui diabetic sun ovăzul, bulgurul, quinoa, orzul integral, hrișca și meiul.

• Dacă vreți să beți sucuri, optați pentru variantele care conțin 100% fructe, în locul băuturilor răcoritoare bogate în zahăr.

• Pentru a inhiba apetitul de dulce, limitați sau evitați pe cât posibil consumul de bomboane, gogoși, prăjiturele, torturi, biscuiți și alte produse alimentare procesate care sunt doar calorii goale și nu aduc nici un beneficiu nutrițional.

Consumul de proteine

Asociația Americană a Diabetului listează fasolea între cele mai bune alimente pentru diabetici, datorită conținutului bogat în fibre, proteine, potasiu și magneziu. 100 g de fasole conțin la fel de multe proteine ca 30 g de carne. Avantajul leguminoaselor este că nu conțin grăsimi saturate precum carnea.

Semințele, nucile, soia și alte produse bogate în proteine pot fi de asemenea incluse în meniul unui diabetic. Nucile trebuie consumate cu precauție, deoarece sunt bogate în grăsimi. Toate aceste surse de proteine vegetale au și carbohidrați, de aceea este important să se ia în considerare acest calcul.

Peștele și fructele de mare sunt și ele recomandate diabeticilor pentru aportul de proteine. Asociația Americană a Diabetului recomandă cel puțin 2 porții de pește pe săptămână, ca înlocuitor al cărnii de vită sau al produselor din carne procesată, precum cârnați, crenvuști, mezeluri, șuncă, bacon.

Carnea, fie că provine din pește sau din alte surse animale, trebuie gătită în cuptor sau pe gril și nu prăjită în ulei. Alegeți porțiunile fără piele sau multă grăsime.

Cât despre lactate, optați pentru versiunile cu un conținut redus de grăsimi. Evitați laptele, iaurtul și cremele de brânză cu adaos de zahăr sau fructe.

Ce băuturi să alegeți

Băuturile sunt la fel de importante ca și alimentele în dieta diabeticilor. Cea mai bună băutură este apa simplă, sau apa cu puțin suc de lămâie. Cafeaua și ceaiurile trebuie servite fără zahăr.

Dacă vă plac sucurile de fructe, optați pentru variante cât mai naturale și fără zahăr. Evitați sucurile carbogazoase, băuturile energizante și alte băuturi bogate în calorii. Alcoolul poate fi consumat cu moderație.

Cum rămâne cu gustările

Dacă vă este foame între mese, alegeți gustări sănătoase. În loc de chipsuri, covrigei, bomboane și alte ronțăieli bogate în zahăr, optați pentru:

– fructe proaspete (tăiate felii, bucăți și păstrate în frigider sau în congelator pentru a le avea la îndemână)
– țineți la îndemână un amestec de nuci și semințe
– pregătiți un platou de legume crude tăiate fâșii (ardei gras, morcovi, castraveți, dovlecei, apio) și serviți-le ca atare sau cu un sos de iaurt, hummus etc.
– faceți popcorn în casă, fără unt

Porția contează – farfuria ideală pentru un diabetic

Dincolo de ce alimente alegeți să consumați, porția este unul din cele mai importante lucruri. În acest sens pot fi utile recomandările Asociației Americane a Diabetului:

– umpleți jumătate de farfurie cu legume non-amidonoase
– umpleți un sfert de farfurie cu legume amidonoase și cereale integrale
– umpleți celălalt sfert de farfurie cu proteine slabe
– fiecare porție de alimente trebuie să aibă circa grosimea palmei

Când faceți cumpărături din magazine, citiți eticheta alimentelor și a băuturilor și evitați produsele bogate în zahăr, grăsimi saturate și calorii.

Cumpără de aici suplimente pentru diabet:

Sursă: Jim Black, Diabetes Diet: What You Should and Shouldn’t Eat, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/diabetes/the-diabetes-diet-what-you-should-and-shouldnt-eat/

Cautari:
    Cum sa fii amantu la femei |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.