Cum ne ajută PROTEINELE să SLĂBIM – studii și rezultate interesante

Proteinele sunt nutrienți-cheie pentru scăderea în greutate. Studiile au arătat că acestea ne ajută să slăbim prin mai multe mecanisme. 

Cercetătorii au descoperit că corpul folosește mai multe calorii pentru metabolizarea proteinelor, comparativ cu grăsimile sau carbohidrații.

Proteinele – cei mai importanti nutrienti din curele de slabire

Studii

Un studiu a arătat că femeile care au crescut aportul de proteine de la 15% la 30% au consumat cu 441 de calorii mai puțin pe zi. Totodată, au reușit să slăbească 5 kg în 12 săptămâni.

Un alt studiu a arătat că o creștere de până la 25% a aportului de proteine din numărul total de calorii a redus gustările nocturne cu 50%, precum și gândurile obsesive despre mâncare cu 60%.

Două grupuri de femei au fost supuse la o dietă de slăbit pe o perioadă de 10 săptămâni. Au consumat aceeași cantitate de calorii, însă cantități diferite de proteine. Toate participantele la studiu au slăbit. Însă grupul cu un aport mai mare de proteine a pierdut cu 500 de grame mai mult și totodată un procent mai mare de grăsime corporală.

Proteinele scad grăsimea abdominală

Mesele matinale bazate pe proteine pot ajuta inclusiv la scăderea grăsimii abdominale. Un studiu pe adolescenți obezi din China a arătat că înlocuirea unui mic-dejun bazat pe cereale cu o masă bazată pe ouă a dus la o scădere mult mai mare a greutății corporale pe parcursul a 3 luni.

Grupul care a mâncat proteine la micul-dejun a pierdut 3,9% din greutatea corporală (circa 2,4 kg), în timp ce grupul care a mâncat mai puține proteine a pierdut 0,2% din greutatea corporală (adică doar 0,1 kg).

Rezultate similare au fost obținute într-un alt studiu care a comparat efectele consumului de ouă cu efectele consumului de covrigi la micul-dejun. Deși ambele mese au avut aceeași cantitate de calorii, cei care au mâncat ouă au avut o reducere a indicelui de masă corporală cu 61% mai mare după 2 luni. Totodată, greutatea corporală și circumferința taliei au scăzut cu 65% respectiv cu 34% mai mult.

Proteinele stimulează metabolismul

Accelerarea metabolismului este o strategie utilă în curele de slăbire, întrucât ajută corpul să ardă mai multe calorii. Când mâncăm proteine, corpul folosește mai multe calorii pentru a le metaboliza, în jur de 20-30%. Când mâncăm carbohidrați, corpul utilizează doar 5-10% din calorii, iar când mâncăm grăsimi, doar 0-3% din calorii.

Un aport crescut de proteine poate duce la arderea de până la 100 de calorii pe zi.

Mai mult decât atât, dietele bogate în calorii previn pierderea masei musculare datorate restricției calorice și totodată reducerea metabolismului care survine deseori în curele de slăbire.

Un alt avantaj major al consumului de proteine într-o cură de slăbire este faptul că ajută la menținerea efectului de slăbire pe termen lung. Un studiu a arătat că persoanele la dietă care au crescut cantitatea de proteine de la 15 la 18% din calorii au luat cu 50% mai puține kilograme în plus.

Când trebuie să consumăm proteine

Cel mai bun moment al zilei pentru consumul de proteine este dimineața. Spre deosebire de carbohidrați, care cresc nivelul glucozei din sânge și apetitul pentru dulciuri și alte gustări nesănătoase, proteinele de la micul-dejun ne ajută să mâncăm mai puțin pe parcursul zilei.

Studiile care au analizat modul în care proteinele consumate dimineața afectează comportamentul alimentar au arătat că mesele bogate în proteine au redus foamea, iar participanții au consumat cu 135 de calorii mai puțin în ziua respectivă.

Testele IRM (imagistică prin rezonanță magnetică) au arătat că atunci când mâncăm proteine la masa de dimineață scad semnalele din creier care controlează motivația de a mânca și comportamentul alimentar bazat pe recompensă.

Proteinele activează semnalele corpului care inhibă apetitul, ajutând astfel la reducerea poftelor alimentare și a mâncatului excesiv. Mai precis, proteinele îmbunătățesc nivelurile hormonilor care reglează apetitul și susțin sațietatea.

Alții susțin că este bine ca fiecare masă a zilei să conțină proteine, pentru a asigura sațietatea și a reduce foamea.

Ce proteine ar trebui să mâncăm la micul-dejun

Prima și cea mai bună recomandare este oul. Pe locul doi se află peștele și produsele marine, apoi carnea și produsele lactate. Iată câteva exemple de mâncăruri bogate în proteine care pot fi servite la masa de dimineață de persoanele care vor să slăbească:

• scrob cu legume, fără ulei
• omletă cu brânză și spanac
• tofu rumenit în tigaie cu legume
• iaurt grecesc – cu semințe, fructe de pădure
• shake din lapte de migdale, banană, fructe de pădure și pulbere de proteină din zer
• clătite umplute cu brânză degresată sau gem fără zahăr

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Freydis Hjalmarsdottir, „How Protein at Breakfast Can Help You Lose Weight”, articol publicat pe site-ul Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/protein-at-breakfast-and-weight-loss#section7

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.