URDA (riccota), prietena CURELOR de SLĂBIRE și a dietelor fără colesterol” – dr. Mihaela Bilic

Consumul de brânză poate ajuta la scăderea în greutate, atâta timp cât alegem tipul adecvat. Unele sortimente sunt mai indicate decât altele în curele de slăbire.

Pe lângă conținutul bogat în calorii, grăsimi și sodiu, brânza este totodată o sursă excelentă de proteine, calciu și alți nutrienți valoroși. Consumul de brânză a fost asociat cu prevenirea osteoporozei și a bolilor de inimă.

Despre ricotta si mozzarella

Ați observat că brânza „ricotta” este foarte populară în rețete. Ricotta este termenul italienesc pentru urda românească. Nutriționistul Mihaela Bilic spune că una din cele mai bune tipuri de brânză pentru curele de slăbire, deoarece este dietetică.

„Prietena curei de slăbire și a dietelor fără colesterol”.

Are un conținut bogat în proteine, este săracă în grăsimi. Un alt tip de brânză italienească la modă, mozzarella, este un fel de caș, fără sare dar cu o concentrație mai mare de grăsimi.

Cei care vor să își păstreze silueta și să nu adauge kilograme în plus ar trebui să consume mozzarella cu moderație. Nu este la fel ca brânza proaspătă, care poate fi mâncată în porții normale.

Nu degeaba italienii i-au dat o formă mică, precum oul, deoarece aceasta este porția adecvată din punct de vedere dietetic. O bucățică mică de mozzarella în zer sau 2 felii de mozzarella scursă au 300 de calorii. Concentrația mare de grăsimi se datorează proceselor de încălzire și frământare.

Chiar dacă este la modă, mozzarella este mai dăunătoare siluetei decât cașul românesc, așadar, consumați-o doar la ocazii, și doar în cantități mici.

O alegere mult mai bună și decât cașul și decât mozzarella este urda. Ea se obține din zerul care rezultă în urma fabricării altor brânzeturi, prin coagulare.

Proteinele din urdă sunt în cea mai mare parte zer – o proteină din lapte care conține toți aminoacizii esențiali pe care corpul nu îi poate produce singur.

Zerul se absoarbe ușor în corp și contribuie la creșterea musculară, la scăderea tensiunii arteriale și a nivelurilor de colesterol. Un studiu pe 60 de adulți suprapopnderali a arătat că 54 g de proteină din zer pe zi timp de 12 săptămâni a scăzut tensiunea arterială sistolică cu 4%.

„Fie că alegeți varianta italienească, fie că rămâneți la produsele noastre mioritice, nu confundați cașul cu urda și nici mozzarella cu ricotta”.

Urda este foarte plăcută la gust ca atare. Poate fi adăugată în salate, omlete, paste, lasagna, pizza, plăcinte, gogoși. Se poate de asemenea pasa și folosi ca bază pentru sosurile cremoase, ori se poate servi cu fructe.

De altfel, ea poate înlocui alt tip de brânză mai grasă în rețetele care necesită brânză.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:
[wcepe_products ids= ‘4569, 7052, 11086, 11091′ button=’Cumpără aici’]

Surse:

1. Lizzie Streit, „The 9 Healthiest Types of Cheese”: https://www.healthline.com/nutrition/healthiest-cheese#section5
2. Mihaela Bilic, „Mozzarella și Ricotta”: https://www.facebook.com/mihaela.bilic/posts/mozzarella-si-ricottasunt-2-denumiri-italienesti-de-branzeturi-care-incep-sa-fac/739954239393549/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.