Cele mai bune DIETE pentru CREIER (memorie, concentrare, energie mentală)

O alimentație sănătoasă este esențială pentru încetinirea declinului cognitiv. Veți vedea în acest articol că există anumite alimente care pot mări energia mentală, îmbunătăți concentrația și întări comunicația dintre celulele creierului.

A mânca sănătos este o datorie pe care o avem față de organismul nostru, față de viața noastră. Celule creierului au nevoie de anumiți nutrienți pentru a crește și a funcționa în mod optim, dar și pentru repararea daunelor suferite din cauza radicalilor liberi (implicați inclusiv în demență).

Cele mai bune diete pentru creier si inima

Tot mai multe studii arată că dietele bazate pe alimente vegetale, sărace în grăsimi și produse alimentare procesate au capacitatea de a proteja creierul și inima. Hipertensiunea arterială, ateroscleroza, accidentele vasculare cerebrale și alte boli ale vaselor mici de sânge din creier contribuie la scăderea memoriei.

Cele mai bune diete pentru sănătatea creierului și a inimii

Un studiu publicat în anul 2018 în jurnalul Neurology, realizat pe un grup de peste 4.400 de persoane fără probleme cognitive, a arătat că dieta daneză a fost asociată cu un volum mai mare al creierului și cu un risc mai mic de Alzheimer. Dieta daneză pune accentul pe fructe, legume, pește, carne slabă, nuci, leguminoase și cereale integrale.

O altă dietă care este considerată de cercetători a fi benefică atât pentru creier cât și pentru sistemul cardiovascular este dieta Mediteraneană, axată pe fructe și legume proaspete, cultivate local, și pe grăsimi mononesaturate (Omega-3), precum măsline, ulei de măsline, pește și nuci.

Proprietățile antioxidante ale uleiului de măsline reduc stresul oxidativ și îmbunătățesc circulația. Dieta Mediteraneană reduce riscul de boli cardiace, cancer și tulburări cognitive ușoare.

În combinație cu dieta DASH, dieta Mediteraneană poate fi chiar mai eficientă în reducerea tensiunii arteriale ridicate.

Un studiu prezentat în cadrul unei conferințe din 2017 a arătat că dieta MIND, o asocierea între cele două tipuri de diete, scade de asemenea riscul de deficiențe cognitive cu 30-35%.

Un alt regim alimentar care are potențialul de a stopa declinul mintal este dieta Nordică, care presupune un consum de alimente locale din Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia și Suedia (rădăcinoase, pește, cereale integrale).

Dieta Nordică ar putea fi cea mai benefică în protejarea creierului și a inimii și în scăderea în greutate, potrivit unui studiu din 2018 care a comparat dieta Mediteraneană cu dieta DASH, dieta MIND și dieta Nordică.

Alimente esențiale pentru protejarea creierului

Cele mai importante grupuri de alimente pentru sănătatea creierului sunt:

– fructele și legumele (5 porții pe zi)

– cerealele integrale (carbohidrații complecși aprovizionează creierul cu glucoză și energie și îmbunătățesc funcția memoriei)

– proteinele slabe (lactate slabe, nuci, semințe și leguminoase, porții ocazionale de ouă, carne de pasăre și alte tipuri de carne slabă mențin creierul vigilent, contribuie la creșterea de noi celule cerebrale)

– grăsimile bune (uleiul de măsline, semințele și nucile ajută la scăderea colesterolului LDL și protejarea creierului)

În ceea ce privește aportul de lichide, se recomandă limitarea consumului de sucuri și băuturi răcoritoare, întrucât acestea au fost asociate cu un risc mai mare de demență. Apa este cea mai bună alegere, dar și ceaiul verde sau cafeaua (bogate în antioxidanți), câte 2 căni pe zi.

Cumpără de aici:

Sursă: UHN Staff, Healthy Eating Can Slow Mental Decline, University Health News Daily: https://universityhealthnews.com/daily/memory/healthy-eating-can-slow-mental-decline/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.