Cine poate beneficia de consumul SEMINȚELOR de IN

Semințele de in, pe cât de benefice, pe atât de controversate. Există anumite persoane care nu trebuie să le consume, din cauza conținutului lor de fitoestrogeni (hormoni din plante).

Din categoria persoanelor care ar trebui să evite semințele de in fac parte femeile cu un istoric de cancer ovarian, mamar sau uterin, femeile cu gena defectă BRCA1 sau BRCA2, femeile cu endometrioză sau sindromul ovarelor polichistice sau femeile care iau anticoncepționale sau alți hormoni sintetici.

Seminte de in beneficii si contraindicatii

Totodată, semințele de in nu sunt indicate pe perioada sarcinii și alăptării, copiilor mici, adolescentelor și femeilor sub 30 de ani, tot din cauza efectelor lor hormonale.

Persoanele care pot beneficia de consumul semințelor de in

Cu toate acestea, studiile au arătat că semințele de in au numeroase beneficii pentru sănătate, de care se pot bucura cei care nu au contraindicațiile sau factorii de risc menționați mai sus.

Cercetările sugerează că un aport zilnic de semințe de in oferă mai multă protecție împotriva pierderii osoase și totodată ajută la creșterea densității osoase. Prin urmare, ele pot reduce inclusiv riscul de osteoporoză. Semințele de in sunt bogate în fibre, antioxidanți, vitamine, minerale și acizi grași esențiali.

Iată cine se poate bucura cel mai mult de beneficiile semințelor de in:

• Persoanele cu diabet. Datorită conținutului bogat în fibre solubile și insolubile, semințele de in sunt indicate în dieta persoanelor care suferă de diabet. Fibrele solubile pot ajuta la scăderea nivelurilor de zahăr din sânge prin încetinirea absorbției glucozei prin intestinul subțire, fapt care împiedică creșterile rapide ale insulinei după masă. Studiile au arătat de asemenea că aportul zilnic de lignani din semințele de in pot îmbunătăți într-o măsură mică nivelul de zahăr din sânge la persoanele cu diabet de tip 2. 5 linguri de semințe de in măcinate, adăugate la micul-dejun au produs un impact imediat asupra valorilor zahărului din sânge, acestea scăzând cu 27% la o oră după masă.

• Persoanele care vor să slăbească. Semințele de in conțin 2 tipuri de nutrienți importanți pentru scăderea în greutate: grăsimi bune și fibre. Sunt de asemenea sărace în carbohidrați, ajutând la reducerea aportului de zaharuri și amidon. Fibrele din semințele de in nu produc creșteri bruște ale insulinei precum alte surse de fibre (pâine, cereale). Mai mult decât atât, persoanele care consumă semințe de in susțin că se simt mai sătule.

• Femeile care au bufeuri. Din această categorie fac parte în mod special femeile aflate la menopauză. Un studiu realizat de Mayo Clinic pe femeile menopauzale a arătat că 2 linguri de semințe de in măcinate, adăugate în mâncăruri, de 2 ori pe zi, au redus bufeurile cu 50% și intensitatea lor cu 57%. Participantele la studiu au raportat de asemenea o îmbunătățire semnificativă a calității vieții, a stării de spirit și a sănătății articulațiilor și mușchilor (reducerea durerii). Rezultatele au apărut la numai o săptămână, însă cele mai bune efecte au fost raportate după 2 săptămâni de dietă cu semințe de in.

• Femeile cu osteoporoză. Un studiu publicat în International Journal of Food Safety, Nutrition and Public Health a arătat că ulei de semințe de in are un efect pozitiv asupra densității minerale osoase și reduce markerii asociați cu osteoporoza la femeile post-menopauzale și diabetice. Consumate zilnic, semințele de in ajută la conservarea densității osoase și chiar la creșterea ei.

• Persoanele cu colesterolul mare. Semințele de in și uleiul de semințe de in pot ajuta la scăderea nivelurilor de colesterol total și colesterol LDL, datorită conținutului de lignani, care încetinesc progresia plăcii arteriale și reduc stresul oxidativ care afectează căptușeala vaselor de sânge. Semințele sunt mai eficiente în scăderea colesterolului decât uleiul, deoarece conțin mai multe fibre.

Cumpără de aici:

Articol tradus din:

1. University Health News Daily, Jami Cooley, „Should You Be Concerned About Flaxseed?” https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/the-controversial-flax-seed-benefits-your-health-or-not-part-3-of-3/
2. UHN Staff, „The Controversial Flax Seed: Benefits Your Health or Not? (Part 2 of 3)”: https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/the-controversial-flax-seed-benefits-your-health-or-not-part-2-of-3/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.