Cum trebuie COMBINATE alimentele la o masă pentru a SLĂBI

Combinarea optimă a alimentelor este un principiu după care se ghidau civilizațiile antice. Această filozofie a început să fie reactualizată în ultimii ani.

Susținătorii ei sunt de părere că asocierea incorectă a alimentelor sau mâncărurilor poate avea efecte negative asupra sănătății, ducând la acumularea de toxine, tulburări digestive și boli. În mod opus, asocierea corectă a alimentelor poate remedia aceste probleme.

Cum se combina alimentele pentru a slabi

Principiile combinării alimentelor au apărut prima dată în medicina ayurveda din India antică. Au crescut în popularitate pe la mijlocul anilor 1800, sub denumirea de „troplogie” sau „știința combinării alimentelor”, fiind incluse în cadrul unei diete numite „dieta Hay”. Multe diete moderne au la bază aceste principii.

Unele alimente se pot combina fără probleme cu alte alimente. Există însă și categorii de alimente care nu fac pereche bună cu orice categorie.

Când nu combinăm cum trebuie alimentele, prima consecință este perturbarea digestiei. Un exemplu de combinație nepotrivită este friptură cu cartofi.

Pentru a putea face combinațiile corecte între alimente, acestea trebuie împărțite în categorii sau grupuri: fructe, legume, carne, brânzeturi, nuci și semințe.

Reguli de combinare a alimentelor

Aceste reguli se bazează pe timpul diferit de digestie al fiecărui tip de aliment. Asocierea unui aliment care se digeră rapid cu un aliment cu un timp mai lent de digerare duce la un fel de „ambuteiaj” la nivelul tractului digestiv.

• fructele trebuie consumate doar pe stomacul gol, mai ales pepenele
• amidonul nu se combină cu proteinele
• amidonul nu se combină cu alimentele acide
• nu se combină mai multe tipuri de proteine la aceeași masă

De asemenea, fiecare aliment are nevoie de enzime diferite pentru a fi descompus, iar aceste enzime lucrează la niveluri diferite de aciditate în intestin. Din acest motiv corpul nu poate digera optim ambele tipuri de alimente în același timp.

Asocierea alimentelor pentru scăderea în greutate

Lista de mai jos arată cum trebuie combinate alimentele pentru a favoriza pierderea în greutate. Combinațiile neutre sunt acceptate în faza de „menținere”, adică nu ajută la slăbit:

OUĂLE

combinații optime – cu legume
• combinații neutre – cu brânzeturi, nuci și semințe
• combinații incorectepește, carne, leguminoase

CARNEA

• combinații optime – cu legume
• combinații neutre – cu nuci și semințe
• combinații incorectepește, ouă, brânzeturi, leguminoase

PEȘTELE

• combinații optime – cu legume
• combinații neutre – cu nuci și semințe
• combinații incorecte – cu ouă, carne, brânzeturi, leguminoase

BRÂNZETURILE

• combinații optime – cu legume
• combinații neutre – cu ouă, nuci și semințe
• combinații incorecte – cu pește, carne, leguminoase

AMIDONOASELE (pâine, făinoase, paste, orez, cereale)

• combinații optime – cu brânzeturi, legume, leguminoase
• combinații neutre – cu paste, ouă, nuci și semințe
• combinații incorecte – cu carne

LEGUMELE

• combinații optime – cu toate categoriile de alimente (pește, ouă, carne, brânzeturi, legume, leguminoase, nuci și semințe)

LEGUMINOASELE (fasole, linte, mazăre, năut etc)

• combinații optime – cu legume
• combinații neutre – cu nuci și semințe
• combinații incorecte – cu pește, ouă, carne, brânzeturi

NUCILE și SEMINȚELE

• combinații optime – cu legume, leguminoase
• combinații neutre – cu pește, ouă, carne, brânzeturi

FRUCTELE

combinații incorecte – cu toate categoriile de alimente (pește, ouă, carne, brânzeturi, legume, leguminoase, nuci și semințe)

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Taylor Jones, „Does Food Combining Work? Fact or Fiction”, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/food-combining

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.